Nový Mitsubishi Outlander PHEV přichází na český trh s pořádnou porcí výkonu

Nový model byl navržen speciálně pro Evropu v rámci další fáze produktové ofenzivy.
Společnost Mitsubishi Motors představuje nový Outlander PHEV ze segmentu SUV-D, a pokračuje tak v uvádění nových produktů a investicích na evropském trhu. Vlajkový model mění zavedená pravidla hry svým jedinečným pojetím, které zákazníkům nabízí zcela novou perspektivu.
Nový Outlander PHEV, vyvinutý speciálně pro evropský trh, přináší dynamiku a sofistikovanost. Model vycházející z produktové koncepce I-Fu-Do-Do (v japonštině „originální a velkolepý“) se chlubí dlouhým dojezdem Plug-In hybridního pohonu, pozoruhodným vzhledem, špičkovou úrovní bezpečnosti i pohodlí a novou úrovní kvality, kterou se značka posouvá na zcela novou úroveň evropského trhu.
Nový Outlander PHEV je postaven na mezinárodních úspěších a robustních základech všech tří předchozích generací. Předchůdce byl prvním, kdo přinesl kombinaci Plug-In hybridního pohonu a karoserie SUV. Model, pro nějž se od roku 2013 rozhodlo přes 200.000 evropských zákazníků, získal četná ocenění a uznání za znamenitost. Dnešní Outlander čtvrté generace, který je zároveň druhou generací Plug-In hybridního provedení, je připraven navázat na úspěšné základy svého předchůdce a nabídnout evropským zákazníkům novou úroveň inovací.
„Mitsubishi Outlander PHEV byl prvním, kdo zkombinoval Plug-In hybridní pohon s karoserií SUV, a na evropský trh se nyní tato vlajková loď vrací s cílem změnit pohled zákazníků a vybudovat si jedinečné postavení v tomto segmentu,“ uvedl Frank Krol, prezident a CEO společnosti Mitsubishi Motors Europe. „Model vyvinutý pro Evropu se díky spojení pozoruhodného designu a Plug-In hybridní technologie nové generace stává tím, kdo mění pravidla hry. Nový Outlander PHEV, jenž přináší výrazně delší čistě elektrický dojezd, mimořádnou úroveň kvality s pečlivým důrazem na každý detail a pohostinnost v duchu japonských tradic omotenashi, jakož i širokou škálu asistenčních systémů a komfortních prvků, představuje další fázi produktové ofenzivy naší společnosti.“
Design vozu potvrzuje smělý a neústupný charakter, jenž prostřednictvím výrazné estetiky dává najevo dobrodružného ducha. Odvážná a výrazná přední partie nového Mitsubishi Outlander PHEV nese vizuální identitu „dynamický štít“, pro značku typickou. Postoj vozidla při pohledu z boku vyjadřuje stabilitu a robustní horizontální strukturu karoserie s atletickými křivkami. Vymodelovaný šestiúhelníkový styl zádě znázorňuje pevnost, zatímco horizontální provedení zadních světel klade důraz na stabilitu a šířku vozidla.
Po usednutí do vozu je patrný dojem kvality vyplývající z japonského řemeslného zpracování a pečlivého důrazu na každý detail včetně přísného zaměření na volbu materiálů a barev s cílem zprostředkovat vysokou úroveň kvality, tiché prostředí a vzdušnou atmosféru.
Výsledkem intenzivní spolupráce Mitsubishi s průkopnickým specialistou na ozvučení Yamaha je prémiový audiosystém, postavený na sdílených cílech a filozofii nabídnout všem členům posádky nového Outlanderu PHEV pohlcující posluchačské zážitky.
Pod vnější schránkou pak nové Mitsubishi Outlander PHEV představuje nový rozměr elektrifikace v podobě špičkového Plug-In hybridního pohonu nové generace s elektrickým dojezdem na vrcholu třídy. Systém s ještě hospodárnějším provozem a využitelností za reálných podmínek se chlubí hladkým zrychlováním v kombinaci s tichým chodem a příkladnou jízdní dynamikou.
Klíčové schopnosti tohoto SUV doplňuje řada nejmodernějších systémů pasivní i aktivní bezpečnosti k zajištění cestovní bezpečnosti na vrcholu třídy – včetně nově pojaté konstrukce karoserie, pokrokových a propracovaných systémů na podporu řízení, palubní elektroniky zprostředkující řidiči všechny potřebné informace a systémů sledování situace kolem vozidla.
To vše je podepřeno pětiletou tovární zárukou, na kterou jsou uživatelé Mitsubishi již zvyklí a která je jednou z klíčových hodnot této značky.
Design
Výrazný a smělý zevnějšek nového Outlanderu PHEV působí sebejistě a zahrnuje nové prvky v kombinaci s tradičním designem značky Mitsubishi a jejím klasickým terénním modelem Pajero. Přední partie působí směle a výrazně díky tzv. dynamickému štítu, jehož ztvárnění vyjadřuje jízdní schopnosti i schopnost ochránit posádku.
Postoj vozidla včetně svalnatého vzhledu karoserie zhmotňuje stabilitu, zatímco technologie předních světel dává nahlédnout do budoucnosti prostřednictvím špičkových LED světlometů s adaptivní funkcí. Vysoko umístěná přední světla s ostrým pohledem usnadňují rozeznatelnost modelu v provozu. Nízko umístěné světlomety mohou obsahovat až 12 samostatných LED diod pro dynamickou změnu uspořádání v závislosti na jízdní situaci – čímž zajišťují lepší výhled na dlouhou vzdálenost bez oslňování protijedoucích vozidel. Dynamický zevnějšek vozidla ještě zdůrazňují sekvenční ukazatele směru s 21 LED diodami, které přispívají k co nejlepší viditelnosti pro ostatní účastníky silničního provozu.
Úprava bočního profilu nového Outlanderu PHEV odhaluje robustní horizontální strukturu karoserie s atletickými lemy blatníků a markantním zadním sloupkem, připomínajícím kýlovou plochu tryskového letadla – prvkem, který dodává celkovému vzhledu ještě více dynamiky a vytváří efekt „plovoucí střechy“.
Povrchy nového Outlanderu PHEV vyvolávají dojem pevnosti s výrazně robustním charakterem, kdy vůz působí, jako by byl vytesán z jediného kusu kovu. Elegantní a nepřehlédnutelný vzhled doplňují kola z lehké slitiny o velikosti 18" nebo 20", napomáhající vozu pevně přilnout k povrchu.
Na zádi okamžitě zaujmou horizontální světla ve tvaru šestiúhelníku (hexaguard), vyjadřující pozoruhodnou stabilitu, jízdní schopnosti a sebejistotu.
Stejně jako u přední partie je vzhled zádě postaven na tradici. Vymodelovaný motiv šestiúhelníku se coby symbol pevnosti inspiroval zádí kultovního Pajera, tedy modelu, který se zapsal do japonské Automobilové síně slávy historických vozidel.
Do ztvárnění zadních světel se promítl designový prvek „velkého horizontu“, jenž opět vyjadřuje stabilitu prostřednictvím tvaru písmene „T“. LED osvětlení klade důraz na šířku a poukazuje na horizonty, k nimž má vůz namířeno.
Vzhled a charakter dotvářejí výbavové linie – Inform, Invite, Intense a Instyle – jakož i široká nabídka prvků příslušenství, které vozu dodávají nový rozměr a umožňují vyjádřit vlastní vkus. A díky možnosti volit z 12 odstínů – pěti dvoubarevných a sedmi jednobarevných – je nový Outlander PHEV schopen ještě lépe vyjádřit zákazníkovu osobnost. Nová šedá prémiová perleť Moonstone Gray doplňuje robustní šedý odstín o výrazný modrý nádech, který spojuje interferenci modrého světla s paprsky odraženými od hliníkového povrchu. Vnější barva má tři vrstvy (namísto původních dvou), a výsledný odstín tak působí jako diamant.
Při pohledu do interiéru nového Outlanderu PHEV je okamžitě zřejmý pečlivý důraz na každý detail a pohostinnost v duchu japonských tradic omotenashi. Kabina vyvedená v duchu filozofie Mitsubishi zprostředkuje jedinečné zkušenosti s důrazem na ovládání, výhled a funkčnost. Konstrukční změny se odrazily ve zvětšení interiéru a vylepšení parametrů odhlučnění, vibrací a chvění; vetší kabina tak nabídne nejen více místa a pohodlí, ale i tišší prostředí s ještě lepším potlačením vibrací.
Při pohledu z předních sedadel je okamžitě patrná horizontální osa. Jasně daná křivka protíná střed volantu s digitálním přístrojovým štítem o něco výše a pokračuje pod plovoucím displejem infotainmentu až do místa před předním spolujezdcem s cílem evokovat vzdušnou a působivou atmosféru.
Všechny prvky fyzického kontaktu v interiéru nového Outlanderu PHEV – volant, volič převodovky, kruhové ovladače, spínače ovládání oken a madla – byly navrženy s ohledem na spolehlivé fungování a precizní odezvu pro maximální sebejistotu při ovládání v souladu s dojmem robustnosti celého vozu. Při návrhu digitálních prvků v interiéru včetně přístrojového štítu, head-up displeje a systému infotainmentu byl kladen důraz na intuitivní používání a atraktivní vzhled.
Jedním z prvků interiéru, který se používá prakticky neustále – aniž by byl vůbec zmiňován – je vnitřní zpětné zrcátko. V novém Outlanderu PHEV se používá rafinované bezrámečkové digitální zpětné zrcátko, které krásně ladí s charakterem kabiny a přispívá k dobrému výhledu z vozidla. V situacích, kdy je dozadu špatně vidět kvůli cestujícím nebo naloženým zavazadlům, resp. nepříznivým klimatickým podmínkám, lze výhled zlepšit přepnutím na obraz zadní kamery na podporu ještě bezpečnější jízdy.
Součástí kultivovaného a vysoce kvalitního interiéru jsou dále vylepšená sedadla pro ještě vyšší míru pohodlí a praktičnosti; k pocitům luxusu přispívá vyhřívání a odvětrávání společně s masážní funkcí, a ještě lepší oporou. Uklidňující a luxusní prostor na předních sedadlech nového Outlanderu PHEV je postaven na volbě materiálů i barev a vysoké kvalitě prošívání v kombinaci s materiály, křivkami stehů na přístrojovém panelu a ve výplních dveří, promyšlenými úložními místy pro maximální praktičnost a decentním ambientním osvětlením ve dveřích.
Na pohodlí se mohou těšit i zadní pasažéři nového Outlanderu PHEV, kteří mají k dispozici ovladače vyhřívání sedadel pro maximální pohodlí za chladných dnů. Případné únavě zamezují vyšší opěradla zadních sedadel.
Interiér nového Outlanderu PHEV je zaplaven přirozeným světlem díky panoramatickému střešnímu oknu, jehož otevřením lze dovnitř vpustit závan svěžího vzduchu. Velký panel o délce 928 mm a šířce 702 mm evokuje v kabině pocit neobyčejné vzdušnosti a prostornosti.
Nový Outlander PHEV je postaven především na pohodlí, všestrannosti a praktičnosti; zadní sedadla dělená v poměru 40:20:40 přinášejí ještě více flexibility a nejrůznější možnosti uspořádání v závislosti na převáženém nákladu. Manipulaci se zavazadly za nejrůznějších situací usnadňuje vylepšený systém otevírání zavazadelníku a celkově prostornější interiér; kufr o objemu 495 litrů poskytuje více místa pro všechny každodenní potřeby. A žádáte-li ještě více prostoru, sklopením zadních sedadel (pomocí páčky pro jednoduché ovládání) se objem zvětší na 1.422 litrů.
Pohon
Nový Outlander PHEV je díky zásadní modernizaci ještě lepší volbou pro všechny zájemce. Klíčovým bodem modernizace je od základu přepracovaný Plug-In hybridní pohon, který prodlužuje čistě elektrický dojezd, zprostředkuje okamžité zrychlování – od elektromobilu očekávané – jakož i kultivovanější chod na podporu tichého prostředí v kabině.
Systém pohonu kombinuje hospodárný benzínový čtyřválec, dva vysoce výkonné elektromotory a větší lithium-iontovou baterii ve spojení s řazením shift-by-wire. Nárůst výkonu oproti modelu předchozí generace narostl přibližně o 40 procent. Jelikož aktuálně používaná baterie disponuje celkovou kapacitou 22,7 kWh, nový model má razantně vyšší čistě elektrický dojezd. Na základě oficiálního testování WLTP činí čistě elektrický dojezd až 113 km (v režimu CITY).
Přední elektromotor nabídne 85 kW / 255 Nm; jednotka na zadní nápravě disponuje výkonem 100 kW a točivým momentem 195 Nm, ale díky integrované jednotce řízení motoru zabírá méně místa, což zjednodušilo zástavbu celého ústrojí.
U nového Outlanderu se též zlepšila hospodárnost provozu. Bateriový modul o vyšší kapacitě díky menšímu vnitřní odporu nyní dokáže poskytovat o 108 % vyšší konstantní výkon, než tomu bylo u předchůdce. Nový systém kapalinového chlazení umožňuje naplno využívat potenciál baterie, a zajistit tak solidní rozjezdy i tichou jízdu za všech podmínek.
Nový Outlander PHEV dále těží z výhod tepelného čerpadla, které snižuje spotřebu energie i při spuštěné klimatizaci a přispívá k delšímu elektrickému dojezdu, a to i za chladného počasí.
Zatímco základní parametry spalovacího motoru zůstaly stejné jako u předchůdce (2.360 cm3, DOHC 16v), novinkou je systém recirkulace výfukových plynů, rozšířené kanály chlazení a integrované sběrné výfukové potrubí ve prospěch nižší spotřeby a vyššího výkonu. Celkový systémový výkon, který poskytuje dynamický zážitek pak činí 225 kW, resp. 306 koní. Díky zvětšení palivové nádrže na 53 litrů dokáže vůz nabídnout delší dojezd v kombinaci čistě elektrického a hybridního pohonu. Na základě oficiálního testovacího cyklu činí spotřeba 0,8 l/100 km a emise CO2 se pohybují na úrovni 18-19g/km při celkovém dojezdu 834 km.
Výkon hnacího ústrojí nového Outlanderu PHEV bezpochyby přispívá k požitku z jízdy, ale vůz je též praktičtější v rámci každodenního používání. Vyšší výkon přinesl lepší akceleraci z místa na 100 km/h, nyní 7,9 sekundy, což znamená mj. snazší zařazování do provozu na dálnicích.
Provozní hospodárnost a jízdní schopnosti dále vylepšují tři jízdní režimy: čistě elektrický, sériový hybrid a paralelní hybrid. Cílem každého z těchto režimů je optimalizovat požitek z jízdy v závislosti na situaci.
- EV: umožňuje pomalou až středně rychlou jízdu na samotnou elektřinu.
- Sériový hybridní pohon: spalovací motor podle potřeby vyrábí elektřinu, například během zrychlování do kopce.
- Paralelní hybridní pohon: za jízdy vyšší rychlostí elektromotor spolupracuje se spalovacím motorem.
Řidič dále může jednoduše ručně nastavit, jak má vozidlo hospodařit s energií uloženou v baterii; k dispozici jsou čtyři volby:
- Normal: automaticky optimalizuje čistě elektrický / hybridní pohon.
- EV: používá se čistě elektrický pohon (za podmínky dostatečného nabití baterie).
- Save: vůz se snaží zachovat stávající úroveň nabití baterie.
- Charge: dobíjí baterii.
Díky vylepšenému Plug-In hybridnímu pohonu je nový Outlander schopen využívat čistě elektrický režim i za dynamičtější jízdy a rychlosti 135 km/h. Uživatel se může spolehnout na dostatečný dojezd i při zapnuté klimatizaci, jakož i méně časté dobíjení baterie.
Když je však zapotřebí nový Outlander PHEV dobít, je k dispozici pohodlné a hospodárné nabíjení přímo doma, resp. na výkonnějších nabíjecích stanicích prostřednictvím standardních kabelů Type 2 a CHAdeMO. Klid a jistotu dále podporuje funkce zamykání pro maximální bezpečí během nabíjení na veřejných stanicích. O schopnosti stát se součástí každodenního života uživatelů svědčí fakt, že nový Outlander PHEV podporuje technologii V2H (vehicle-to-home, vozidlo-domácnost), tj. umožňuje využívat energii uloženou v baterii vozidla k napájení domácích spotřebičů.
Podvozek a hnací ústrojí
Nový Outlander PHEV přináší řidičům maximální jistotu za volantem – inteligentní systém integrovaného řízení dynamiky vozidla S-AWC (Super All Wheel Control) podporuje nejlepší možné záběrové schopnosti za všech situací včetně podpory sedmi volitelných jízdních režimů ke zohlednění podmínek a požadavků řidiče; přepracované komponenty podvozku společně s vylepšenou citlivostí řízení a zpětnou vazbou SUV přinášejí stabilitu, jízdní schopnosti a lepší jízdní chování.
Klíčovou kvalitou v segmentu středně velkých SUV je jízdní chování, kdy se velikost vozidla střetává s požadavkem zajistit kultivované a luxusní prostředí. Nový Outlander PHEV s výškou 1.750 mm, délkou 4.719 mm, šířkou 1.862 mm a rozvorem 2.704 mm poskytuje nejen praktičnost a kultivovanost, ale díky svému podvozku přináší i jistotu za volantem.
Zdokonalená technologie S-AWC zahrnuje nejmodernější systém, při jehož vývoji se uplatnily zkušenosti z rallyového sportu ve prospěch předvídatelného handlingu v souladu se záměry řidiče – také díky zástavbě předního a zadního elektromotoru pro optimální rozdělování hnacího momentu mezi nápravy, což by u klasického systému 4WD s hnacím hřídelem nebylo možné. Uvedená technologie zajišťuje nekompromisní požitek z jízdy na libovolném povrchu.
Nový Outlander PHEV nabízí sedm volitelných jízdních režimů, koncipovaných s ohledem na co nejlepší jízdní schopnosti bez ohledu na typ povrchu nebo podmínky: NORMAL, ECO, POWER, TARMAC (asfalt), GRAVEL (šotolina), SNOW (sníh) a MUD (bahno). Jednotlivé režimy, snadno a intuitivně nastavitelné kruhovým ovladačem mezi sedadly, zajišťují sebejistotu za volantem i za těch nejméně příznivých podmínek.
Základem pokročilých podvozkových systémů je přepracovaný systém zavěšení kol a uspořádání řízení. Za vyšším jízdním pohodlím stojí volba pneumatik společně s odlišně naladěnými tlumiči a tuhostí pružin; na druhé straně je zde elektrický posilovač řízení s dvojicí pastorků pro snazší ovládání volantu během parkování, resp. citlivější zpětnou vazbu za středních až vysokých rychlostí jízdy.
K agilitě nového Outlanderu PHEV přispívá odlišné nastavení systému odpružení, jehož součástí jsou lehké hliníkové prvky s vysokou tuhostí ke snížení hmotnosti a na podporu pohodlné, stabilní a harmonické jízdy.
Součástí konstrukce typu multi-link jsou lehké kulové čepy z velmi tuhého hliníku na obou nápravách; k nižší hmotnosti a vysoké tuhosti konstrukce přispívají duté tyče stabilizátorů a použití kovaného hliníku u spodního ramene předního zavěšení, resp. horního ramene zavěšení zadních kol. Systém zavěšení kol dále zahrnuje hydraulické pouzdro předního spodního ramene, které se podílí na vyšší kvalitě jízdy, resp. příčná vzpěra napomáhající potlačovat vibrace ve prospěch hladké jízdy.
Provedená vylepšení podvozku nového Outlanderu PHEV se dotkla i brzdných schopností vozu. SUV s většími brzdovými kotouči, než vůz předchozí generace se chlubí vyšší účinností brzd. Za lehčím ovládáním brzdového pedálu, resp. bezpečnější a spolehlivou zpětnou vazbou za vysokých cestovních rychlostí stojí ventilované kotouče o průměru 350 mm na předních i zadních kolech z lehké slitiny o velikosti 18" nebo 20".
Digitalizace a konektivita
Evropa jako trh, kterému vládne digitalizace a konektivita, se chlubí nejvyšší penetrací mobilních technologií na světě, a proto klíčovou součástí nového Outlander PHEV představují služby palubní konektivity. Uvedené SUV dokáže nabídnout funkční a praktické technologie prostřednictvím displejů s jemnou grafikou, bezdrátového zrcadlení telefonů a intuitivního hlasového ovládání.
Mitsubishi ve spolupráci s proslulým výrobcem audio vybavení Yamaha připravilo pro nový Outlander PHEV audiosystém Dynamic Sound s 8 nebo 12 reproduktory, odladěný speciálně podle akustických vlastností kabiny ve prospěch luxusních a pohlcujících posluchačských zážitků pro ještě příjemnější a pohodlnější cestování.
Vyšší úroveň digitalizace na palubě nového Outlanderu PHEV je nejvíce patrná při pohledu ze sedadla řidiče. Plně digitální přístrojový štít s jemnou grafikou je tvořen barevným TFT displejem o velikosti 12,3". Široce nastavitelná obrazovka se chlubí skvělou čitelností a většími možnostmi výběru obsahu podle osobních preferencí nebo požadavků trasy.
Obrazovku s jemnou grafikou je možné přepínat mezi dvěma režimy zobrazování (klasickým a rozšířeným) s informacemi audiosystému a navigace; obrazovka s toky energií přináší srozumitelné informace o fungování spalovacího motoru a elektromotorů. Vše je možné intuitivně ovládat pomocí spínačů na volantu.
Digitalizaci a konektivitu v kabině dále rozšiřuje centrální 12,3" obrazovka systému SDA (Smartphone link Display). Dotykový displej s rozlišením 1280×720 a vylepšeným grafickým rozhraním přináší atraktivní a luxusní uživatelské prostředí.
Systém s rychlým přístupem k nejdůležitějším informacím pro řízení vozidla zahrnuje vylepšené funkce navigace díky online službám dopravních informací v reálném čase od TomTom, resp. rozhraní API Google Places pro vyhledávání míst v okolí; dále umožňuje používat přizpůsobitelné widgety na domovské obrazovce k volitelnému uspořádání informací podle individuálních potřeb, resp. používat pevný pruh po levé straně displeje ke spouštění aplikací.
Možnost přinést si do kabiny nového Outlanderu PHEV své vlastní digitální prostředí umožňují bezdrátové technologie Apple CarPlay a Android Auto
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Mitsubishi Outlander ClearTec 2.2 Di-D 130 KW XENON

Mitsubishi Outlander 2.0i/100kW Sport
