Facelift pro BMW řady 7 | Autanet.cz

Facelift pro BMW řady 7

07. 03. 2005
Sdílet článek

Nejúspěšnější řada 7 v historii firmy BMW opět nastavuje měřítka v luxusní třídě. Znatelně vyšší jízdní výkony při konstantní, z části dokonce nižší spotřebě, optimalizace v oblasti podvozku, ovládacího systému iDrive a výbavy dokládají vůdčí ambice BMW řady 7.

Díky jemnému doladění designu se nová jízdní dynamičnost a sportovní vlastnosti projeví také na vnějším image. Nezaměnitelný vzhled i nadále dodává BMW řady 7 elegantní a charismatický charakter. Pět ze šesti variant motorů bylo nově vytvořeno nebo důkladně přepracováno. S výjimkou špičkové pohonné jednotky V12 v BMW 760i/Li obsahuje BMW řady 7 od jara 2005 novou paletu motorů. U modelů s osmiválcovým zážehovým motorem nahrazuje BMW 750i/Li a BMW 740i/Li dosavadní modely 745i/Li a 735i/Li. BMW 740d uvolňuje místo pro BMW 745d se zcela nově vyvinutým osmiválcovým vznětovým motorem. Řadový vznětový šestiválcový motor BMW 730d byl důkladně přepracován. U základního modelu BMW 730i/Li se nyní používá řadový zážehový šestiválcový motor s hořčíkovo-hliníkovou sdruženou klikovou skříní známý z modelu BMW 630i. U všech modelů je součástí sériové výbavy šestistupňová automatická převodovka se systémem Steptronic. Všechny motory se vyznačují vysokým specifickým výkonem, širokým využitelným rozsahem otáček, vynikajícím průběhem točivého momentu, skvělou kultivovaností chodu a střídmou spotřebou.


BMW 750i/Li a 740i/Li: více výkonu při konstantní spotřebě
U klíčových pohonných jednotek luxusních limuzín BMW, kterými je po celém světě vybaveno více než 60 procent všech BMW řady 7 – tedy u suverénních a kultivovaných osmiválcových zážehových motorů s plně variabilním systémem řízení ventilů VALVETRONIC – došlo ke zvýšení zdvihového objemu a výkonu na nynějších 270 kW/367 koní, respektive 225 kW/306 koní. Motory dodávají maximální točivý moment 490, resp. 390 Nm. I přes značné navýšení výkonu a vylepšení jízdních vlastností zůstává spotřeba téměř stejná.

BMW 745d a 730d: technologický skok u vznětových pohonných jednotek

Uvedením celohliníkové klikové skříně, systému Common Rail 3 s piezoelektrickým vstřikováním a technologie EU-4 se sériově zabudovaným filtrem pevných částic vykonaly vznětové pohonné jednotky řady 7 technologický skok: osmiválcový vznětový motor BMW 745d byl zcela nově vyvinut a s výkonem 220 kW/300 koní a maximálním točivým momentem 700 Nm při 1750 až 2500 otáčkách za minutu představuje nový mezník mezi luxusními limuzínami se vznětovými motory V8. Řadový vznětový šestiválcový motor BMW 730d, který byl důkladně přepracován, má nyní výkon 170 kW/231 koní a dodává vysoký maximální točivý moment 520 Nm při 2000 až 2750 otáčkách za minutu. Hmotnost motoru se u obou modelů BMW 745d a 730d díky celohliníkové klikové skříni snížila o 30, resp. 25 kg. Oba vznětové modely díky tomu nastavily novou příčku agilnosti a jízdní dynamiky mezi vozy luxusní třídy se vznětovými motory. Spotřebu obou modelů se i přes značný nárůst výkonu podařilo dále snížit.

BMW 730i/Li: řadový zážehový šestiválcový motor
Nový řadový zážehový šestiválcový motor s hořčíkovo-hliníkovou sdruženou klikovou skříní a plně variabilním řízením ventilů VALVETRONIC uvedený poprvé v modelu BMW 630i je nyní k dispozici i pro řadu 7. Má nejvyšší litrový výkon a nejnižší hmotnost na jednotku výkonu, díky čemuž se povyšuje na nejinovativnější zážehovou pohonnou jednotku, která se v současné době vyrábí ve velkých sériích. Motor, který je oproti svému předchůdci o 10 kg lehčí, má výkon 190 kW/258 koní, dodává maximální točivý moment 300 Nm a i přes 12procentní nárůst výkonu má o 4,7 procenta nižší spotřebu dosavadní nabízený model BMW 730i.

BMW 760i/Li: dvanáctiválcový motor s jedinečnou kombinací přímého vstřikování paliva a systému VALVETRONIC

Dvanáctiválcový motor uvedený teprve v roce 2003 v modelu BMW 760i/Li se nemění – nadále má výkon 327 kW/445 koní a dodává maximální točivý moment 600 Nm. Díky kombinaci čtyřventilové techniky, technologie VALVETRONIC, systému variabilního nastavení vačkových hřídelů Bi-VANOS a přímého vstřikování zaujímá model BMW 760i/Li i nadále absolutně jedinečnou pozici na světovém trhu. Na příkladně nízké spotřebě při částečném zatížení se podílí technologie VALVETRONIC. Přímé vstřikování se využívá k navýšení hodnot točivého momentu a výkonu. Nové pohonné jednotky v rámci ofenzivy firmy BMW v oblasti motorů pro suverénní požitek z jízdy: více síly a efektivnosti, menší spotřeba a méně emisí. Současně se stálým vývojem svých modelů potvrzuje firma BMW i nabídkou motorů své klíčové postavení v konstrukci mimořádně výkonných a technologicky špičkových pohonných jednotek. Příkladem z posledního roku může být nový třílitrový zážehový řadový šestiválcový motor s hořčíkovo-hliníkovou sdruženou klikovou skříní, třílitrový vznětový řadový šestiválcový motor s technologií Variable Twin Turbo v modelu BMW 535d a vysokootáčkový pětilitrový motor V10 v modelu BMW M5. Při vývoji nových pohonných jednotek BMW se zkoumá potenciál všech parametrů i konstrukčních prvků a zpochybňují se důvěrně známé principy. V odpovědi na to vznikají inovativní materiály, nové postupy zpracování a optimalizované výrobní procesy. Zákazník firmy BMW získá znatelně silnější a znatelně lehčí pohonné jednotky s citelně nižší spotřebou a emisemi. To účinně dokládá i široká paleta motorů nabízených nyní v BMW řady 7, která nabízí ještě suverénnější požitek z jízdy.

Efektivní dynamika: odstranění konfliktů záměrů

Oddělení výkonu a spotřeby, nárůst agilnosti a pružnosti, zvýšení intenzity jízdní dynamiky pociťované zákazníkem: „Efektivní dynamika“ prostupuje jako hlavní princip veškerým vývojem a inovacemi firmy BMW a konstrukce motorů nepředstavuje v tomto ohledu žádnou výjimku. Efektivní dynamika v principu představuje důsledné odstranění konfliktů cílů – větší výkon obvykle znamená také větší spotřebu, větší pohodlí vyšší hmotnost a tedy zase větší spotřebu atd. Právě u velkých luxusních limuzín jako je BMW řady 7 je odstranění těchto konfliktů cílů mimořádně náročné. Firma BMW přerušuje tento začarovaný kruh díky použití inteligentních materiálů a systémů. Jedná se například o hliník, díky kterému získává podvozek řady 7 svou dynamičnost. Dalším příkladem může být – v porovnání s hliníkem – ještě lehčí hořčík v klikové skříni inovativního třílitrového zážehového motoru, který se nyní používá i v řadě 7. Součástí konceptu efektivní dynamiky je však také výzkum na poli vodíkového pohonu, který firma BMW provádí již po desetiletí – sériový automobil řady 7 poháněný ekologickou pohonnou hmotou přijde na trh v příštích letech.¨

Optimalizace podvozku – nabídka tří paketů podvozku

BMW řady 7 se sériovým hliníkovým podvozkem se vyznačuje vysokou přesností řízení, mimořádnou dynamičností a vyváženými jízdními vlastnostmi. U podvozku řady 7 se firmě BMW podařilo sladit vysokou agilnost a sportovní vlastnosti s vynikajícím komfortem.

Podvozek BMW řady 7 byl přepracován a dále vyvíjen
Kromě rozchodu, který byl vzadu rozšířen o 14 milimetrů, a přepracované kinematiky náprav, která se kladně projevuje na kvalitě jízdní dynamiky, uspořádala firma BMW nabídku v oblasti podvozků. V budoucnu bude nabízet jeden sériový podvozek a dva podvozkové pakety s různými parametry. • Přepracovaný a zdokonalený sériový podvozek představuje vyváženost dynamičnosti a komfortu typickou pro BMW. • Špičkový podvozek „Adaptive Drive“ nyní sdružuje „Dynamic Drive“ a plynule nastavitelný systém elektronického řízení tvrdosti tlumičů „EDC-K“. Tvoří dosud nevídanou syntézu nejvyšší jízdní dynamiky a maximálního komfortu. Technologie Dynamic Drive je díky plně variabilním stabilizátorům na přední i zadní nápravě schopna skoro zcela potlačit naklánění vozidla v zatáčkách a vylepšit vlastní charakteristiku řízení v závislosti na jízdní situaci. Funkce EDC-K nepřetržitě a souvisle přizpůsobuje charakteristiku tlumičů proměnlivým poměrům na silnici, při jízdě a naložení – od komfortní až pod sportovně tuhou. • Sportovní paket, který je kombinací sportovního naladění podvozku a funkce „Dynamic Drive“, se jasně zaměřuje na sportovní dynamiku jízdy. BMW nabízí nejširší výběr možností naladění podvozku v segmentu luxusních limuzín. Společně s nárůstem výkonu byly upraveny také brzdy. Jemné doladění designu: více sportovní a více dynamiky při nezaměnitelném vzhledu a eleganci. Sportovní vlastnosti a dynamika BMW řady 7, které se díky novým motorům dále zlepšily, reflektuje také zjemnění designu. V přední části byly kromě nové markantní kapoty motoru Powerdome přepracovány také ledvinky, světlomety a přední spoiler. Zadní část zvýrazňují silné kontury a nová chromová lišta, pozměněné zadní světlomety a modifikovaný zadní spoiler. Dodatečné sportovní vlastnosti a dynamičnost BMW řady 7 po stranách podtrhuje výraznější hrana prahu dveří. Celkově si luxusní limuzína BMW zachovává svůj výrazný vzhled a na silnici se vyznačuje charismatickým, elegantním a svébytným designem. Luxusní a klidný pocit z interiéru byl dále zušlechtěn výběrem vhodných materiálů a barev. Ovládací prvky navazují na hlavní linie palubní desky. Interiér řady 7 díky tomu působí ještě luxusněji a hodnotněji.

Koncept ovládání iDrive: doladění detailů a zvýšení uživatelské přívětivosti

U konceptu ovládání iDrive, poprvé uvedeného v roce 2001 firmou BMW, který určil směr vývoje a byl již několikrát okopírován, byly dále doladěny detaily s ohledem na uživatelskou přívětivost. Při tom byla důsledněji rozvinuta ergonomická kombinace ovládání pomocí jednoho tlačítka a displeje umístěného ve středu horní části palubní desky. Žádný ze systémů na trhu neumožňuje řidiči větší koncentraci na jízdu než koncept ovládání iDrive od firmy BMW. Podstatnou součástí aktualizovaného systému iDrive v BMW řady 7 je optimalizovaná struktura menu na ovládacím displeji, přepracovaný vzhled nabídek a přímý přístup k funkcím z oblasti zábavy – především přímý výběr zdroje zvuku a pásma rádiové frekvence.

Nová výbava pro větší bezpečnost, komfort a individualizaci.
Od jara 2005 se BMW řady 7 představuje s ještě lepší sériovou výbavou a širšími možnostmi individualizace: • u všech modelů BMW řady 7 se standardně dodávají xenonové světlomety a ostřikovače světlometů. Adaptivní světlomety jsou k dispozici volitelně. • součástí sériové výbavy jsou bílé směrové ukazatele. • všechna BMW řady 7 mají nyní také dvoustupňová brzdová světla. Při silném brzdění varuje další účastníky silničního provozu větší a intenzivnější brzdové světlo. • v důsledku rozšíření digitální terestrické televize je v řadě 7 k dispozici také přijímač DVB-T. Kromě příjmu analogových televizních kanálů je nyní možný také příjem digitálních televizních stanic. • volitelný měnič CD nyní podporuje formát MP3. • při osazení autotelefonu a navigačního systému se automatickou součástí stávají telematický servis „BMW Assist“ a internetový portál „BMW Online“ (pouze na trzích, na kterých se BMW Assist a BMW Online nabízí). • k dispozici jsou čtyři nové barvy laku a tři nové barvy čalounění, jakož i dvoje nové 18palcové a jedny nové 19palcové ráfky. Jízdní dynamika a sportovní vlastnosti, luxus, vzhled a elegance: nejúspěšnější BMW řady 7 v historii firmy BMW. S více než 160 000 vozidly, která byla po celém světě předána zákazníkům, je čtvrtá generace řady 7 dosud nejúspěšnější luxusní limuzínou BMW. Po 38 měsících na trhu překonává aktuální řada 7 již tak nadmíru úspěšné předchozí řady o více než 8 procent. S 57 899 vozidly prodanými po celém světě překonalo současné BMW řady 7 ve svém dosud nejlepším roce 2003 špičkový rok předchozího modelu (1997) o více než 14 procent. V Německu dosáhla firma BMW v roce 2004 vedoucí pozice na trhu luxusních limuzín. Působivý je rovněž nárůst podílu BMW řady 7 v prodejních regionech „Asie, Střední východ, východní Evropa, Oceánie a Afrika". Oproti předchůdci se prodej současné řady 7 po 38 měsících na trhu více než zdvojnásobil. S uvedením současné řady 7 se ji podařilo pevně etablovat v luxusním segmentu i v tomto regionu, který se tak co do objemu prodeje zařadil mezi trhy, na kterých má BMW řady 7 tradičně silnou pozici – především Evropu a Severní Ameriku. Celosvětově nejprodávanějším modelem je s více než 50 procenty dosud BMW 745i/Li s velkým motorem V8. Dlouhá verze představuje více než polovinu všech prodaných BMW řady 7. BMW řady 7 slučuje dva vozy v jednom: na jedné straně se jedná o pravé BMW, které díky vlastnostem typickým pro BMW podporuje radost z jízdy, agilnost i dynamičnost a uspokojuje potřeby ambiciózních řidičů. Na druhé straně je reprezentativní luxusní limuzínou s velkorysou nabídkou prostoru a nejvyšším komfortem – a to jak na předních, tak i na zadních sedadlech. BMW řady 7 je proto také ideální limuzínou pro služební řidiče. Jako žádný jiný automobil na trhu dokáže zprostředkovat „radost z jízdy“ typickou pro BMW – a to nejen v klasickém smyslu, ale rozšiřuje ji také o požitek z toho, když někdo sveze Vás. Toto dovedné spojení dvou světů je tím, čeho si zákazníci na luxusních limuzínách obzvláště cení – i proto je tento automobil dosud nejúspěšnější řadou 7 všech dob.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Zdroj: BMW Group

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Ford Kuga

Rok výroby 2014

269 000 Kč

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2021

699 900 Kč

Volkswagen Arteon

Rok výroby 2019

649 900 Kč

Renault Kangoo

Rok výroby 2019

219 900 Kč