Kia Lotos Cup 17. října na okruhu v Brně | Autanet.cz

Kia Lotos Cup 17. října na okruhu v Brně

11. 10. 2009
Sdílet článek

Součástí brněnského Epilogu, který se objevil v kalendáři Masarykova okruhu poprvé před devíti lety a již tradičně završuje brněnskou závodní sezónu, je stejně jako v loňském roce závod série Kia Lotos Cup. Po pátečních měřených trénincích a kvalifikaci lze závodní vozy Kia spatřit v sobotu 17. října v hlavním závodu.

V 9:00 startuje Kia Picanto Lotos Cup, který je vypsán na dvakrát deset kol. V 11:45 přijde na řadu Kia cee´d Lotos Cup. Ten se pojede na dvakrát dvanáct kol a stejně jako v loňském roce má i v letošním klání Kia Motors Czech své želízko v ohni.


Po dohodě s organizátorem závodů, polským importérem vozů Kia, nominovala Kia Motors Czech jednoho VIP jezdce z řad motoristických novinářů. S ohledem na zkušenosti se závodním pro_cee´dem padla volba opět na Jakuba Rejlka. „ Těším se po roce mezi horké hlavy polských závodníků a na další adrenalinový zážitek.“, komentuje svojí nominaci Jakub a doplňuje: „Po loňském 9. místě si kladu za cíl dokončit závod v první pětce.“

Pohárová picanta jsou oproti sériovým upravena, přičemž rozdíly spočívají především v modifikacích podvozku a instalaci bezpečnostních prvků s homologací FIA, zahrnujících mimo jiné skořepinovou sedačku, čtyřbodové pásy a bezpečnostní rám. Dále jsou do vozů instalovány závodní pedály a volant značky Toora nebo hliníkové disky kol Dotz. Pohonná jednotka o objemu 999 cm3 disponuje 12ventilovou technikou, výkonem 67 koní a točivým momentem 100 Nm.

Základem série Kia cee´d Lotos Cup, která byla po úspěchu Kia Picanto Cupu přidána do poháru vloni, je sériová specifikace Kia pro_cee’d 2.0 CVVT, sportovní třídveřová varianta známého rodinného hatchbacku cee’d s vrcholnou benzinovou motorizací. Pohonná jednotka i v závodní verzi disponuje známým výkonem 143 koní a nejvyšším točivým momentem 186 Nm.

Závodní úpravy tak spočívají opět hlavně v podvozkových dílech, strmějším řízení a nutné bezpečnostní výbavě. Zvenku se vůz odlišuje od sériového provedení vlastně jen 17palcovými hliníkovými disky Dotz, „pod kapotou“ pak tvrdším odpružením, sportovními tlumiči, závodními brzdami a v interiéru již zmiňovanou bezpečnostní výbavou, závodním volantem, pedály apod.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Toyota Corolla Sedan Klasik je poslední možností, jak pořídit normální auto za skvělé peníze
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Toyota Auris

Rok výroby 2019

352 000 Kč

Audi Q8

Rok výroby 2021

1 298 000 Kč

Audi A6

Rok výroby 2017

439 999 Kč

BMW Řada 2

Rok výroby 2020

498 000 Kč