Nový Peugeot 5008 se ukáže v Paříži, v prodeji na jaře 2017
Modelovou řadu nového SUV Peugeot 5008 tvoří pět úrovní výbavy – tři běžné (Access, Active, Allure), jedna GT Line a jedna GT, takže celek dokonale odpovídá strategii, kterou značka rozvíjí poslední dva roky.
Nové SUV Peugeot 5008 používá stejnou platformu EMP2 jako vozy Peugeot 308 a 3008 a je vybaveno nejnovějšími motory splňujícími emisní normu Euro 6.1. Novinka je díky rozvoru 284 cm nejprostornější ze všech SUV segmentu C. Celková délka vozu (464 cm) však zůstává kompaktní. Nový Peugeot 5008 je o 19 cm delší než nový Peugeot 3008 a o 11 cm delší než předchozí Peugeot 5008. Přidané centimetry tak zvětšují vnitřní prostor.
Druhou řadu tvoří tři samostatná sklopitelná identická sedadla, která jsou podélně nastavitelná, a lze u nich upravit sklon opěradla. Třetí řada se skládá ze dvou samostatných sedadel, která lze sklopit nebo z vozu vyjmout. Peugeot 5008 nabídne největší objem zavazadlového prostoru ve své kategorii 780 dm3. Rovněž nechybí možnost sklápět sedadlo spolujezdce vepředu do polohy stolek, což umožní převážení předmětů o délce až 320 cm. Samozřejmostí je pak bezdotykové otevírání víka zavazadlového prostoru.
Uvnitř vozu nalezneme nejnovější verzi systému Peugeot i-Cockpit®, novátorského, téměř futuristického konceptu, který posádce nabízí nový zážitek z cestování. Nový Peugeot i-Cockpit® s kompaktním volantem a velkým kapacitním dotykovým 8palcovým displejem nabízí rovněž v rámci sériové výbavy ohromující vyvýšený přístrojový panel s displejem s vysokým rozlišením a úhlopříčkou 12,3 palců, který řidiče okouzlí kvalitní grafikou a elegantními animacemi.
Podle automobilky došlo k zlepšení odhlučnění. Mezi komfortními prvky nechybí osmibodový masážní systém u předních sedadel, systém Hi-Fi Premium FOCAL®, panoramatické střešní okno atd. Cestujícím rovněž nabízí to nejlepší ze služeb stálého mobilního připojení díky funkci Mirror Screen nebo 3D on-line navigaci (se systémem TomTom® Traffic). PEUGEOT 5008 je opatřen celým arzenálem prvků bezpečnostní výbavy (Advanced Driver Assistance Systems), které jsou dle země určení součástí buď sériové, nebo příplatkové výbavy. Nechybí tak Advanced Grip Control, Hill Assist Descent Control (HADC - kontrola jízdy se svahu), systém automatického nouzového brzdění, systém varování před srážkou, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, systém rozpoznání bdělosti řidiče, automatické přepínání dálkových světel, snímání dopravních značek a zobrazení povolené rychlosti, adaptivní tempomat s funkcí Stop (ACC Stop - pouze pro automatickou převodovku), systém aktivního sledování mrtvého úhlu, Park Assist a Visiopark 2 (couvací kamera + přední kamera 360°).
Pod kapotou se objeví osvědčení pohonné jednotky. O pohon se tak bude starat dvanáctistovka Puretech spojená s šestisrychlostním manuální převodovkou nebo automatem EAT6. Vrchol benzínových agregátů vytvoří čtyřválec 1..6 THP o výkonu 165 koní spojený s automatickou převodovkou. Z dieselů bude možné vybírat ze dvou výkonnostních verzí osvědčené šestnáctistovky BlueHDi (100 a 120 koní), přičemž silnější bude možné kombinovat s automatickou převodovkou. Chybět nebude dvoulitr BlueHDi o výkonu 150 koní spojený s manuální převodovkou, silnější 180 k verze bude dostupná s automatem.
Nové SUV Peugeot 5008 reaguje na současné otázky mobility a přichází s nabídkou skládací koloběžky s elektromotorem e-Kick, která je zabudována do zavazadlového prostoru, nebo skládacího kola s elektromotorem e-Bike eF01, které lze rovněž zafixovat do zavazadlového prostoru. Obě zařízení jsou nabízena s vlastní přenosnou nabíjecí stanicí.
Nové SUV Peugeot 5008 se bude vyrábět v továrně ve francouzském městě Rennes a veřejnosti se poprvé představí na pařížském autosalonu 2016. Jeho prodej na mezinárodních trzích bude zahájen na jaře 2017.