Test: Opel Astra 1.4 Turbo CVT - jak jede s novým srdcem po faceliftu? | Autanet.cz

Test: Opel Astra 1.4 Turbo CVT - jak jede s novým srdcem po faceliftu?

Nová Astra dostala neviditelný facelift, v rámci kterého se sahalo hlavně na techniku. Zvenční nové auto téměř nepoznáte. Pod kapotou jsou nyní nově pouze tříválce, a tak jsme vyzkoušeli rovnou ten nejsilnější ze všech. Čekalo nás velké překvapení!

Pokud nejste výslovným fanouškem Opelu, rozdíly mezi faceliftem Astry a verzí před modernizací se vám budou hledat skutečně těžko.


Nová Astra dostala neviditelný facelift, v rámci kterého se sahalo hlavně na techniku. Zvenční nové auto téměř nepoznáte. Pod kapotou jsou nyní nově pouze tříválce, a tak jsme vyzkoušeli rovnou ten nejsilnější ze všech. Čekalo nás velké překvapení!

Nejvyšší světlomety LED Matrix navíc zůstaly beze změny, takže zatímco méně vybavené Astry po faceliftu poznáte díky zatmaveným fullLED čelním světlometům (ne však úplná holátka - ty zůstávají u halogenových projektorů i nadále), u dražších verzí jsou rozdíly skutečně zanedbatelné. Nově tvarovaný je přední nárazník a ploška adaptivního tempomatu se ze znaku Opel posunula o patro níž, do spodní mřížky nárazníku. Uvnitř na vás nově čekají sedadla s možností volby alcantary (ty jsou parádní!) a aby Astra nezůstávala pozadu, dostala také digitální přístrojový štít, který známe už z prvního modernizovaného Opelu Insignia.

Tři je prý dost

Daleko zásadnější věci se údály pod kapotou. Pohonná ústrojí byla totiž kompletně změněna a nově jsou k dispozici zážehové přeplňované tříválce s objemem 1.2 a 1.4 litru a samozřezmě úspornější dieselová varianta 1.5 CDTI rovněž s třemi válci. No a aby toho nebylo málo, nejsilnější motor 1.4 Turbo je k dispozici pouze s bezestupňovou převodovkou CVT. Také vám kombinace variátoru s přeplňovaným tříválcem zní jako dlážděná cesta do pekel? Pak budete stejně jako my extrémně překvapeni.

Převodovka si s novým motorem neuvěřitelně dobře rozumí. Nové auto se díky ní pohybuje s lehkostí a ve městě je ještě hbitější než kdy dříve. Charakter tříválcového motoru je zároveň už kousek nad volnoběhem perfektně potlačen, a téměř o něm nevíte ani při vyšších rychlostech. No a maximální výkon 107 kW? Ano, čtyřválcová Astra s výkonem 110 kW (1.4 Turbo) jezdila svižněji, dělo se tak ale hlavně díky manuální převodovce. Ani s novinkou vám ale výkon nechybí a lépe než kdy dříve se hodí do městského a příměstského provozu, ve kterém vaši jízdu zaobalí klidným a samozřejmým projevem.

Trochu papá, nejede ale vůbec zle

Na novém pohonném ústrojí mi tak vadí vlastně jen dvě věci. Spotřeba v průběhu testu nesklesla pod 8 litrů na 100 kilometrů a podotýkám, že většinu času jsem Astru nijak nehonil a druhou věcí je jízda ustáleným tempem nízkými rychlostmi. Totiž - bezestupňová převodovka CVT účinně shazuje pracovní otáčky motoru po celou dobu jízdy a když jedete ve městě, skočí motor do nesmyslně nízkého pásma okolo 1100 otáček. V tu chvíli tříválec citelně a za studena až nepříjemně vibruje, takže jedinou volbou je přepnout si na „manuál“ a pomocí voliče tam sedm digitálně přednastavených kvaltů posílat sám. Jakmile ale překročíte 70 km/h, nebo nejedete ustáleným tempem, soustava je téměř perfektní.

A zbytek Astry? Vše při starém. Velmi příjemné a dobře vybavené auto, ve kterém okamžitě najdete ideální pozici za volantem a jeho podvozek vás dostane. Řidiči totiž propůjčuje pocit neuvěřitelné sebejistoty a dokonce ani na zimních pneumatikách nemusíte s Astrou zbytečně brzdit do každé zatáčky. Prostě zatočíte a ona s naprostou samozřejmostí vyřízne ukázkový oblouk.

Závěr

Dát pod kapotu oblíbeného modelu tříválec a spojit ho s bezestupňovou převodovkou CVT může zavánět pořádným průšvihem. Testovaná Astra se nám ale přes všechny předpoklady v redakci moc líbila. Proč? Protože se s ní žije zkrátka dobře. A pokud máte s dosavadními „CVTčky“ veskrze negativní zkušenost, anebo si vůbec neumíte představit, jak to celé v praxi funguje, doporučuji vám jediné. Zajděte si k dealerovi a s novou Astrou 1.4 Turbo se svezte. Budete stejně jako my příjemně překvapeni!

Plusy

  • Jízdní projev
  • Agilita
  • Vlastnosti podvozku
  • Skvělá sedadla AGR
  • CVT, které funguje
  • Vyobrazená teplota oleje


Mínusy

  • Spotřeba paliva
  • Vibrace tříválce v nízkých otáčkách

Technické parametry:

  • Motor: zážehový tříválec
  • Objem válců: 1342 ccm
  • Plnění motoru: turbodmychadlo
  • Palivo: benzín
  • Pohon: předních kol
  • Výkon: 107 kW/145 koní při 5000 – 6000 ot./min
  • Točivý moment: 236 Nm při 1500 – 3500 ot./min
  • Zrychlení 0-100 km/h: 9.9 s
  • Maximální rychlost: 210 km/h
  • Převodovka: bezestupňová (CVT)
  • Spotřeba paliva (l/100 km): 6.3 / 4.1 / 5.0
  • Emise CO2:  136-128 g/km
  • Objem nádrže: 48 litrů
  • Délka: 4370 mm, Šířka: 1871 mm, Výška: 1485 mm, Rozvor: 2662 mm
  • Provozní hmotnost: 1270 kg
  • Objem zavazadlového prostoru: 370-1210 litrů

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2018

549 900 Kč

Honda Civic

Rok výroby 2024

777 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2019

349 000 Kč

Peugeot 208

Rok výroby 2022

340 000 Kč