Škoda Superb bude mít až deset airbagů a plný zástup asistentů
V oblasti bezpečnosti nabídne Superb čtvrté generace vylepšené inteligentní asistenční systémy, které jsou pro tento model novinkou. Jedná se například o asistent pro odbočování a antikolizní asistent. Další systémy, které byly k dispozici již v předchozí generaci, jako asistovaná jízda, asistent změny jízdního pruhu a Front Assist, byly výrazně vylepšeny. V případě nehody se o bezpečnost posádky postará proaktivní ochrana cestujících a až deset airbagů. Díky přísným testům a nejnovějším technologiím poskytne zcela nový Superb svým cestujícím tu nejlepší možnou bezpečnost.
Nový Superb je vybaven řadou inteligentních asistenčních systémů, z nichž některé jsou v této modelové řadě k dispozici poprvé. Patří mezi ně asistent pro odbočování, asistence při průjezdu křižovatkou, antikolizní asistent a varování při vystupování z vozu. V blízké budoucnosti přibude také nouzové brzdění s detekcí chodce vzadu.
Nejnovější generace asistenta při odbočování reaguje varováním a případně automatickým brzděním, pokud se při odbočování vlevo blíží vozidlo jedoucí v protisměru.
Antikolizní asistent podporuje řidiče aktivním zvyšováním momentu řízení při náhlých vyhýbacích manévrech, pokud řidič zatočí příliš pozdě nebo nedostatečně prudce, aby zabránil kolizi. Systém ESC automaticky zasahuje, aby zabránil přetáčivému nebo nedotáčivému smyku. Antikolizní asistent funguje při rychlostech od 30 do 150 km/h, lze jej vypnout v nabídce infotainmentu, ale nelze jej trvale deaktivovat.
Asistence při průjezdu křižovatkou využívá radarové senzory a přední kameru k varování před chodci, vozidly nebo cyklisty projíždějícími křižovatkou. V případě potřeby asistent vydá vizuální a akustické varování a poté automaticky zabrzdí.
Varování při vystupování z vozu poskytuje vizuální upozornění ve vnějším zpětném zrcátku a také výstražný zvukový signál při otevření dveří, pokud se zezadu blíží jiný účastník silničního provozu. Systém má dosah 35 metrů a pokrývá úhel 120 stupňů.
Vylepšená asistovaná jízda nabízí ve virtuálním kokpitu lepší vizualizaci ostatních vozů v blízkosti. Paket asistované jízdy zahrnuje například adaptivní vedení v jízdním pruhu a prediktivní tempomat. Ten ve spolupráci s navigací předvídá zatáčky, křižovatky a kruhové objezdy. Asistent při jízdě v koloně kombinuje funkce adaptivního tempomatu a adaptivního vedení v jízdním pruhu. Umožňuje automatické rozjíždění, brzdění a řízení v dopravní zácpě při rychlosti do 60 km/h tím, že sleduje pohyb okolních vozidel.
S nejnovější verzí asistenta změny jízdního pruhu se díky výkonnějším radarovým senzorům umístěným v rozích pod nárazníkem zvyšuje dosah detekce vozidel přijíždějících zezadu ze 70 na 90 metrů, což zvyšuje bezpečnost například na dálnicích. Systém Front Assist je nyní vybaven také prediktivní ochranou cyklistů.
Nové rozpoznání únavy a pozornosti řidiče, které sleduje chování řidiče a vyhodnocuje míru jeho možné únavy, nahrazuje předchozí asistent rozpoznání únavy řidiče. Zatímco asistent pro rozpoznání únavy vyhodnocoval především údaje z elektromechanického posilovače řízení, nová verze přistupuje k informacím z různých řídicích systémů vozidla, včetně udržování jízdního pruhu. Nový systém detekuje odchylky od normálního chování řízení při rychlostech nad 70 km/h. Průběžně vyhodnocuje chování řidiče a vyvozuje závěry o jeho způsobilosti pokračovat v jízdě. Pokud systém zjistí, že je řidič unavený, aktivuje akustické a vizuální varování ve virtuálním kokpitu.