Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách | Autanet.cz

Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách

Španělská automobilka neměla dlouho žádné SUV. Proto v loňském roce přispěchala s modelem Ateca a nyní představuje další zvýšený model postavený na platformě MQB A0. Technika je téměř totožná s Ibizou, překvapení pod kapotou tedy nemůžeme čekat. Arona má být levnější než Nissan Juke, tak uvidíme.

Nový Seat Arona bude veřejnosti představen na autosalonu ve Frankfurtu v září, u prodejců v České republice pak od listopadu 2017.


Novinka od Seatu je po modernizovaném modelu Leon a nové generaci modelu Ibiza třetí novinkou španělské automobilky v roce 2017. SEAT pokračuje v rozšiřování své nabídky v rámci největší produktové ofenzivy všech dob, která kromě již představeného modelu Ateca zahrnuje také budoucí velké SUV, jehož premiéra se uskuteční v roce 2018.

Nový Seat Arona je prvním modelem španělské automobilky v segmentu kompaktních crossoverů A0, který se od roku 2015 zvětšil čtyřnásobně. Model Arona nelze zařadit do specifické kategorie, je však ztělesněním všestrannosti. Díky kompaktním rozměrům a pocitu bezpečí a jistoty, který pramení z vysoké polohy za volantem a moderního designu, je dokonalým vozem pro každodenní provoz, ale směle dává na odiv také svou zábavnou a dobrodružnou povahu. Arona s odvážným vzhledem crossoveru není obyčejným automobilem, protože dojede mnohem dál.

Nový SEAT Arona je zkonstruován pro řidiče, kteří hledají vzrušení, odlišení i funkčnost. Pro lidi, kteří vědí, že věk je jenom číslo, nikoli výhled na další průběh života. Je to vůz, který se hodí k jejich životnímu stylu; který se uplatní ve městě i na venkově; který překypuje vyspělou technikou; a který je komfortní, prostorný, bezpečný, dynamický, přizpůsobitelný představám majitele a všestranný. Je to automobil, který svým uživatelům usnadní nastupování i vystupování a svým velkorysým zavazadlovým prostorem je navíc zbaví všech starostí s přepravou zavazadel.

nový seat arona

Nový SEAT Arona disponuje veškerými asistenčními, informačními a zábavními systémy, které již nalézají uplatnění v ostatních modelech SEAT. Mezi ně patří například Front Assist, adaptivní tempomat ACC, funkce Stop & Go (v kombinaci s ACC a převodovkou DSG), asistent pro rozjezd do kopce, asistent pro sledování únavy řidiče, senzory deště a světla, multikolizní brzda, bezklíčkový přístupový systém včetně tlačítka pro spuštění motoru, precizní a velmi kvalitní zadní kamera, prémiový 8“ dotykový displej a bezkabelová nabíječka se zesilovačem signálu GSM. Arona na přání nabízí také asistenta pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání, sledování slepého úhlu a parkovacího asistenta, který umožňuje zaparkování vozidla na podélné i kolmé parkovací stání.

Co se týče vnějších rozměrů, má SEAT Arona vnější délku 4138 mm, což je o 79 mm více než u nového modelu Ibiza. Největší rozdíl však spočívá ve výšce, která je o 99 mm vyšší. Nový SEAT Arona v důsledku toho nabízí nejen vyšší světlou výšku pro dobrodružství mimo zpevněné cesty, ale také větší prostor pro hlavu na sedadlech vpředu i vzadu, a především větší zavazadlový prostor s objemem 400 litrů. Dalším důležitým rozdílem je o 52 milimetrů vyšší poloha sedáku, která přináší dvě výhody. Za prvé je to vyšší poloha za volantem, umožňující lepší výhled z vozu. Za druhé je to mnohem snadnější nastupování a vystupování. Také sedadla pro spolucestující jsou výš, a to o 62 mm. Výška stropu nad sedákem je o 37 mm vyšší vpředu a o 33 mm vzadu. Světlá výška se zvětšila o 15 mm a čelní okno má o trochu menší sklon než u modelu Ibiza, což ponechává více prostoru pro interiér.

Klíčovým faktorem pro zvětšení vnitřního prostoru a zvýšení úrovně jízdní dynamiky je nejvyspělejší technika koncernu Volkswagen, kterou disponuje modulární platforma MQB (Modular Quer Baukasten) pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Platforma MQB A0 umožňuje vyšší flexibilitu výroby a snadnější uvádění odlišných modelů s různými druhy karoserie v rámci stejného segmentu. Na stejné základní platformě lze také realizovat modely s různým rozvorem. Investice společnosti SEAT do výroby, výzkumu a vývoje směřovaly v uplynulých letech z části do přestavby montážní linky 1 v závodě Martorell podle požadavků nové platformy MQB A0. SEAT je tak první značkou v rámci koncernu Volkswagen, která tento technický základ používá.

Z hlediska konektivity je model Arona vybaven systémy Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink. A pro náročné posluchače nabízí nový SEAT Arona na přání audiosystém BeatsAudio se 6 prémiovými reproduktory, osmikanálovým zesilovačem o výkonu 300 W a subwooferem v zavazadlovém prostoru.

new seat arona

Stejně jako Leon, Ateca a Ibiza bude i nový SEAT Arona nabízen ve výbavových liniích Reference, Style, FR a Xcellence. Výbava pro model Arona zahrnuje rovněž dvoubarevné (červené a bílé) dekorační osvětlení interiéru diodami LED a dvouzónovou automatickou klimatizaci s filtrem Aircare. Nový model Arona je okamžitě rozpoznatelný podle trojúhelníkových světlometů na přídi s atraktivní barvou a vynikajícím světelným výkonem. Zadní světlomety jsou rovněž vybaveny diodami LED a svými dvojitými koncovými světly vizuálně umocňují šířku vozu. Stupeň výbavy FR zahrnuje odpružení se dvěma režimy a volič jízdních režimů SEAT Drive Profile se čtyřmi režimy: Normal, Sport, Eco a Individual. Proces individualizace nového modelu SEAT Arona usnadňují výhodné pakety s vybranými prvky výbavy na přání.

Po emocionální stránce nabízí Arona potěšení z jízdy, které kdysi řidiči očekávali od třídveřových verzí, ovšem s bonusem velkorysého vnitřního prostoru rodinného vozu a rozšířených možností pro jízdu mimo zpevněné cesty díky vyšší světlé výšce. Arona tedy sdílí přednosti s modelem Ateca. Koneckonců je jeho mladším bratrem v rámci rodiny modelů SUV, která čeká na svůj největší přírůstek v podobě velkého SUV, jehož termín příchodu na svět je stanoven na rok 2018. Robustní příď modelu Arona je stejně strukturovaná jako u modelu Ateca. Její trojrozměrný design má ještě výraznější vzhled, aniž by však působila agresivně. Také umístění registrační značky na víku zavazadlového prostoru umožnilo vytvořit robustnější design nárazníku a vizuálně vůz zvýšit.

Nový SEAT Arona je velmi expresivní. Střecha s podélnými střešními nosiči evokuje svou estetikou terénní vozidla. Arona sdílí mnoho prvků s novým designérským stylem aktuálních modelů značky SEAT. Tento vůz má bezpochyby svou vlastní osobnost. To je patrné i v jeho interiéru, jenž vyniká nejen svými horizontálními proporcemi, které zesilují dojem vnitřního prostoru, ale také větší sofistikovaností. Zvláštní pozornost byla věnována detailům. Nový SEAT Arona tak boduje rovněž z hlediska vnímané kvality.

Koncept vysoké konzoly staví tuto část do popředí, což má pozitivní vliv na bezpečnost a ergonomii, protože všechny prvky jsou umístěny tak, aby řidič nemusel při řízení téměř vůbec odvracet zrak od vozovky. Velká pozornost byla věnována sedadlu řidiče a všechny přístroje jsou orientovány směrem k řidiči. Všechny ovládací prvky jsou ve snadném dosahu pro rychlou změnu nastavení a vyšší úroveň bezpečnosti. Sedadla jsou mimořádně komfortní a poskytují silnější pocit ochrany i dokonalejší oporu tělu sedící osoby. Tkaniny, odstíny a barvy jsou vybrány exkluzivně pro nový model SEAT Arona, jehož vnitřní barvy a kombinace materiálů nabízejí mnoho možností pro individualizaci. Například lak konzoly ladí s přístrojovou deskou.

Vzhledem k trendu rostoucích požadavků zákazníků na individualizaci svých vozidel jsou možnosti výbavy na přání u modelu Arona velmi důležité. Arona nabízí různé barvy pro spodní část karoserie a pro střechu, včetně střešních sloupků A a C. Paleta barev karoserie byla rozšířena o odstín oranžová Eclipse. Střecha může být šedá, černá, oranžová nebo stejné barvy jako karoserie. Na výběr je 68 různých barevných kombinací. Prominentně je na střešním sloupku C umístěn grafický prvek X, vyrytý do karoserie, který zvýrazňuje vzhled crossoveru.

seat arona interior

Síla v současnosti spočívá v hospodárnosti a spolehlivosti. Všechny motory, nabízené pro novou modelovou řadu Arona, mají přímé vstřikování paliva, přeplňování turbodmychadlem a automatický systém stop-start. Na výběr jsou tři různé zážehové motory s hliníkovým blokem válců. Vstupní verzí je tříválec 1.0 TSI s výkonem 95 k, ve spojení s pětistupňovou mechanickou převodovkou. Stejný motor je nabízen také ve verzi s výkonem 115 k, a to v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Třetí alternativou je nový čtyřválec TSI o výkonu 150 k s aktivním systémem deaktivace válců. Tento motor se dodává výhradně se stupněm výbavy FR a šestistupňovou mechanickou převodovkou. Pro příznivce vznětových motorů je k dispozici hospodárný a spolehlivý motor 1.6 TDI ve výkonových variantách 95 k a 115 k. Verze o výkonu 95 k může být kombinována s pětistupňovou mechanickou převodovkou, nebo se sedmistupňovou převodovkou DSG, zatímco pro verzi o výkonu 115 k je určena šestistupňová převodovka. V polovině roku 2018 rozšíří nabídku modelové řady Arona motor 1.0 TSI o výkonu 90 k na stlačený zemní plyn CNG (Compressed Natural Gas). SEAT je prvním výrobcem, který nabídne tento druh motoru ve třídě kompaktních crossoverů. Na některých zámořských trzích bude kromě toho nabízen také motor 1.6 MPI o výkonu 110 k s mechanickou nebo automatickou převodovkou.

Prodeje značky SEAT nepřetržitě rostou. Od ledna do května dodal SEAT na celém světě 201 300 vozidel, což znamená nárůst o 13,9 % oproti stejnému období v roce 2016. Nárůst prodeje zvýšil v prvním čtvrtletí letošního roku výnosy z prodeje značky SEAT o 20,2 % na rekordních 2,487 miliardy eur. V uplynulém roce vykázala společnost nejvyšší provozní zisk ve své historii. Provozní zisk společnosti SEAT dosáhl v prvních třech měsících roku 2017 výše 56 milionů eur, což je o 4,1 % více než ve stejném období loňského roku.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl, Seat

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Ford Mondeo

Rok výroby 2020

419 000 Kč

Volkswagen Passat

Rok výroby 2011

119 900 Kč

BMW Řada 2

Rok výroby 2020

498 000 Kč

Audi Q8

Rok výroby 2021

1 298 000 Kč