Nová DS 4 okouzlí vzhledem a zaútočí na německé soky
DS chce opět konkurovat německému BMW řady 1 nebo Mercedesu třídy A. Vsazí přitom na francouzský šmrnc a moderní techniku. Zájemce chce okouzlit světlomety Matrix LED se světelným podpisem nebo podvozkem, který umí číst povrch silnice. Prodej novinky bude zahájen ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021.
DS 4 Cross sází na vizuální vzhled SUV, spodní část nárazníků má matně černý odstín a je zdůrazněna specifickým krytem. Celek dotváří leskle černé horní rámy bočních oken, lesklá černá maska chladiče, výrazné ráfky, střešní nosiče a střecha v barvě karoserie. V rámci exkluzivní příplatkové výbavy může být DS 4 Cross vybaven systémem Advanced Traction Control s režimem písek, sníh a bláto pro lepší přilnavost a funkcí Hill Assist Descent Control pro jízdu ze svahu.
Dynamičtější verze DS 4 Performance Line nabízí kromě exkluzivního interiéru i černou verzi exteriéru s paketem Black (DS Wings, lišta mezi zadními světly, maska chladiče a rámy bočních oken) a výraznými černými koly.
Čistý ladný interiér, „hand-made“ čalounění
Interiér vozu DS 4 je digitální, ladný a ergonomický, každý prvek je do něj intuitivně integrován, jak z hlediska funkce, tak stylu. Tuto ladnost přinášejí četné inovace, jejichž cílem je vytvořit na palubě vozu DS 4 dokonalý klid.
Umění cestovat je ilustrováno novým uspořádáním ovladačů, které jsou seskupeny do tří zón pro snazší užívání. Jejich hlavní součásti zdobí gilošovaný vzor „Clous de Paris“, který se inspiroval luxusními hodinářskými výrobky:
- lišta ve tvaru šavle, na které jsou seskupeny ovladače klimatizace a neviditelný ventilátor DS Air,
- ovladače otevírání oken zarovnané s bočními větráky zabudovanými do dveří,
- systém DS Smart Touch, dotykový pětipalcový displej propojený se systémem DS Iris Systém a kompaktní ovladač automatické převodovky a DS E-Toggle umístěný na středové konzole.
Neviditelný ventilátor DS Air je inovativní ventilační systém s centrálními ventilátory, které jsou na výšku velmi kompaktní a jsou vybavené neviditelnými lamelami. Proud vzduchu oddělený kuželem zaručuje optimální směrování nahoru i dolů. Vše funguje jako běžný ventilátor, s optimální účinností. Díky své vertikální kompaktnosti má nenápadný a střízlivý vzhled, který umožnil strukturovat design palubní desky tak, aby působila ladně a přehledně.
V interiéru DS 4 vznikly dvě vzájemně se prolínající zóny: jedna je kontaktní a zajišťuje komfort, druhá je interaktivní a je určena pro jednotlivá rozhraní. Dvoubarevná úprava ovladačů oken byla navržena tak, aby zlepšila kognitivní interakci.
Díky svým materiálům (různé typy kůže, Alcantara®, kovaná uhlíková ocel, dřevo) a novým výrobním postupům kombinuje interiér DS 4 eleganci s technologií.
Nová koncepce interiéru znamená novou definici pohody. Zvláštní pozornost byla věnována sedadlům, která mohou mít zabudované odvětrávání a v případě kožené verze nabízet i masážní funkci. Jejich koncepce se inspirovala ulitou, vytváří novou komfortní zónu tvořenou jediným tvarovaným kusem bez jediného řezu. Celé sedadlo je obaleno pěnou s vysokou hustotou, která zajišťuje výjimečnou úroveň pohodlí. Prodloužené sedadlo a tvar skořepiny nabízejí nebývalou hloubku a inovativní styl.
Interiér je dvoubarevný, kožená sedadla z tlačené šedé kůže Galet doplňují světlé prvky, které jsou v komfortní zóně hladké na dotek, jsou zdobené gilošovaným vzorem „Clous de Paris“. V horní, interaktivní části jsou ozdobné prvky z hnědého jasanového dřeva a velmi kvalitní hnědé kůže Nappa v odstínu Criollo.
Symbolem toho nejlepšího z know-how značky DS Automobiles je interiér Opéra, který tvoří sedadla v hnědé kůži Nappa Criollo s motivem proplétání Bracelet. Luxusní prostředí dotvářejí i dřevěné prvky z hnědého jasanu a velké plochy v hnědé kůži Nappa Criollo.
Čalouničtí mistři posunuli v interiéru využití francouzského know-how zase o něco dál: skryté švy, kde je každý steh neviditelně ukončen, zvýrazňují kvalitu kůže na výplních dveří. Jedná se o jeden z mnoha „hand-made“ zásahů do interiéru, stejně jako dekory z hnědého jasanového dřeva nebo ručně šitý kožený potah volantu.
Verze Performance Line podtrhuje dynamiku vozu DS 4. Palubní desku, panely dveří a celou středovou konzolu pokrývají velké plochy z umělé kůže Alcantara®. Sedadla tvořená pěnou s vysokou hustotou mají čalounění z tkaniny Basalte a umělé kůže Alcantara® doplněné výšivkou a specifickým zlatě-karmínovým prošitím. Volant je ve spodní části ozdoben kouskem kované uhlíkové oceli.
Pocit harmonie v kabině podtrhuje i nepřímé vnitřní osvětlení, které lze upravit podle vlastního vkusu a nálady a které zvýrazňuje boční prvky a přispívá k celkovému pocitu klidu. Akustiku zajišťuje hi-fi systém Focal Electra o výkonu 690 W se 14 reproduktory, který doplňují akustická boční skla, což je další prvek, jenž se v tomto segmentu objevuje úplně poprvé.
Systém čištění vzduchu zajišťuje aktivní ochranu kabiny pomocí senzorů schopných odhalit částice PM 2,5 a detekci venkovního znečištění. Řízení přívodu vzduchu je optimalizováno přidáním filtračního systému schopného vyčistit vzduch v interiéru během pouhých několika minut. Kvalita vzduchu se zaznamenává a zobrazuje na centrálním displeji.
Rozšířená technologie
Vůz DS 4, který je postaven na nové vývojové verzi platformy EMP2, která používá 70 % nových nebo exkluzivních dílů, nabízí od svého uvedení na trh hybridní plug-in technologii (225 koní a dojezd více než 50 kilometrů s nulovými emisemi v kombinovaném cyklu WLTP). DS 4 nabízí rovněž systém infotainmentu nové generace, v segmentu C-Premium zcela nové asistenční systémy řízení a inovativní systém promítání informací.
Elektrifikace E-Tense
Pro DS 4 byla vyvinuta nová vývojová verze platformy nazvaná EMP2. Tato nová modulární platforma je použitelná pro různé typy pohonů, je vždy dynamická a bezpečná.
Umožnila vylepšit mnoho užitečných funkcí a zároveň vtiskla designu novou svobodu projevu, jejímž výsledkem je silueta nevídaných rozměrů.
Architektura byla vyvinuta pro dosažení požadovaných proporcí a aerodynamického výkonu. Poměr mezi karoserií a koly, který nemá v segmentu ani ve světě prémiových automobilů obdoby, vytváří siluetu, která je atletická a zároveň výkonná, má nové zakončení kapoty a došlo ke snížení kapoty s blatníkem i podlahy ve 2. řadě.
Snížení hmotnosti
Nová vývojová verze platformy EMP2 používá nové složky z kompozitních materiálů, konstrukční díly lisované za tepla a kompaktnější prvky, jako je například klimatizační jednotka, čímž se také zvětšil úložný prostor. Objem zavazadlového prostoru je 430 litrů, má bezkontaktní, elektricky ovládané otevírání víka.
Bezpečnost
Nová vývojová verze platformy EMP2 byla navržena tak, aby splňovala nejnovější normy v oblasti nárazových zkoušek a ochrany spotřebitelů, aniž by došlo ke kompromisu ohledně celkové hmotnosti.
Dynamické a akustické vlastnosti
Pojem dynamické vyrovnanosti, který je pro DS Automobiles velmi důležitý, je zde ještě více zdůrazněn. Použití technických řešení, jako je svařování s použitím konstrukčního lepidla (téměř 34 metrů lepidla a bodové svary na konstrukci vozidla), jakož i kompletně přepracované komponenty podvozku a řízení zaručují příkladný jízdní komfort získaný díky optimální torzní tuhosti karoserie a výjimečné reaktivitě pro potěšení z jízdy.
Plug-in hybrid
Značka DS Automobiles, která je dvojnásobným šampionem Formule E v letech 2019 a 2020, patří mezi špičkové výrobce elektromobilů. Nová vývojová verze platformy EMP2 byla navržena tak, aby do ní bylo možné zabudovat novou generaci plug-in hybridního hnacího ústrojí, aniž by se snížila prostornost kabiny nebo velikost zavazadlového prostoru. Přeplňovaný čtyřválcový motor o výkonu 180 k doplňuje elektromotor o výkonu 110 k spojený s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8, celkový výkon tak dosahuje 225 k. Vše napájí výkonnější baterie s novými kompaktnějšími články s větší kapacitou umístěná za deformovatelným příčným nosníkem, která zajišťuje dojezd více než 50 kilometrů v režimu nulových emisí (kombinovaný cyklus WLTP).
V nabídce budou rovněž benzinové verze PureTech o výkonu 130, 180 a 225 k a dieselová verze BlueHDi o výkonu 130 k. Všechny tyto modely budou vybaveny výhradně osmistupňovou automatickou převodovkou. DS 4 tak představuje širokou škálu velmi účinných verzí dostupných s různými typy motorů a špičková aerodynamická řešení.
Účinnost kol
DS 4, jehož kola mají průměr 72 cm, je k dispozici s až dvacetipalcovými ráfky. Převážnou část nabídky tvoří 19palcové ráfky. Verze kol „Tall & Narrow“ zlepšuje aerodynamiku a napomáhá snižovat emise CO2, současně vozu dodává atraktivní styl a výjimečný komfort. Devatenáctipalcová kola DS 4 jsou k dispozici s pneumatikami All Seasons 3PMSF třídy A. Dvacetipalcová kola u verzí E-Tense jsou v nabídce také s pneumatikami třídy A. Vysokou úroveň dynamiky posiluje i snížení hmotnosti ráfku o 10 % (tj. 1,5 kg na kolo) díky aerodynamickým prvkům, které snižují spotřebu paliva a emise CO2.
Konektivita v elegantním digitálním interiéru
Pokud jde o konektivitu, prioritou bylo poskytnout taková řešení, aby řidič už nemusel spouštět oči ze silnice, což má nesporný přínos z hlediska bezpečnosti. Tento avantgardní vizuální zážitek s názvem DS Extended Head Up Display je prvním krokem k rozšířené realitě. Pomocí nové technologie se životně důležité informace o řízení promítají přímo na silnici. Díky optickému efektu se údaje zobrazují čtyři metry před čelním sklem v ose pohledu řidiče, úhlopříčně ve vzdálenosti 21 palců, což je v daném segmentu zcela nové. Na silnici se promítají základní informace, jako je rychlost, údaje z asistenčních systémů řízení, navigace, varovné zprávy nebo dokonce skladba, kterou řidič poslouchá, nebo číslo či jméno volajícího.
Tato senzorická zážitková technologie je součástí globálnější nabídky tvořící kompletně přepracovaný 10ʺ systém infotainmentu: DS Iris System. Nové rozhraní přebírá ergonomii smartphonu s dotykovým plynulým citlivým rozhraním, založeným na konceptu plně přizpůsobitelných profilů pomocí ikon. Nastavení a předvolby zobrazení se automaticky načtou při vstupu uživatele do vozidla. Personalizace má každému umožnit přizpůsobit obsah svým potřebám.
DS Iris System lze ovládat hlasem a gesty. DS Iris System je vybaven osobním asistentem schopným rozpoznat, co mu bylo řečeno, aby systém mohl požadavek provést.
Dalším pomocníkem je zcela nový systém DS Smart Touch pro ovládání pomocí gest, umístěný na středové konzoli, což je displej, který lze ovládat jen prsty. Stačí gesto směrem k jedné z předem zadaných funkcí. Obrazovka také rozezná běžné pohyby, jako je přiblížení a oddálení, a dokáže rozpoznat rukopis.
Aby byl systém a jeho mapování na nejlepší úrovni, bude prostřednictvím cloudu pravidelně v reálném čase aktualizován.
Komfort a dynamický klid
Poloautonomní řízení 2. úrovně, což je nejvyšší úroveň, která je dnes na silnicích povolena, již je v nabídce u vozů DS 3 Crossback, DS 7 Crossback a DS 9, u vozu DS 4 se objevuje v nové verzi DS Drive Assist 2.0. Tempomat přizpůsobuje rychlost vozu podle okolního provozu a je schopen v dopravní zácpě zastavit a opět nastartovat. Systém také zajišťuje přesné umístění vozu v jízdním pruhu dle volby řidiče. U vozu DS 4 je tato funkce obohacená o tři nové prvky: asistent změny jízdního pruhu, úprava rychlosti v zatáčkách a očekávaná rychlost u dopravního značení. Volant je vybaven senzorem úchopu, který neustále kontroluje, zda je řidič aktivní a má stále ovládání vozu pod kontrolou. Nové radary ve čtyřech rozích vozu umožňují další funkce, jako je sledování mrtvého úhlu ve velké vzdálenosti (s dosahem 75 metrů) a upozornění na provoz za vozem, jehož cílem je zabránit kolizi v souvislosti s mrtvými úhly.
Pro DS Automobiles je typický rovněž koncept dynamického klidu. U vozu DS 4 se to projevuje příkladnou reaktivitou. Jednou ze silných stránek je řízené odpružení DS Active Scan Suspension, exkluzivní prvek v segmentu využívající kameru umístěnou v horní části čelního skla, jež sleduje a předvídá nepravidelnosti povrchu vozovky a přenáší údaje do počítače. Díky čtyřem čidlům světlé výšky a třem akcelerometrům ovládá systém každé kolo samostatně. Na základě informací, které obdrží, je odpružení podle potřeby pevnější, nebo pružnější. Výsledkem je optimální komfort bez ohledu na stav vozovky.
Další technologií, kterou se DS Automobiles odlišuje od konkurence, je DS Night Vision, systém zajišťující lepší noční viditelnost silnice a jejích nebezpečí. Infračervená kamera v mřížce chladiče detekuje v noci a za slabého světla chodce a zvířata až do vzdálenosti 200 metrů. Řidič si silnici zobrazí na digitálním displeji přístroje (a nebezpečí vidí jako výstrahu v systému DS Extended Head Up Display) a může zareagovat.
Řidiči při manévrech pomáhá také systém Vision 360° se čtyřmi kamerami, z nichž dvě jsou ve vnějších zrcátkách.
Světelný podpis DS
V nové generaci užších a modernějších projektorů DS Matrix LED Vision jsou technologie Matrix Beam a Dynamic Bending Light spojeny v jednom systému přinášejícím osobitou jedinečnou identitu
Světlomety DS Matrix LED Vision se stále skládají ze tří LED modulů, které jsou podpisem DS Automobiles:
- Vnitřní modul světlometu se používá pro funkci potkávacích světel.
- Středový rotující modul se může otočit do úhlu 33,5°. Osvětluje okraje vozovky a doprovází proud světla v zatáčkách. Jde rovněž o odkaz na natáčecí světlomety vozu DS z roku 1967.
- Vnější modul Matrix Beam plní funkci dálkových světel, sám je rozdělen do patnácti samostatných segmentů, jež se rozsvěcují a zhasínají postupně podle podmínek v okolí vozu.
Tyto světlomety se přizpůsobují podmínkám provozu, úhlu natočení volantu, rychlosti a povětrnostním podmínkám. Mají 5 přednastavených režimů: město, krajina, dálnice, nepříznivé počasí a mlha. Umožňují jízdu s trvale rozsvícenými dálkovými světly, aniž by docházelo k oslnění ostatních účastníků silničního provozu. Díky kameře v horní části čelního skla přizpůsobují tyto inteligentní světlomety automaticky své světelné paprsky dopravním podmínkám, mají dosah téměř 300 metrů bez oslnění.
Světlomety DS Matrix LED Vision doplňují nová rozšířená denní světla s celkem 98 LED diodami. Kromě toho, že vytvářejí dobře rozpoznatelný vertikální světelný podpis, nabízejí také novou uvítací animaci velmi technologického stylu.
Životní prostředí
DS 4 je z 95 % vyroben z opakovaně použitelných materiálů a z 85 % z recyklovatelných dílů. 30 % hmotnosti vozu pochází z obnovitelných nebo recyklovaných materiálů, rozdělených mezi kovy a polymery. Části palubní desky, které nejsou vidět, jsou z 20 % vyrobeny z konopí. Mezi recyklované materiály patří i polypropylen, polyesterová vlákna a elastomer, které se používají pod podvozkem jako deflektory, tlumiče hluku nebo podpěry.
Sedm odstínů
V nabídce je sedm odstínů, z toho dva nové: Zlatá Cuivré a Šedá Laqué, které doplňují již známé odstíny Cristal Pearl, Šedá Platinum, Červená Velvet, Bílá Nacré a Černá Perla Nera.
DS 4 je již k vidění ve všech DS Stores v Evropě, Asii, Jižní Americe a Africe. Zákazník zde může usednout do sedadla v kůži Nappa s motivem Bracelet a může si nakonfigurovat vlastní vůz a prohlédnout si jej díky systému DS Virtual Vision a brýlím pro virtuální realitu.