Nová Mazda 5 a mini-facelift Mazdy 6

Na velkém jarním autosalonu v Ženevě bude představena nová generace „středního“ MPV Mazda 5 a zároveň i lehce modernizovaná Mazda 6. V případě druhého vozu však nejde o nic zásadního, vždyť doslova ještě voní novotou...
Prvních informací je ovšem poskrovnu, Mazda si vše důležité nechává hlavně na autosalon. Z uvolněných fotografií nové velkoprostorové Mazdy 5 (v japonsku nazvané i nadále Premacy) je znát, že v designu se žádné revoluce nedočkáme, pouze v duchu doby a módy přibyl výhružnější vzhled přední části ve stylu Mazdy 3 a vlnobití prolisů na bocích se pokouší proměnit plech v pracující sval. Překvapení se koná až při pohledu na záď- svítilny totiž už netvoří poslední sloupek střechy, ale jsou usazeny do dříve konvenční vodorovné polohy. Díky tomu působí nová pětka širším a nižším dojmem.
Zadní boční dveře zůstanou i nadále posuvné po kolejnicích, také variabilita interiéru bude nadále těžit ze vtipného řešení zadních sedadel „Karakuri“.
Novinka se bude chlubit sníženou spotřebou i emisemi, na čemž bude mít zásluhu jak systému Start-Stop, tak i těžší zpřevodování snižující cestovní otáčky. Nejvýznamnější novinkou pod kapotou se má stát zřejmě připravovaný benzínový dvoulitr s přímým vstřikem a variabilním časováním ventilů 2,0 DISI, který tak nahradí dosavadní dvoulitr 2,0 MZR. Parametry nového 2,0 DISI zatím nejsou známy, proslýchá se že vůči předchůdci dojde ke zvýšení výkonu o 15% a snížení spotřeby o stejnou hodnotu. Výrobce na okraj zmiňuje ještě benzínovou osmnáctistovku, která by podobně jako nový dvoulitr měla využívat šestistupňovou manuální převodovku. Zájemci o diesely také nepřijdou zkrátka, téměř s jistotou lze očekávat oba současné přeplňované čtyřválce z nabídky výrobce: 1,6 MZ-CD i větší 2,2 MZR-CD.
Mazda 6 (podrobněji o ní, ceny a technické údaje zde) se dočká jen lehkého osvěžení v podobě upravené masky chladiče a pozměněných předních i zadních svítilen. V nabídce se nově objeví adaptabilní bixenony, Hill-holder pro snazší rozjezd do kopce u vozů s manuální převodovkou, interiér povýší díky novým materiálům. Má být zavedeno i nové komunikační palubní rozhraní s názvem CF Net. Nový benzín 2,0 DISI se objeví i zde, navíc mu půjde více „na ruku“ i pro něj speciálně poupravená pětistupňová automatika, dodávaná za příplatek.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Mazda 3 2,0 Skyactiv-G120,Bi-Xenon,Nav

Mazda 5 1.8 85kW,klima,kamera,výhřev,7
