Dobrá zpráva pro rodiny: nový Peugeot Rifter přijíždí nejen jako elektromobil ale i dostupný diesel
Kromě elektrické verze s dojezdem 340 km může Rifter pohánět vznětový čtyřválec a ve verzi N1 i benzínový tříválec.
Elektrický e-Rifter v základní výbavě Allure přijde na 905.000 Kč, diesel 1.5 BlueHDi o výkonu 75 kW spojený s šestirychlostním manuálem na 585.000 Kč. Silnější verze vznětového čtyřválce (96 kW) je dostupná pouze ve spojení s vyšší výbavou s cenovkou 715.000 Kč. Za prodlouženou verzi Long se u elektrické verze připlácí 25 tisíc korun, stejně tak u dieselu ve výbavě GT. Zajímavostí je fakt, že provedení Long můžete mít i ve silnějšího dieselu a manuální převodovky. Rifter s homologací N1 je dostupný s benzínovým tříválcem a manuální převodovkou s cenou od 525.000 Kč.
Peugeot Rifter posouvá efektivitu o další krok dál. Nový Rifter dokazuje svou všestrannost, přizpůsobivost různým uživatelským potřebám a schopnost nabídnout zákazníkům při každodenních jízdách příjemné prostředí v moderním a komfortním interiéru.
Nový Peugeot Rifter dále posiluje své přednosti, pro které si získal přízeň klientů. Jeho design je ještě výraznější a evokuje dobrodružný charakter vozu. Jeho nové technologie zvyšují potěšení z jízdy. Dalšími argumenty jsou pohodlná, prostorná a modulární kabina, vysoká úroveň technologické výbavy, požitek z jízdy a atraktivní vnější vzhled.
Elektrická verze e-Rifter s dojezdem až 340 kilometrů je důležitou součástí strategie značky Peugeot z hlediska elektrifikace značky. Produktová nabídky automobilky Peugeot je již nyní nejširší ze všech evropských výrobců a zahrnuje 9 osobních a 3 lehké užitkové vozy.
Nový Peugeot Rifter přináší nový design a současně si zachovává své výrazné a svalnaté tvary a typické prvky, které jsou základem jeho dobrodružného charakteru.
Rifter má nyní dynamičtější přední část, jejímž hlavním charakteristickým prvkem je nová maska chladiče s aktuálním logem Peugeot uprostřed. Po stranách ji obklopuje symbolický světelný podpis značky ve tvaru tří drápů.
Výrazný styl vozu Rifter ještě umocňují nové odstíny karoserie Zelená Sirkka a Modrá Kiama. Ty pomáhají zvýraznit velkorysé tvary vozidla, které se díky širokým podběhům kol, impozantním bočním ochranným lištám, střešním nosičům a vysoké světlé výšce hodí i pro jízdu v náročnějším terénu.
Rifter nabízí zcela novou palubní desku, která poskytuje vynikající ergonomii a kvalitní zpracování. Jejím základem je ikonický Peugeot i-Cockpit® a v její horní střední části se nachází zcela nový desetipalcový dotykový displej s vysokým rozlišením.
Sedadla jsou potažena novou světle šedou látkou, která vnáší do interiéru útulnost a jas a která ladí s novými materiály v kabině. Velkorysá prosklená plocha kabinu ještě více prosvětluje, k čemuž přispívá i legendární multifunkční střecha Zénith a její četné odkládací prostory.
Peugeot Rifter je všestrannější než kdykoli předtím. Díky novým technologiím a mimořádně přizpůsobivému interiéru dokáže splnit veškeré potřeby uživatelů. Větší potěšení z jízdy díky technologicky vyspělejšímu systému Peugeot i-Cockpit® Nový Rifter je vybaven novým 100% digitálním desetipalcovým barevným přístrojovým panelem s optimalizovaným a přizpůsobitelným zobrazením základních informací, včetně informací z navigačního systému a dat týkajících se toku energie a dobíjení. Nový velký středový desetipalcový HD dotykový displej pro ovládání audiosystému a navigace. Nový kompaktní, kůží potažený a vyhřívaný volant s integrovanými ovladači pro ještě větší potěšení z řízení. Nové špičkové technologie pro optimální bezpečnost Kompletní nabídka asistenčních systémů řízení: sledování únavy řidiče, snímání dopravních značek, systém udržování vozu v jízdním pruhu, automatické nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů, omezovač rychlosti, aj. Rifter využívá 18 asistenčních systémů, které byly u tohoto nového modelu rozšířeny o adaptivní tempomat.
Vylepšený parkovací asistent s 12 senzory vepředu i vzadu a také se systémem VisioPark 180°, který je nyní vybavený zadní parkovací kamerou s vysokým rozlišením.
Nový Rifter je k dispozici ve dvou verzích s 5 a 7 sedadly v obou délkách: Standard (440 cm) a Long (475 cm). Verze Long přidává na délce jak z hlediska rozvoru, tak i převisu, a poskytuje tak ještě více prostoru uvnitř vozu. Jednotlivá sklopná sedadla. Ve druhé řadě jsou tři samostatná sedadla, která jsou sklopná do podlahy.
Snadné nakládání a vykládání. Rifter má dvoje posuvné boční dveře a velké zadní víko s otevíracím oknem, které je v tomto segmentu jedinečné.
Velkorysý užitečný objem. Zavazadlový prostor nabízí objem od 775 litrů pod zadním platem u pětimístné verze v délce Standard až po 4 000 litrů ke stropu se sklopenými sedadly u verze Rifter Long. Úložných prostor je dostatek, v závislosti na verzi až 186 litrů. Přepravu dlouhých předmětů usnadňuje možnost sklopit sedadlo spolujezdce. U elektrické verze je díky umístění baterií pod podlahou vozu objem zavazadelníku i vnitřní objem vozu zachován.
Nabídka modelu Rifter zahrnuje také cenově příznivější model s homologací N1. I ten je dostupný ve dvou délkách (Standard a Long) a je nabízen ve dvou úrovních výbavy (Active a Allure).
Nový Rifter nabízí nejnovější technologie Peugeot, zejména pak z hlediska 100% elektrického pohonu, tak z hlediska konektivity.
Dojezd až 340 km. Snaha o zvýšení celkové účinnosti vozu umožnila zachovat stejnou úroveň výkonu – maximální rychlost 135 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,2 s – a zároveň zlepšit dojezd, který nyní činí až 340 km.
Potřebný výkon ve třech jízdních režimech. Peugeot E-Rifter nabízí maximální výkon 100 kW (136 k) a maximální točivý moment 270 Nm. K dispozici jsou vždy tři jízdní režimy: Eco pro maximální dojezd, Power pro maximální výkon při plném zatížení a Normal.
Nový systém rekuperačního brzdění. Pro optimalizaci dojezdu je nový E-Rifter vybaven systémem rekuperačního brzdění, který lze pomocí ovladačů za volantem aktivovat ve třech různých úrovních. Jedná se o funkci, která je na trhu ojedinělá.
Nový E-Rifter je nyní vybaven tepelným čerpadlem. To zvyšuje komfort cestujících a zároveň pomáhá optimalizovat účinnost, a tím i dojezd.
Efektivní dobíjení. Díky palubní nabíječce o výkonu 7,4 kW a – za příplatek – třífázové nabíječce o výkonu 11 kW lze 50kWh baterii vozu E-Rifter efektivně nabíjet bez ohledu na dostupnou infrastrukturu. Stejnosměrné nabíjení je možné až do výkonu 100 kW.
Přibližné doby nabíjení: Veřejná rychlodobíjecí stanice 100 kW: 30 minut (nabití z 0 na 80 %). Wall Box 11 kW: úplné nabití pomocí palubní nabíječky 11 kW za 3 hodiny. Wall Box 7,4 kW: úplné nabití pomocí palubní nabíječky 7 kW za 7,5 hodiny. Zesílená domácí zásuvka 16 A: úplné nabití za přibližně 15 hodin.
Peugeot Rifter může být poháněn také benzínovým či dieselovým motorem. Základ nabídky tvoří benzínový 1.2 PureTech 110 MAN6, který je dostupný výhradně pro vozy s homologací N1 ve výbavě Active. Dále klient může zvolit dieselový čtyřválec BlueHDi ve výkonových variantách 100 nebo 130 k, přičemž výkonnější z nich je k dispozici i s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8.
Velký středový dotykový displej. Nový Rifter je standardně vybaven desetipalcovým barevným středovým dotykovým displejem s HD rozlišením. K ovládání hlavních funkcí lze využít hlasového asistenta „OK Peugeot“.
Peugeot i-Connect® a Peugeot i-Connect® Advanced. Systém Peugeot i-Connect® nabízí komplexní a velmi rychlou konektivitu díky funkci bezdrátového zrcadlení (Apple CarPlay/Android Auto). Technologický zážitek je kompletní s volitelným systémem Peugeot i-Connect® Advanced, který je navíc vybaven výkonnou online navigací TomTom. Aktualizace systémů probíhají „over the air“.