Nová vlajková loď automobilky DS představena. Model N°8 zaujme nejen designem, aerodynamikou a dojezdem | Autanet.cz

Nová vlajková loď automobilky DS představena. Model N°8 zaujme nejen designem, aerodynamikou a dojezdem

Automobilka DS slibuje absolutní komfort, volant ve tvaru X a dojezd na baterie až 750 km

Vůz DS N°8, inspirovaný konceptem DS AERO SPORT LOUNGE, je ukázkou progresivního přístupu ke stavbě skvělých francouzských vozů. DS N°8 je model zaměřený na hledání aerodynamické účinnosti. Tato snaha o efektivitu jasně inspirovala jeho design s plynulými a zúženými liniemi. DS N°8 je plně v souladu s avantgardou původního modelu DS představeného v roce 1955, modelu SM uvedeného na trh v roce 1970 a průkopnickým duchem, který pohání značku od jejího vzniku v roce 2014.


Design vozu DS N°8, který překypuje vytříbeností a technologiemi, je projekcí do budoucnosti a manifestem francouzského umění cestovat. Tvar vozu DS N°8 vybízí k překonávání dlouhých vzdáleností díky jeho rekordní aerodynamice. Jeho aerodynamický koeficient CD pouhých 0,24 a CdA 0,64 patří k nejlepším ve své třídě. DS N°8 tyto aerodynamické vlastnosti dokonale prokazuje plynulostí svých linií, díky nimž je proudění vzduchu kolem karoserie vozu snadné. Každá část karoserie byla podrobena zkoumání v aerodynamickém tunelu. Veškerá práce na aerodynamice představuje úsporu 15 dm² v SCx, tj. zvýšení dojezdu o 60 km WLTP a 75 km na dálnici. Tohoto technického úspěchu bylo dosaženo bez jakéhokoli kompromisu na úkor atraktivity vnějšího designu.

DS N°8 představuje velkolepý světelný podpis Na přední straně vozu DS N°8 se nachází výrazný LED podpis. Podsvícená mřížka chladiče DS LUMINASCREEN je novinkou v automobilovém světě. Svítí a ožívá vertikálními liniemi, přičemž logo DS je poprvé u sériového modelu osvětleno.

Přední světlomety se skládají ze tří horizontálních modulů indikovaných 8 LED diodami, které přebírají vzor Clous de Paris a kopírují reliéfní povrchovou úpravu obložení interiéru.

DS N°8 je prvním modelem řady DS, který využívá vertikální světelný podpis na zádi. Je přímo inspirován modelem DS AERO SPORT LOUNGE a kopíruje ikonický vertikální podpis na přední části vozu, takže DS N°8 je v noci okamžitě rozpoznatelný na vzdálenost více než 100 metrů. Trojúhelníkový tvar vertikálních světel LIGHT BLADE zlepšuje proudění vzduchu v zadní části. A konečně, šupinaté vzory dotvářejí vnitřek zužujících se horizontálních zadních světel. Ta jsou nyní trojrozměrná, aby byla ještě nápadnější.

DS N°8

DS N°8 s rozšířeným dvoutónovým lakováním

DS N°8 byl navržen s ohledem na jemnou rovnováhu mezi hladkými a smyslnými povrchy po stranách, které kontrastují s vybroušenými a ostrými liniemi vpředu a vzadu. Stejně jako u modelu DS AERO SPORT LOUNGE používá rozšířený dvoutónový lak sytě černou barvu. Tato barva se nachází na střeše, pokračuje na kapotě a zasahuje až do masky chladiče. Dvoutónové lakování zdůrazňuje charakter a eleganci tvarů a představuje poklon rozkvětu francouzského karosářství. Technologie "Paintjet" použitá k vytvoření černého povrchu dvoubarvené kapoty je světovým unikátem v sériové výrobě. Její proces nanášení, který nevyžaduje fázi vypalování, navíc snižuje emise skleníkových plynů.

V nabídce je pět barev, včetně tří nových: modrá TOPAZ, šedá PALLADIUM a bílá ALABASTER, které doplňují ostatní barvy: CRISTAL PEARL a černá PERLA NERA. DS N°8 má tvar navržený s ohledem na aerodynamickou účinnost

Silueta DS N°8 je protáhlá, střešní část se svažuje plynule až k zadním výklopným dveřím a spojleru. Toto řešení vedlo k úspoře 3 dm², což představuje navíc 12 km dojezdu v běžném provozu dle WLTP nebo 15 km na dálnici.

Propracovaný tvar karoserie DS N°8 napomáhá proudění vzduchu. DS N°8 s velkorysým rozvorem 2,90 m a světlou výškou sníženou o 15,5 cm optimalizuje průnik vzduchu a poskytuje úžasný dojezd až 750 km. Elektricky ovládané kliky dveří vpředu jsou lakovány v barvě karoserie, zatímco kliky zadních dveří jsou integrovány do sloupků dveří.

Tuto "aerodynamickou účinnost" doplňují špičkové technologické prvky, jako je například CONTROLLED AIR INTAKES, což jsou přívody vzduchu s pohyblivými klapkami integrované do předního nárazníku. Tím, že se zavírají kvůli chlazení, představují aerodynamický zisk 95 % ve srovnání s tradičním přívodem vzduchu a 40 % ve srovnání s konkurenčním provedením, což odpovídá navíc 18 km WLTP nebo 22,5 km na dálnici. Tento výkon je dán především jejich předsunutou polohou v nárazníku, čímž se zamezí proudění vzduchu pod kapotou. Je třeba poznamenat, že kapota je obzvláště nízká, opět s cílem optimalizovat spotřebu energie.

Velká kola (průměr 740 mm) dodávají vozu jedinečný styl. Litá 21palcová kola byla navržena tak, aby kombinovala lehkost a robustnost. Váží o 6 kg méně než 20palcová, což představuje výraznou úsporu neodpružené hmotnosti ve prospěch komfortu. Devatenáctipalcové ráfky jsou mimořádně účinné díky aerodynamickým vložkám pro zisk 1 dm² nebo 4 km WLTP a 5 km na dálnici.

Podvozek DS N°8, kompletně chráněný obložením, pomáhá optimalizovat CdA o 3,5 dm² nebo +14 km WLTP nebo +18 km na dálnici.

UMĚNÍ CESTOVAT DOSTÁVÁ NOVOU TVÁŘ

DS N°8 nabízí jedinečný zážitek při uvítání, který začíná ještě předtím, než vstoupíte dovnitř vozu. Funkce bezdotykového odemykání a startování Proximity Keyless Entry & Start ovládá elektrické zapuštěné kliky dveří, jakmile se k vozu přiblížíte. DS N°8 pak odhalí rafinovaný interiér vyzařující dojem pohodlí a klidu. Všechny interiéry vozu DS N°8 jsou vybaveny vysoce kvalitními materiály, včetně broušeného hliníku s nápadnou tloušťkou a povrchovou úpravou na větších plochách.

Přístrojová deska kombinující odborné znalosti a technologie

DS N°8 má kokpit, který je ztělesněním francouzského pohodlí, klidu a luxusu. Široká palubní deska obklopuje cestující a je příkladem velmi čistého pojetí ("Seamless Design"). Je jak dekorativní, díky špičkové řemeslné práci, tak technická díky integraci zvukového systému, větracích otvorů a světelných podpisů. Čistota jeho designu dokonale spojuje vysokou úroveň odbornosti ("High Craft") a pokročilé technologie ("High-Tech"), což svědčí o dokonalé alchymii mezi technickou propracovaností a dovedností společnosti DS Automobiles při použití různých materiálů.

Reliéfní výplně Clous de Paris na volantu a ventilačních otvorech, stejně jako perlové prošívání na palubní desce a loketní opěrce, které jsou pro DS Automobiles stěžejní, zůstaly zachovány. Spolu s čalouněním kůží Nappa ve stylu řemínku hodinek přispívají tyto základní prvky k umění cestovat, které značka nabízí. Cestování nalehko

Důležitým prvkem interiéru nové generace vozů DS je osvětlení. Je navrženo tak, aby strukturovalo jednotlivé části a zároveň je nechalo se vznášet, a vyzařovalo tak atmosféru čistoty a klidu. Vnitřní vertikální světelné znaky LIGHTBLADE, které kopírují vnější denní světla, oživují konce palubní desky a vyznačují polohu klik dveří. Ty se rozsvítí, když se dveře otevřou a přivítají cestující. Podsvícená grafika konzoly je inspirována hvězdnou oblohou.

Kokpit, kde vládne klid a pohoda

Sedadla inspirovaná konceptem DS AERO SPORT LOUNGE mají "obepínající" konstrukci a štíhlý tvar s plně integrovanými opěrkami hlavy. Použití pěny s vysokou hustotou a nastavitelné bočních opěrky na opěradlech umocňují pohodlné sezení. Přední sedadla mohou být masážní, chlazená a vyhřívaná. Tepelný komfort kromě vyhřívaného volantu ještě zvyšuje zařízení DS NECK WARMER, které upřednostňuje ohřev co nejblíže k tělu, aby se optimalizovala spotřeba energie. Tyto ohřívače krku zabudované do opěradel předních sedadel jsou osvětleny podsvíceným logem DS s křišťálovým vzhledem. Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici pečlivě navržený komfort s ohledem na ergonomii a s dostatečným prostorem pro kolena, s 84 cm prostoru měřeno ke střeše vozu a opěradly skloněnými v úhlu 30°, aniž by byla omezena jejich modularita 40/20/40. Komfort doplňují chlazená a vyhřívaná sedadla a opěradla.

DS N°8 se může pochlubit také referenčním odhlučněním, kterému napomáhá pečlivě navržená aerodynamika, kompletní akustická úprava a vrstvené sklo, které dotváří příslib prvotřídní jízdy.

Animovaný displej přístroje

Po otevření dveří se uprostřed 10,25" displeje zobrazí logo DS. Ožije a přivítá řidiče jemně se třpytícími zlatými odlesky. Při jízdě dynamický obsah "Digital ART" oživuje pozadí displeje přístroje. Tato animace přispívá k pohodě na cestách. Rychlost animace je jemná, zatímco obrysy obrazců splývají s tmavším pozadím, takže řidič zůstává soustředěný na podstatné informace. Uprostřed je design počítadla kilometrů inspirovaný světem hodinářství. Čitelnost ukazatele nabití baterie a "měřiče výkonu" má vždy přednost.

Volant ve tvaru X

Nový volant ve tvaru písmene X, inspirovaný našimi nejnovějšími koncepčními vozy, nyní přichází do vozu DS N°8. Jeho design porušuje zavedená pravidla, zatímco jeho architektura a vylepšená ergonomie nabízí řidiči nové zóny uchycení, které přispívají k radosti z jízdy. Jeho věnec je potažen různými materiály v závislosti na úrovni výbavy. Tento nový volant přispívá k myšlence tepelného komfortu také funkcí vyhřívání.

Středová konzola na míru

S DS N°8 získává francouzské umění cestování nový rozměr. Interiér je vybaven dvoupatrovou plovoucí středovou konzolou. Horní část je věnována hlavním interaktivním prvkům. Volič převodovky "PRND", volič nastavení jízdního režimu "Drive Mode" i ovládání hlasitosti audiosystému s okamžitým přístupem padnou dokonale do ruky. Tyto prvky byly navrženy jako krystaly v souladu s inspirací šperkařstvím, přičemž jemná světelná animace evokuje tvar galaxie. Úložný prostor pro telefon, čalouněný materiálem Alcantara®, působí jako vzácná schránka. Krytá schránka, která se otevrá dotykem dlaně obsahuje další skrytý úložný prostor, zatímco loketní opěrka nabídne další velkorysou úložnou plochu. Ve spodní části je velký úložný prostor, který lze skrýt posuvnou roletou, pojme 2 vyjímatelné držáky na nápoje a 2 zásuvky USB-C. Boky středové konzoly jsou potažené a polstrované, aby byly příjemné na dotek a při kontaktu s nohou.

Velký, přehledně integrovaný centrální displej

Má velkorysou velikost 16 palců a lze jej personalizovat, poskytuje přístup k funkcím systému DS IRIS SYSTEM 2.0, které lze ovládat hlasem pomocí rozpoznávání řeči. Je integrován do přístrojové desky a funguje bez problémů a rychle jako chytrý telefon. Je velmi tenký, dokonale splývá s povrchem palubní desky, aniž by zasahoval do jejího obložení. Uživatelé ocení jak vyšší výkonnost tohoto high-tech prvku, tak jeho elegantní design. Chromované prvky přinášejí nádech rafinovanosti, který dosud nebyl v sériovém voze použit.

Další krok k ohleduplnosti k životnímu prostředí

Společnost DS Automobiles chtěla při navrhování svých kokpitů jít ještě dál a respektovat životní prostředí. Interiér ETOILE je vybaven exkluzivní Alcantarou®, která je z 68 % vyrobena z recyklovaných materiálů. Zrnitá kůže Nappa, zahrnující přepracovaná sedadla s designem hodinkového řemínku, je nyní odstínována olivovým listem tradiční netoxickou a zcela biologicky odbouratelnou metodou. Materiály recyklované po skončení životnosti jsou přítomny také v textiliích (60 %), kobercích (75 %) a podlahových rohožích (96 %). Součástí tohoto ekologického přístupu je také odstranění chromu ve prospěch barvy, kartáčovaného hliníku a nerezové oceli.

Panoramatická skleněná střecha s vyšším tepelným výkonem

DS N°8 může být vybaven velkou panoramatickou skleněnou střechou s rastrovým potiskem, která maximalizuje prostor nad hlavou, zachovává aerodynamickou účinnost a zároveň poskytuje cestujícím atmosféru plnou světla uvnitř vozu. Její sklo se skládá z několika vrstev, včetně infračervené úpravy a vrstvy "Low E" určené pro lepší tepelné vlastnosti (letní i zimní). Vyvinuta byla také speciální vrstva zaměřená na ochranu před světlem a omezení odrazů bez vlivu na průhlednost. DS N°8 se tak obejde bez funkce zatemnění střešního skla, která má velmi malý vliv na výkon (rozdíly 1 % v celkové propustnosti slunečního záření a 2 % v propustnosti světla).

Velký a funkční kufr

DS N°8 má velký zavazadlový prostor ve tvaru rovnoběžníku – objem až 620 litrů pod odkládací plochou, což usnadňuje jeho používání. Zadní výklopné dveře, jejichž otevírání lze nastavit v širokém rozsahu (185 cm pod výklopným víkem), umožňují uživatelům přístup do zavazadlového prostoru bez nutnosti shýbat se. Hloubka prostoru - 1,16 m - umožňuje přepravu dlouhých předmětů bez nutnosti sklopit opěradla zadních sedadel.

Integrované Hi-fi FOCAL Electra 3D

Společnost DS Automobiles a francouzský specialista na prémiové audio společnost FOCAL spojily své síly a vyvinuly systém, který nabízí novou koncepci integrace 14 reproduktorů do celého kokpitu s výkonem 690 W a pohlcujícím zážitkem díky výškově nastavitelné zvukové scéně.

V interiéru DS N°8 se mřížky reproduktorů spojily s hliníkovými obklady dveří. K dosažení potřebné grafické přesnosti na hliníku použila společnost DS Automobiles laserovou technologii, která nemá v automobilovém světě obdoby. Systém doplňují dva střešní reproduktory, které přispívají k čistému, pohlcujícímu a trojrozměrnému zvuku audiosystému DS N°8.

Nastavení interiéru

DS N°8 nabízí pozoruhodný výběr interiérových harmonií ke specifikacím PALLAS a ETOILE. Nová harmonická modrá Eternal Blue je charakteristickou barvou interiéru DS N°8.

DS N°8 využívá platformu STLA Medium společnosti Stellantis Group. Ta byla optimalizována na délku a šířku tak, aby se na ni vešly baterie s kapacitou až 97,2 kWh. Je také vhodná pro velká kola o průměru 740 mm nové vlajkové lodi DS Automobiles. Tato kombinace kapacity baterií, omezeného rozvoru a velkých kol je na trhu jedinečná.

DS N°8 využívá nové přední a zadní nápravy, brzdový systém přizpůsobený elektrické technologii a nastavení podvozku, které je v dokonalém souladu s DNA značky. Více než kdy jindy ztělesňuje DS N°8 dynamický klid.

Baterie vyrobené ve Francii

Strategií skupiny Stellantis je nejen navrhovat a vyrábět vlastní hlavní elektrifikační technologie, ale také vyrábět je ve Francii. Například články pro nikl-manganovo-kobaltovou baterii NMC (Nickel-Manganese-Cobalt) pro DS N°8 jsou navrženy a vyráběny v Billy-Berclau Douvrin (62, Francie) ve společném podniku ACC, v němž je Stellantis jedním ze zakladatelů a největším akcionářem.

Elektromotor vozu DS N°8 byl navržen a vyroben v Trémery (Francie) společností NPE, dalším společným podnikem skupiny.

Výkon až 350 koní a dojezd 750 km

DS N°8 bude k dispozici se třemi 100 % elektrickými pohonnými jednotkami o výkonu 230 k, 245 k a 350 k, přičemž poslední z nich je vybavena dvěma elektromotory pro pohon všech kol. Všechny motory těží ještě z dodatečného výkonu, který pravidelně dodává verzi s pohonem FWD dalších 30 k - tedy celkem 260 k, verzi FWD LONG RANGE 35 k, celkem tedy 280 k, a modelu AWD LONG RANGE 25 k, celkem tedy 375 k.

Pokroky provedené na aerodynamice vozu umožňují výrazně zvýšit dojezd při zachování designu a technické DNA značky. DS N°8 je k dispozici s výběrem ze dvou baterií. První poskytuje DS N°8 FWD (230 k) využitelnou kapacitu 74 kWh. Druhá, s užitnou kapacitou 97,2 kWh, je montována do verzí FWD LONG RANGE (245 k) a AWD LONG RANGE (350 k). DS N°8 FWD LONG RANGE má dojezd 750 km při spotřebě 12,9 kWh/100 km (normovaný cyklus WLTP). Udává také působivý dojezd více než 500 km na dálnici (při konstantní rychlosti 120 km/h).

DS N°8 nabízí prvotřídní výkon, z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,4 s u verze AWD LONG RANGE a za 7,7/7,8 s u verzí FWD. Maximální rychlost každého vozu DS N°8 je omezena na 190 km/h.

Inteligentní řízení pohonu všech kol

U vozu DS N°8 AWD LONG RANGE bylo řízení zadní elektrické pohonné jednotky navrženo tak, aby nabízelo co nejlepší zážitek pro daný jízdní režim a podmínky. V režimu ECO využívá DS N°8 pouze pohon předních kol, s výjimkou režimu kick-down, kdy se okamžitě uvolní veškerý dostupný výkon na všechna čtyři kola. V režimu Normal využívá DS N°8 AWD LONG RANGE své dva motory k maximalizaci trakce při rozjezdu, pak se zadní náprava odpojí mezi 15 a 140 km/h, pokud to podmínky přilnavosti dovolí. V případě potřeby se zadní motor okamžitě znovu připojí. Toto přerušované odpojování optimalizuje energetickou účinnost, a tím i dojezd. V režimech Sport a AWD si řidič užívá trvalý pohon všech kol s řízením točivého momentu specifickým pro každý program. V režimu Sport je upřednostňován výkon, zatímco režim AWD maximalizuje trakci. Řidič může sledovat všechny informace související s jízdou na digitálním přístrojovém displeji.

Snadnější dobíjení a kratší zastávky s DS N°8

DS N°8 umožňuje omezit počet a délku zastávek během dlouhých jízd. Je to jediné vozidlo své třídy, které je schopné ujet 450 km z Paříže do Lyonu po dálnici bez nutnosti dobíjení.

S maximálním dobíjecím výkonem 160 kW konstantním mezi 20 % a 55 % úrovně nabití a přítomností funkce pro předehřev a předchlazení baterie je možné na rychlé dobíjecí stanici vůz dobít z 20 % na 80 % za 27 minut. To představuje obnovení 200 km dojezdu za pouhých 10 min.

Pro každodenní jízdy, které vyžadují kratší dojezd, je DS N°8 vybaven palubní nabíječkou na střídavý proud o výkonu 11 kW (později volitelně 22 kW) a nabízí inteligentní správu baterií. Systém SBM (Smart Battery Management), který se aktivuje z centrální obrazovky vozu nebo prostřednictvím aplikace MyDS, omezuje dobíjení na 80 %, což je doporučeno pro ochranu výkonu a dlouhé životnosti článků.

Palubní nabíječky o výkonu 11 kW a 22 kW budou nabízet funkci V2L (Vehicle to Load) pro dobíjení externího elektrického zařízení.

Standardní tepelné čerpadlo

Jedná se o energeticky úsporný klimatizační systém, ve kterém se chladivo opakovaně stlačuje, zkapalňuje a odpařuje, aby si vyměnilo teplo s venkovním vzduchem. Díky energeticky úspornému tepelnému čerpadlu je spotřeba energie na vytápění kokpitu až o 40 % nižší než u vozidla bez tohoto systému. DS N°8 tak nabízí vyšší úroveň komfortu a zároveň šetří energii svých baterií.

Rekuperační brzdění a režim s jedním pedálem

DS N°8 je efektivní z hlediska aerodynamiky a technických řešení vyvinutých kolem motorů a baterií. Kromě tradičního brzdění brzdovým pedálem nabízí DS N°8 tři různé režimy rekuperačního brzdění se třemi různými intenzitami zpomalení (nízká rekuperace 0,6 m/s², střední rekuperace 1,2 m/s² a vysoká rekuperace 1,8 m/s²).

Rekuperační brzdění se spustí, jakmile řidič uvolní pedál plynu, a jeho výkon lze modulovat pomocí ovladačů na volantu (vlevo pro zvýšení rekuperace a brzdné síly, vpravo pro její snížení). DS N°8 uchovává v paměti poslední použitý režim.

Kromě těchto různých úrovní regenerace má DS N°8 také funkci jednoho pedálu. Aktivuje se tlačítkem na středové konzole a umožňuje jízdu bez dotyku brzdového pedálu. Řidič si pak může užívat rekuperační brzdění, které se zintenzivní až do -12,5 m/s² a do úplného zastavení.

DS ACTIVE SCAN SUSPENSION: pro komfort 1.třídy

DS N°8 je standardně vybaven systémem variabilního odpružení, který je propojen s kamerou umístěnou v horní části čelního skla. Za podpory snímačů polohy a 3 akcelerometrů analyzuje během několika milisekund povrch vozovky a předává své informace počítači, který působí na každé kolo. Tento mechanismus aktivuje motorizovaný elektromagnetický ventil, který řídí průchod oleje ze spodní do horní komory tlumiče (nebo naopak podle toho, zda je třeba tlumič stlačit nebo uvolnit). Odpružení se dokonale a v reálném čase přizpůsobuje nerovnostem vozovky a poskytuje vozu DS N°8 úžasné jízdní vlastnosti a komfort.

DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY: mnohem více než head-up displej

Díky výškovému nastavení na 1,29 m nad zemí má řidič optimální pozici pro řízení. Bude také moci využít DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY, head-up displej s rozšířenou realitou, který poskytuje relevantní a nerušivé informace, jako je rychlost nebo zvolená cesta a mapa. Dopravní značky se plynule zobrazují na čelním skle v rozšířené realitě. DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY je efektivní a diskrétní spolujezdec.

DS NOČNÍ VIDĚNÍ

DS NIGHT VISION zlepšuje viditelnost v noci díky infračervené kameře umístěné v nárazníku. DS N°8 tak dokáže zpozorovat chodce a zvířata až 300 metrů před sebou. Systém zobrazí zprávu na digitálním přístrojovém displeji a pohybující se překážky se zobrazí nejprve žlutě a poté červeně pro upozornění řidiče. Systém DS NIGHT VISION funguje, jakmile se zapnou světlomety. Tato funkce je skutečným přínosem, pokud jde o bezpečnost silničního provozu, a zajišťuje klidnější jízdu v noci.

DIGITÁLNÍ ZADNÍ VIDĚNÍ

DS N°8 je vybaven digitálním zpětným zrcátkem s dvojitým výhledem. To funguje jako běžné zpětné zrcátko, ale obsahuje také digitální obrazovku, kterou napájí kamera umístěná v zadní části vozu. Řidič tak má k dispozici široké a zcela nerušené zorné pole bez zadních opěrek hlavy, sloupků karoserie a cestujících. Přepínání mezi oběma režimy se provádí jednoduchým sklopením zrcátka pomocí páčky umístěné pod jeho spodní hranou.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

139 000 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2021

469 900 Kč

Ford Kuga

Rok výroby 2014

269 000 Kč