Klimatizace se stala nejžádanějším prvkem výbavy ojetin | Autanet.cz

Klimatizace se stala nejžádanějším prvkem výbavy ojetin

13. 07. 2010
Sdílet článek

Trendy u prodávaných ojetých vozů se neustále mění. Dokazují to i poslední statistiky autobazaru Auto ESA, který v současné době prakticky neprodává jiné vozy než ty s klimatizací. V průběhu roku je podíl vozů s klimatizací zhruba dvoutřetinový. V letních měsících se ještě zvyšuje

V současnosti je klimatizace nejžádanějším prvkem výbavy vozidel. Zákazníci ji dokonce upřednostňují před bezpečnostními prvky vozů typu ESP nebo ABS,“ upozorňuje obchodní ředitel druhého největšího bazaru v ČR, Auto ESA, Tomáš Svoboda. Prodeje vozů s klimatizací se neustále zvyšují a v současnosti tvoří zhruba dvě třetiny všech prodaných ojetých vozidel. To je dáno také tím, že se do prodeje dostávají stále novější vozy, které mají klimatizaci už v základní výbavě.


Nejlevnější vozy s klimatizací se dají pořídit za zhruba 50 000 Kč. Takovým vozem je například Fiat Bravo z roku 1998 s centrálním zamykáním, CD přehrávačem, el. ovládáním oken a 94 000 km. Čtyři roky starou Škodu Fabii Combi v nejvyšší výbavě s dieselovým motorem 1.4TDI pak pořídíte za 140 000 korun.

Odborníci ale v souvislosti s nákupem vozu s klimatizací upozorňují i na různá rizika. Rozhodně by se řidiči neměli na klimatizaci spoléhat jako na jediný nástroj, který dokáže zvýšit pohodu vozu při jízdě.

U citlivějších osob se sníženou imunitou, u dětí a starších osob může být nebezpečí překlimatizovaného vozu v kontrastu s vysokými venkovními teplotami i zdraví škodlivé.

Možností, jak snížit teplotu uvnitř vozu během velkých veder, je víc. Například by lidé měli dbát na to, aby vůz parkovali, pokud možno, ve stínu, nechávali přivřená okénka. Při výběru vozu není radno se omezovat pouze na klimatizaci, ale také na to, jestli má vůz tónovaná skla nebo možnost použití stínících roletek. Pohodové teplotě v automobilu v létě nepřidá ani tmavý interiér. Zákazníci by také měli vědět, že použití klimatizace mírně zvyšuje spotřebu vozu a u aut s nízkým obsahem motoru snižuje výkon.

Řidiči by měli při používání klimatizace dbát několika základních pravidel:
1. Nejprve vůz nechat vyvětrat klasickým ventilátorem a otevřenými okénky a až po mírném ochlazení spustit klimatizaci.
2. Po zapnutí klimatizace zavřít okénka. Současné klimatizování a větrání nevede ke kýženému výsledku.
3. Klimatizaci nespouštět na více než 5°C rozdíl oproti venkovní teplotě.
4. Při dlouhé cestě je možné vůz chladit i na nižší teplotu, ale před vystoupením z vozu je doporučeno klimatizaci vypnout a teplotu ve voze zvyšovat, aby organismus neutrpěl teplotní šok.
5. Klimatizaci je třeba jednou ročně dezinfikovat a vyměnit náplň, v opačném případě se v ní mohou začít objevovat zdraví škodlivé mikroorganismy, bakterie a plísně.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Octavia

Rok výroby 2019

349 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

539 000 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč

Peugeot 208

Rok výroby 2022

340 000 Kč