Ojetiny nejsou, chybí vozy a jejich ceny rostou o desítky procent | Autanet.cz

Ojetiny nejsou, chybí vozy a jejich ceny rostou o desítky procent

V roce 2021 mohli zákazníci na českém trhu vybírat z třičtvrtě milionu ojetin, což je zejména kvůli probíhající krizi nejnižší číslo od roku 2016. Ceny ojetin meziročně vzrostly o 23 tisíc korun na 168 tisíc korun. Stáří vozů se zastavilo na 9,6 roku a nájezd klesl na 146 187 km.

Nenavyšování stáří a nájezdu kilometrů na tachometru lze přisuzovat nižším dovozům, které tvoří necelých 41 %, o skoro 6 % méně než v roce 2015. Statistiky vyplývají z pravidelné analýzy trhu ojetých vozů, kterou provádí společnost AURES Holdings.


Sekundární trh s automobily nabídl během roku 2021 zákazníkům celkem 766 238 ojetých automobilů. Především kvůli nedostatku čipů a dalších materiálů to je nejméně od roku 2016, kdy bylo nabízeno 865 230 vozů. „Zatímco nabídka za poslední roky značně klesla, poptávka po ojetých automobilech stále roste. Podobná situace je i v dalších zemích, kde nabídka na trhu také významně poklesla. Na rozdíl od České republiky ale například v Polsku, Maďarsku nebo na Slovensku roste stáří i počet kilometrů na tachometru výrazněji, a to i přes klesající počet dovážených automobilů,“ uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel AURES Holdings.

prodej ojetin graf

Aktuální průměrný počet najetých kilometrů v nabídce ojetých vozů v České republice činí 146 187 km. Tato hodnota je jednoznačně nejnižší v rámci celé V4. U našich východních sousedů je tato cifra o 8 tisíc vyšší (164 000 km), v Maďarsku se jedná o 169 000 km a v Polsku dokonce o 182 800 km. Aktuálně se v České republice pohybuje nejčastější stáří vozů v inzertních nabídkách okolo 9,6 roku. To je sice nárůst o 0,6 ve srovnání s rokem 2016, zároveň se ale jedná o postupný pokles oproti roku 2017, kdy byla průměrná hodnota stáří 10,1 roku.

Od roku 2015 průměrná cena ojetin každoročně stoupala maximálně o 11 tisíc korun. Vzhledem ke krizi způsobené pandemií vzrostly průměrné ceny ojetých automobilů v České republice od loňska meziročně o 23 tisíc korun, a to na hodnotu 168 tisíc korun. Růst cen je významný i v dalších zemích. „V České republice je nárůst cen nejmarkantnější. Ze všech zemí V4 jsou v tuzemsku automobily nejdražší, což bylo ještě donedávna privilegiem Slovenska. Na druhou stranu jsou u nás automobily i nejmladší a nejméně ojeté. Stále platí, že nejlevnější, ale i nejvíce ojeté vozy nabízí polský trh,“ doplnil Vaněček.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Cupra Formentor

Rok výroby 2022

1 258 000 Kč

Ford Kuga

Rok výroby 2014

269 000 Kč

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč

Peugeot 208

Rok výroby 2022

340 000 Kč