Nový Opel Astra - kompletní informace a nové fotografie | Autanet.cz

Nový Opel Astra - kompletní informace a nové fotografie

25. 09. 2015
Sdílet článek

Nová Astra je zatím dostupná jako pětidveřový hatchback, kombi Sports Tourer přibude na začátku roku 2016. Jedenáctá generace je lehčí oproti předchůdci nejméně o 120 kilogramů a vůbec poprvé v daném segmentu přináší adaptivní světlomety IntelliLux LED Matrix. Karoseri se chlubí nízkým koeficientem aerodynamického odporu cx=0,285.

Opel a kompaktní třída – to je příběh úspěchu, který začal už v roce 1936 modelem Kadett. Nyní pokračuje jedenáctou generací novým modelem Opel Astra. Výrobní haly dosud opustilo více než 24 miliónů kompaktních automobilů Kadett a Astra. Světová premiéra nové hvězdy Opel na frankfurtském autosalonu (17. až 27. září 2015) otevírá novou kapitolu bestselleru. Současně označuje začátek nového příběhu v historii značky: Astra nové generace je prvním modelem vyvinutým na základech nových priorit a cílů, které stanovil předseda představenstva Opel Group Dr. Karl-Thomas Neumann a strategie DRIVE!2022. Astra nové generace využívá úplně novou lehkou architekturu vozidla, k pohonu používá výhradně motory nejnovější generace a poskytuje nejmodernější konektivitu díky integraci chytrého telefonu a revolučnímu telematickému systému Opel OnStar. Novinka kromě toho pokračuje v tradici značky Opel v uvádění prvků dosud dostupných jen ve vyšších třídách do segmentu kompaktních vozů.


Svými modelovanými povrchy a dynamickými liniemi zhmotňuje nová Astra filozofii designu značky Opel. Díky tomu vypadá mnohem dynamičtěji a štíhleji než kterýkoliv generační předchůdce. Jednoduše shrnuto: Astra nové generace kombinuje účinnost s elegancí a redefinuje kompaktní třídu svými pokrokovými inovacemi – ať již jako pětidveřový hatchback či jako kombi Sports Tourer, které bude mít premiéru rovněž na frankfurtském autosalonu a o několik měsíců později bude uvedené na trh.



Nová Astra pokračuje v tradici značky Opel dělat inovace z vyšších segmentů dostupné širšímu publiku. Současně představuje start nové éry a představuje skutečný kvantový skok. Naši konstruktéři ji vyvinuli na příslovečném čistém listu papíru s trojicí hlavních cílů: účinnost, konektivita a dynamika,“ řekl Dr. Karl-Thomas Neumann, předseda představenstva Opel Group. „Nová Astra je až o 200 kilogramů lehčí než její předchůdkyně a její atletický design to sděluje už navenek. Vnější rozměry jsou kompaktnější, nicméně prostorová nabídka a komfort znatelně vzrostly. Pod kapotou najdete výhradně motory nejnovější generace. Rozličné technologie a asistenční systémy z vyšších tříd zvyšují komfort a bezpečnost pasažérů – náš asistenční systém Opel OnStar, nejmodernější integrace smartfonu a revoluční adaptivní světlomety s technologií světelných diod IntelliLux LED®.

Motory nové generace
Pod kapotou nového modelu Astra najdete výhradně agregáty z kompletně nového portfolia pohonných jednotek s výkonovým rozpětím od 70 kW (95 k) do 147 kW (200 k). Benzínové i naftové motory s objemy od 1,0 do 1,6 litru mají tři společné charakteristiky: kombinují nejvyšší možnou účinnost s nejlepší reakcí a s vysokou kulturou chodu – ne nadarmo si turbodiesel Opel nejnovější generace vysloužil přízvisko „šeptající“.

Základní verze má celohliníkový benzínový čtyřválec 1,4 litru o výkonu 74 kW (100 k). Dále je v nabídce tříválec 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo s výkonem 77 kW (105 k). V kombinaci s pětistupňovou automatizovanou převodovkou Easytronic 3.0 má normovanou spotřebu pouze 4,2 litru benzínu na 100 kilometrů v kombinovaném cyklu a nízké emise CO2, čímž je Astra nové generace po stránce spotřeby paliva a šetrnosti k životnímu prostředí jedním z nejlepších vozů kompaktní třídy s benzínovým motorem.



V nové modelové řadě Astra debutuje i zcela nový čtyřválcový motor 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo. Agregát je nabízen s výkonem 92 kW (125 k) nebo 110 kW (150 k) a v obou případech poskytuje největší točivý moment 245 Nm. Konstrukčně patří do jedné řady jako menší tříválec a díky celohliníkové konstrukci má nižší hmotnost než předcházející turbodmychadlem přeplňovaný motor stejného objemu. Nejúspornější verze má spotřebu 4,9 litru na 100 kilometrů (emise CO2 114 g/km).

Nejvýkonnější zážehovou pohonnou jednotkou v modelové řadě Astra bude motor 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo s výkonem 147 kW (200 k) a s působivým točivým momentem 300 Nm (s funkcí overboost). Zrychlení z 80 na 120 km/h na pátý převodový stupeň s ním trvá pouhých 7,5 vteřiny a nejvyšší rychlost je 235 km/h (předběžné údaje).

Na příznivce vznětových motorů čeká turbodiesel 1.6 CDTI, který je k dispozici ve třech výkonových stupních od 70 kW (95 k) do 100 kW (136 k) - ve všech případech poskytuje nejvyšší točivý moment 320 Nm. V kombinaci se standardní šestistupňovou manuální převodovkou leží emise CO2 pro každou verzi pod hranicí 100 gramů na kilometr. Aktuálním šampiónem v účinnosti nové modelové řady Astra je verze 1.6 CDTI s výkonem 81 kW (110 k), která má spotřebu jen 3,4 litru nafty na 100 kilometrů a emise CO2 na kilometr jízdy jen 90 gramů.

Pro nový model Astra jsou na výběr tři typy převodovek: pěti- a šestistupňová manuální převodovka, automatizovaná pětistupňová manuální převodovka Easytronic 3.0 a šestistupňová automatická převodovka se zvlášť nízkými třecími ztrátami. Automat se dá objednat v kombinaci s motory 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo s výkonem 110 kW (150 k) a 1.6 CDTI s výkonem 100 kW (136 k).

Prémiová kvalita a nízké celkové provozní náklady
Vynikající účinnost se ovšem netýká jen inovativních pohonných jednotek. Díky ultramoderním výrobním metodám a použití kvalitních materiálů je dosaženo celkově vysoké úrovně kvality. Tyto atributy mají pozitivní vliv ne celkové provozní náklady, v nichž Astra nové generace vyváží nový standard své třídy. Předpokládaná zůstatková hodnota je o více než 5 procent vyšší než u aktuální generace. Uvažovaná zůstatková hodnota verze Astra 1.6 CDTI Business v tříletém stáří a s nájezdem 90 000 kilometrů je vyšší o 6,4%, což zákazníkovi přináší výraznou úsporu. Díky tomu je Astra na špičce tabulky celkových provozních nákladů – žádný jiný konkurenční model není cenově výhodnější a ekonomičtější.



Kromě výhodných sazeb pojistného a nízké spotřeby paliva hraje v celkových provozních nákladech důležitou roli i dlouhý servisní interval 30 000 kilometrů, nejdelší ve své třídě. Při porovnávání katalogových cen kompaktních modelů segmentu prémiové třídy vychází, že zákazníci modelu Astra zaplatí za porovnatelnou úroveň výbavy výrazně méně.

Nižší hmotnost, menší spotřeba, vyšší agilita: Nová architektura vozidla
Jako vzor pro jedenáctou generaci kompaktní modelové řady Opel posloužila vizionářská studie Monza Concept představená na frankfurtském autosalonu v roce 2013. Poskytla představu, co je možné očekávat od budoucích automobilů Opal a reflektuje účinnost v každém komponentě a v každém prvku designu. Nový model Astra tuto vizi důsledně aplikuje. Podle modelu a výbavy je až o 200 kilogramů, v každém případě však minimálně o 120 kilogramů, lehčí než předchůdce. Rozhodující roli při tom sehrává zcela nová architektura vozidla. U každé konstrukční skupiny se jmenovitě dbalo na kompaktní rozměry a lehké materiály. Hmotnost samotné karosérie je nižší o 77 kilogramů (více než 20 procent), zatímco konstrukční opatření na podvozku přinesla úsporu dalších 50 kilogramů.

K tomuto výsledku přispělo použití komponentů z ocele ultra vysoké pevnosti, kompaktnější pomocné rámy, stejně jako i snížení hmotnosti prvků přední i zadní nápravy. Kromě toho se konstruktéři rozhodli nepoužít úplný kryt podlahy vozidla k další optimalizaci aerodynamiky a namísto toho aerodynamicky optimalizovali přímo komponenty podvozku a prvky pohonného ústrojí. Dalším příkladem optimalizace rozměrů a hmotnosti je kratší přední i zadní převis karosérie, nebo o 25 procent lehčí výfuková soustava. Výsledkem této odtučňovací kúry je zvýšení agility i komfortu jízdy. Astra nyní poskytuje zkrátka víc radosti z jízdy než kdykoli předtím

Inteligentní design: Kompaktnější rozměry ale větší vnitřní prostor
Design nového modelu Astra jasně dokumentuje, že hlavním atributem automobilu je vysoká účinnost. Díky evoluci filozofie designu značky Opel ‘sochařské umění ve spojení s německou přesností’ má štíhlejší a atletičtější vzhled. Inspirací byla opět vizionářská studie Monza Concept. Účinnost vyjadřuje štíhlá a atletická interpretace modelového tvaru typického pro Opel. I prostornost interiéru studie Monza Concept našla uplatnění v nové modelové řadě Astra, v níž mají pasažéři k dispozici větší prostor na nohy a větší vnitřní výšku navzdory zmenšení vnějších rozměrů. S celkovou délkou 4,37 metru je o téměř 50 milimetrů kratší než předchůdce, šířka se zmenšila o 5 milimetrů na 1,81 metru (bez vnějších zpětných zrcátek), s výškou 1,48 metru je o 2,5 cm nižší než předchůdce. Rozvor se zkrátil o 2 centimetry, ale vnitřní prostor kabiny vzrostl. V kombinaci s nově tvarovanými sedadly mají pasažéři v zadní části kabiny nyní o 35 milimetrů větší prostor pro nohy, což zlepšuje pohodlí při jízdě i pocit vnitřního prostoru. Na předních sedadlech je vnitřní výška větší o 22 milimetrů.



Štíhlejší vnější rozměry mají pozitivní vliv na aerodynamiku a celkovou účinnost. Astra nové generace má průměrný koeficient aerodynamického odporu pod hranicí 0,30. Aerodynamicky nejlepší verze exceluje hodnotou 0,285, což je o 0,04 bodu pod nejaerodynamičtějším předchůdcem a vynikající hodnota pro kompaktní automobil s karosérií hatchback.

Usilovali jsme o to navrhnout novou Astru tak, aby pokračovala v evoluci naší filozofie designu: Sochařské umění ve spojení s německou přesností. Je výrazně inspirovaná naší studií Monza Concept s atletickou, štíhlou a modelovanou karosérií, která zvýrazňuje dynamiku a lehkost. Je menší zvenku, ale větší uvnitř, vyjadřujíc tak naše zaměření na vyšší účinnost. Všechny prvky designu, jako například způsob, jakým maska chladiče plynule přechází do předních světlometů, dynamicky předělené zadní sloupky karoserie a protáhnuté, napnuté povrchy na bocích vozu podporují vizuální efekt, který činí vzhled automobilu nižší, delší a širší, přičemž nadále poskytuje vynikající vnitřní prostor. Celkově design odráží základní poselství nové Astry: štíhlejší, lehčí, účinnější a dynamičtější,“ řekl Mark Adams, viceprezident Opel pro design.

Přední částí karosérie usiloval tým designérů Opel dodat novému modelu Astra maximálně dynamický vzhled se zvýrazněním boční šířky a s nízkým postojem. Logo blesku ve středu chromované lišty na masce chladiče a charakteristická „čepel“ na boku zdvíhající se vzhůru směrem dozadu nový model Astra okamžitě identifikují jako člena rodiny Opel. Přední světlomety jsou velmi úzké, mají dynamický sportovní vzhled a plynule přecházejí do otvoru masky chladiče, tvoříce charakteristickou grafiku. Nejnápadnějším prvkem designu karosérie je vizuálně přerušený zadní sloupek tvořící efekt vznášející se střechy a současně opticky prodlužující vozidlo. Precizně modelovaná hrana na dveřích zavazadlového prostoru graficky spojuje zadní skupinová světla, čímž tvoří štíhlý, široký a nízký tvar zadní části karosérie.



Stejně tak interiér modelu Astra demonstruje filozofii designu Opel ‘sochařské umění v spojení s německou přesností’. Elegantně modelované povrchy jsou zkombinované s prémiovými materiály a vynikají funkční čistotou: Všechny přepínače a ovládací prvky jsou zredukované na absolutní minimum, podporujíc efektivitu a jednoduchost ovládání jakožto základní atributy nového modelu Astra. Středobodem kokpitu je oceněný systém infotainmentu IntelliLink. Jeho poloha byla pečlivě zvolena tak, aby měl řidič ideální výhled na monitor a mohl celý systém lehce ovládat.

Interiér představuje kombinaci dynamicky modelovaných tvarů, prémiových materiálů a vysoké kvality designu i řemeslného zpracování. Plynule jsme integrovali dekorační obklady po celé šířce přístrojového panelu olemované charakteristickou metalickou čepelí, což vizuálně zvýrazňuje šířku, prostornost a funkčnost interiéru,“ dodal Mark Adams.

Opel OnStar a IntelliLink
Všechny nové modely odpovídají principu: Opel demokratizuje technologie a inovace z vyšších segmentů, Opel činí inovace dostupnými. Příkladem může být konektivita. Astra nové generace je prvním modelem Opel, který bude od začátku k dispozici se systémem Opel OnStar. Osobní servisní asistenční systém je strážný anděl, který je 365 dní v roce jednoduše dostupný stisknutím tlačítka. Jestliže dojde k aktivaci airbagů, Opel OnStar dostane automaticky informaci o poloze vozidla a dispečink vyšle k havarovanému vozidlu záchranné služby. Kromě toho OnStar změní nový Opel Astra na mobilní Wi-Fi hotspot 4G LTE. Současně k němu může být připojeno až 7 mobilních koncových zařízení od smartfonů přes tablety až po laptopy.



V modelové řade Astra bude debutovat i systém infotainmentu IntelliLink nové generace ve dvou odlišných verzích. Poprvé IntelliLink umožní připojení smartfonů prostřednictvím Apple CarPlay a Android Auto. Každý systém optimálně navazuje na funkce nejčastěji používaných operačních systémů pro chytré telefony.

Poprvé v kompaktní třídě: Adaptivní světlomety IntelliLux LED® matrix
Absolutní novinkou a významným bezpečnostním prvkem v nové modelové řadě Astra je inteligentní osvětlovací systém na bázi světelných diod IntelliLux LED®. Inovativní soustava reflektorů LED matrix nové generace umožňuje jízdu s trvale zapnutými dálkovými světly bez rizika oslnění ostatních účastníků silničního provozu a Astra ho poprvé přináší do kompaktní třídy. Systém tvoří 16 segmentů ze světelných diod LED (po 8 na každé straně vozidla), které automaticky a kontinuálně adaptují dosah a rozdělení světelných paprsků podle momentální situace v provozu. Jakmile kamera zaregistruje reflektory protijedoucích vozidel nebo koncová světla vozů jedoucích vpředu, individuálně deaktivuje LED osvětlující příslušnou zónu. Přitom je zbylá část vozovky a krajnice stále jasně osvětlená. Svou přesností a adaptabilitou posouvají světlomety LED matrix osvětlovací technologii na zcela novou úroveň.

Kromě systému Opel OnStar a reflektorů IntelliLux LED® – oba dva nové prvky v kompaktní třídě – si majitelé nového modelu Astra mohou užívat širokou škálu bezpečnostních, asistenčních a komfortních systémů, které byly dosud běžné jen ve vyšších segmentech. Kamera Opel Eye nové generace, která má premiéru v nové modelové řadě Astra, přináší výrazné zlepšení. Systém rozeznávání dopravních značek Traffic Sign Assist nyní pro přesnější pokyny kombinuje obrazy kamery a informace z navigačního systému. Asistenční systém pro udržování jízdního pruhu Lane Departure Warning je doplněný funkcí Lane Keep Assist s automatickou korekcí řízení pro případ, že vozidlo neúmyslně opouští jízdní pruh. Zdokonalené byly i funkce na dodržování bezpečného odstupu od vpředu jedoucího vozidla. Forward Collision Alert nyní upozorňuje řidiče na potenciální nebezpečí i pomocí LED světla odráženého čelním sklem jako doplňkem k akustickému signálu a vyskakovací ikony (pop-up) ve sdruženém přístroji. Jestliže není reakce řidiče na výstrahu dostatečná, systém nyní podpoří brzdění (Integrated Brake Assist) nebo automaticky zabrzdí vozidlo (Autonomous Emergency Braking), čímž pomáhá předcházet kolizím anebo snižovat intenzitu nárazu při nízkých rychlostech (od 8 km/h do 80 km/h). Při rychlosti 40 km/h dokáže systém autonomně zabrzdit vozidlo plnou intenzitou. Další výstražný systém zvyšující bezpečnost Side Blind Spot Alert pomocí ultrazvukových senzorů monitoruje prostor za vozidlem, kam řidič nemůže vidět ve zpětných zrcátkách. Na rozeznané vozidlo upozorňuje řidiče ikonami LED a akustickým signálem.

Správnou rychlost hlídá tempomat s omezovačem rychlosti. Komfort jízdy zvyšuje parkovací asistent Advanced Park Assist, který se dá aktivovat stisknutím tlačítka a vozidlo ovládáním řízení samo automaticky zaparkuje na vhodné místo. Při zařazení zpátečky se aktivuje couvací kamera, přenášející obraz na monitor systému infotainmentu.



Nová přední sedadla s certifikátem AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.; Akce za zdravá záda) představují špičkovou třídu. Navazují na tradici oceněných ergonomických sedadel Opel a přinášejí nové komfortní prvky. Sedadlo řidiče se dá nastavovat v 18 směrech, obě dvě sedadla AGR pak mají masážní funkci, ventilaci a elektropneumatické nastavování bočních částí sedáku i opěradla, což je v kompaktní třídě jedinečná kombinace. I pasažéři vzadu se mohou těšit z většího pohodlí – kromě většího prostoru mohou být na přání obě vnější zadní místa vyhřívaná.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Opel

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Superb

Rok výroby 2016

255 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2019

369 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy E

Rok výroby 2017

720 000 Kč

Volvo XC60

Rok výroby 2018

579 000 Kč