Novou DS 7 můžete mít za milion, ale také za dvojnásobek
Včera automobilka DS předtavila v pražském paláci Lucerna model DS 7, který má zároveň české cenovky. S dieselem jej můžete mít za 1 100 000 Kč, vrcholný plug-in hybrid 4x4 pak za 2 050 000 Kč.
DS 7 je vůz určený na celosvětové trhy. Pro všechny trhy mimo Čínu se vyrábí v Mulhouse (Francie) a pro čínský trh v Šen-čenu. Objednávky a dodávky v některých zemích je možné zajistit i prostřednictvím online prodejního systému a díky službě DS Delivery Valet je možné si nechat novou DS7 přivézt na adresu, kterou si zákazník zvolí. Nová DS 7 je v showroomu DS Store Praha připravena k testovacím jízdám a objednávkám zákazníků. České ceny začínají na 1 100 000 Kč a první dodávky zákazníkům jsou naplánovány na přelom roku 2022 - 2023.
Zcela nová přední část nabízí ostřejší linie, které posilují vyváženost jednotlivých prvků. Práce na ní byla odvedena díky úzkému propojení týmů DS Design Studio Paris a výrobních týmů v závodě Mulhouse, výsledek je zcela výjimečný jak z hlediska kvality, tak robustnosti.
Světelný podpis získal ještě výraznější vzhled. Kombinace nových štíhlejších světlometů DS Pixel LED Vision 3.0 a denních světel DS Light Veil je plynulá a provedená v duchu haute-couture.
DS Light Veil se představují ve světové premiéře. Světla pro denní svícení se inspirovala od vozů DS X E-Tense a DS Aero Sport Lounge. Světlo jako by procházelo barvou karoserie. DS Light Veil se skládá ze světla pro denní svícení a čtyř vertikálních světelných vláken tvořených 33 diodami. Inovace spočívá ve výrobním procesu: laserem gravírovaný polykarbonátový povrch je opatřen barvou pouze na vnitřní straně, takže se na něm střídá světlo a plochy v barvě karoserie. Vytváří tak efekt hloubky a jasu a připomíná drahokam. DS Light Veil se rozsvěcují a zhasínají při zamykání a odemykání vozu.
DS Pixel Led Vision 3.0 představuje zcela novou technologii, která matrixovým světlometům dodává další rozměr. Moduly Pixel nové DS 7 mají optimalizované řízení světelného toku, a přitom zůstávají zachovány 3 moduly, které se objevují v celé řadě. Funkce Pixel zajišťuje optimální výkon osvětlení. Světelný tok je silnější a homogennější, s větším dosahem až 380 metrů (dálková světla). Při rychlostech nižších než 50 km/h dosahuje nyní šířka paprsku 65 metrů. Uvnitř svítí společně dva moduly potkávacích/parkovacích světel. Zvenčí je modul dálkových světel Pixel vybaven 84 diodami ve třech řadách. Funkce přisvěcování do zatáčky je řízena intenzitou vnějších diod modulu Pixel v závislosti na úhlu natočení volantu.
Maska DS WINGS byla zeštíhlena a v závislosti na dané verzi má různý odstín. Mřížka chladiče byla rozšířena a obohacena o jemné kosočtvercové motivy, navazuje na ni zcela přepracovaný plášť nárazníku.
Nového designu s tmavě metalickým povrchem se dočkala také štíhlejší zadní LED světla vytvářející motiv víru šupin, které podtrhují jedinečný výraz nové DS 7. Přepracováno bylo i víko zavazadlového prostoru, které získalo výraznější linie, název „DS Automobiles“ je nyní umístěn na vizuálně protažené zadní části nové DS 7.
K dynamickému charakteru profilu nové DS 7 přispívají i kola. Nová devatenáctipalcová kola EDINBURGH a SILVERSTONE s dekorativními vložkami optimalizují aerodynamickou účinnost a díky svému zpracování působí větším dojmem. U nové DS 7 E-Tense 4×4 360 jsou exkluzivně k dispozici nová jednadvacetipalcová kola BROOKLYN s propracovaným technickým designem.
Okenní rámy a střešní lišty jsou vyvedeny v černém lesklém odstínu. V nabídce je šest barevných provedení: nové odstíny šedá Laquered a modrá Saphir doplňují metalický šedý odstín Platinum, černá Perla Nera, bílá Cristal Pearl a perleťový odstín bílá Nacré.
Jednou z hlavních novinek nové DS 7 je systém infotainmentu, do kterého je zabudován DS Iris System. Toto řešení přináší zcela přepracované rozhraní, které je plně konfigurovatelné, rychle a plynule reaguje a podporuje rozpoznávání hlasu. Přepracovaný 12″ dotykový displej s vysokým rozlišením zobrazuje nabídku widgetů, které umožňují přístup ke všem funkcím jediným pohybem: je tak možné ovládat online navigaci, klimatizaci, digitální audio zdroje a všechny informace o jízdě. Tento uživatelsky přívětivý displej umožňuje také zobrazovat pohled zepředu a zezadu z nových digitálních kamer s vysokým rozlišením nebo se dostat k funkci Mirror Screen.
Nový velký 12″ digitální přístrojový panel s přizpůsobitelnými stránkami má novou grafiku nabízející všechny důležité informace, jako je například tok energie u plug-in hybridních verzí.
Nová DS 7 je vybavena také technologiemi zajišťujícími větší pohodlí a klid, jako je DS Active Scan Suspension a DS Night Vision. DS Active Scan Suspension je kamerou řízený systém tlumení, který je v tomto segmentu ojedinělý. Podle nerovností povrchu vozovky upravuje nastavení tlumičů na každém kole zvlášť. Systém DS Night Vision snímá silnici a krajnici infračervenou kamerou, která dokáže zjistit přítomnost cyklisty, chodce nebo zvířete až do vzdálenosti 100 metrů. Řidič dostává informace na nový digitální přístrojový panel s vysokým rozlišením a v případě nebezpečí se ozve i specifický varovný signál.
Bezpečnost dále zvyšuje systém DS Driver Attention Monitoring a poloautonomní systém řízení 2. úrovně DS Drive Assist. DS Driver Attention Monitoring analyzuje pomocí dvou kamer úroveň pozornosti řidiče. První z nich kontroluje chování vozidla v jeho okolí a druhá, umístěná před řidičem na volantu, diagnostikuje směr jeho pohledu, obličej a pohyby očních víček, což se promítá do úrovně ospalosti a pozornosti… To nemá v tomto segmentu obdoby.
Nová DS 7 je vybavena systémem DS Drive Assist s adaptivním tempomatem, který je schopen bez zásahu řidiče zastavit a opět nastartovat, a asistenčním systémem, který zajišťuje přesné umístění vozu v jízdním pruhu dle volby řidiče.
Základem řady Nová DS 7 je pět úrovní výbavy s různými verzemi: Bastille, Rivoli a Opera na jedné straně a Performance Line a Performance Line + na straně druhé. U jednotlivých úrovní výbavy byly posíleny standardní prvky a zjednodušil se počet příplatkových prvků. Limitovaná edice La Première je k dispozici pouze ve verzi E-Tense 4×4 360 ve vybraných zemích. V nabídce jsou čtyři motory, z toho tři plug-in hybridní verze E-Tense.
Technologie E-Tense, která značce zajistila dva tituly ve Formuli E, tvoří většinu nabídky nové DS 7. Jde o motory s výkonem 225 k v provedení s pohonem dvou kol a 300 k a 360 k v provedení s pohonem všech kol.
U verze s výkonem 360 k je duch velkých cestovních vozů GT podpořen specifickým nastavením, které vyvinula divize DS Performance. Podvozek byl snížen o 15 mm, rozchod kol byl rozšířen (+ 24 mm vpředu, + 10 mm vzadu) a přední brzdy byly zvětšeny na průměr 380 mm se čtyřpístovými třmeny DS Performance.
Nová DS 7 E-Tense 4×4 360 nabízí špičkový výkon, kterého dosahuje díky benzínovému motoru o výkonu 200 k a elektromotorům na přední a zadní nápravě o výkonu 110 a 113 k (pohon všech kol), přičemž hmotnost činí pouhých 1 885 kg, což je v segmentu plug-in hybridních vozů nejlepší poměr hmotnosti a výkonu.
Ve spojení s baterií o kapacitě 14,2 kWh umožňují elektromotory jízdu s nulovými emisemi v režimu pohonu zadních nebo všech čtyř kol až na vzdálenost 62 km (WLTP EAER City) a 57 km (WLTP AER combined) s možností jízdy ve 100% elektrickém režimu rychlostí až 140 km/h. Nová DS 7 E-Tense 4×4 360 má certifikované emise pouhých 40 gramů CO2 na kilometr a spotřebu 1,8 l/100 km.
Nová DS 7 E-Tense 4×4 360, vybavená pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S 245/35 R21, zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy a 1000 metrů s pevným startem zvládne za 25,4 sekundy.
Nová DS 7 E-Tense 4×4 300 (benzinový motor o výkonu 200 k a elektromotory o výkonu 110 k na přední a 113 k na zadní nápravě) může jet ve 100% elektrickém režimu rychlostí až 135 km/h. Dojezd je certifikován až na 81 km (WLTP EAER City) a 63 km (WLTP AER Combined) s pouhými 27 gramy emisí CO2 na kilometr a spotřebou paliva 1,2 l/100 km. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,9 sekundy a na 1 000 metrů s pevným startem ujede za 25,9 sekundy.
U nové DS 7 E-Tense 225 (benzinový motor o výkonu 180 k a elektromotor o výkonu 110 k na přední nápravě) je certifikován dojezd až 80 km (WLTP EAER City) a 65 km (WLTP AER combined) při emisích CO2 pouhých 28 g na kilometr a spotřebě paliva 1,2 l/100 km.
Všechny hybridní systémy jsou spojeny s novou baterií o kapacitě 14,2 kWh s dobou dobíjení přibližně dvě hodiny na nabíječce o výkonu 7,4 kW.
Nová DS 7 je i nadále nabízena s dieselovým motorem BlueHDi 130 v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou. Je vybaven turbodmychadlem s proměnlivou geometrií a vysokotlakým přímým vstřikováním paliva a disponuje všemi nejmodernějšími technologiemi, díky nimž dosahuje certifikované spotřeby paliva 5,5 l/100 km, emise CO2 činí 143 g/km.
Nová DS 7, která je vzorem z hlediska elegance, nabízí u své verze interiéru Opera dva odstíny kůže: černou Basalte a novou šedou Perle. Tato verze je k dispozici bez ohledu na zvolený typ pohonu.
Značka DS Automobiles se tak odvolává na špičkové řemeslníky ze světa francouzského odvětví luxusu a v interiérech uplatňuje své know-how v této oblasti.
Týmy DS Automobiles se inspirovaly kovovým náramkem luxusních hodinek, který se skládá z mnoha do sebe zapadajících dílů, a vytvořily sedadlo a opěradlo sedadla z jednoho kusu kůže a bez švu a dosáhly tak jedinečného komfortu. Sedadlo je vyrobeno z pěny s vysokou hustotou a s větším množstvím materiálu než u tradičního sedadla. Díky hustšímu materiálu je pohodlí větší a zůstává zachováno po celá léta. Délka kůže položené na plocho je 450 milimetrů. Po zpracování se zmenší o 60 milimetrů. Vysoce kvalitní kůže Nappa pochází přímo ze skotu chovaného pro maso, který žije na polích bez ostnatého drátu. Ze 4 milimetrů tloušťky se používá pouze nejjemnější část kůže, tedy její líc. Tato nová tloušťka je pak obarvena speciální barvou: černou Basalte nebo šedou Perle. Komfort sedadla doplňují funkce zajišťující masáž, vyhřívání a chlazení.
Kůže Nappa, kterou jsou potažena sedadla, pokrývá také výplně dveří, palubní desku a středovou konzoli. I kryt airbagu je potažen kůží v lícové kvalitě. Rovněž na perleťovém prošívání s gilošovaným motivem Clous de Paris se uplatnilo řemeslo odborníků DS Automobiles.
Standardní výbava verze Opera zahrnuje systém DS Active Scan Suspension (pro motorizace E-Tense), poloautonomní řízení DS Drive Assist 2. úrovně, systém infotainmentu DS Iris System, nové světlomety DS Pixel LED Vision 3. 0, automatické nouzové brzdění řízené kamerou a radarem, přední a zadní parkovací asistent se zpětnou parkovací kamerou, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla s masážní funkcí, elektricky ovládanou zadní lavici, rozšířenou dvouzónovou automatickou klimatizaci s ovládacím panelem na zadních sedadlech a antialergenním filtrem, vyhřívané čelní sklo, elektrické panoramatické střešní okno a akustická vrstvená boční okna…
Interiér Rivoli v černém odstínu Basalte s koženým čalouněním Claudia nabízí výraznější strukturu kůže s prošívanými ozdobnými prvky.
Mezi hlavní standardní prvky této verze výbavy patří řízené tlumení DS Active Scan Suspension (u verzí E-Tense), systém infotainmentu DS Iris System, nové světlomety DS Pixel LED Vision 3.0, automatické nouzové brzdění řízené kamerou a radarem, přední a zadní parkovací asistent se zpětnou parkovací kamerou, dvouzónová automatická klimatizace atd.
Interiér Performance Line nové DS 7 nabízí nové čalounění sedadel, výplní dveří, palubní desky a středové konzole v provedení Deep Black Alcantara®. Volant je potažen perforovanou kůží Fleur se zlatým a karmínovým prošíváním.
K výbavě dostupné v celé modelové řadě přidává Performance Line zadní středovou loketní opěrku s otvorem na lyže, hliníkové pedály a opěrku nohy, karmínové středy kol a speciální znak DS na kapotě. Verze Performance Line + nabízí navíc nové světlomety DS Pixel LED Vision 3.0, zpětnou parkovací kameru, elektricky ovládaná přední sedadla a také paket Black zahrnující masku DS Wings, okenní lišty, střešní lišty, mřížku chladiče a monogramy v černé barvě.
Interiér Bastille zahrnuje látkové čalounění Peruzzi Bronze s ozdobnými prvky z plátna DS Mistral inspirované rybí kůží. Tato verze je inspirována strukturou rybí kůže a vytváří povrch, který je jemný a podmanivý na dotek. Za příplatek je k dispozici kožený interiér v černém odstínu Basalte.
V této konfiguraci je DS 7 vybavena řadou bezpečnostních prvků, včetně tempomatu a omezovače rychlosti s varováním před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, systému sledování mrtvého úhlu a automatického nouzového brzdění řízeného kamerou. Standardem je také automatické rozsvěcování světlometů a samočinné stěrače předních oken s dešťovým senzorem a automatickou úpravou intervalu stírání.
U verzí E-Tense je standardem také systém DS Active Scan Suspension a systém infotainmentu DS Iris System, bez ohledu na typ motoru..
Nová DS 7 E-Tense 4x4 360 La Première
U příležitosti uvedení nové DS 7 na trh je nabízena ve vybraných zemích limitovaná edice Nová DS 7 E-Tense 4×4 360 La Première. Vůz vychází z modelu Nová DS 7 E-Tense 4×4 360 Opéra a je opatřen předním nárazníkem v leskle černé barvě, černými monogramy a specifickými odznaky, které doplňuje leskle černá povrchová úprava masky DS Wings, mřížky chladiče, rámu oken a střešních lišt. K dispozici jsou interiéry v odstínech černá Basalte a šedá Perle. Součástí standardní výbavy jsou dva dobíjecí kabely (režim 2 a režim 3). K dispozici je šest odstínů karoserie: šedá Laquered, modrá Saphir, bílá Nacré, černá Perla Nera, šedá Platinium a bílá Cristal Pearl.