Peugeot 407 - model od roku 2004
Nástupce Peugeotu 406 patří na trhu ojetých vozů mezi dvacítku nejžádanějších. Motoristé se totiž často nechají okouzlit jeho tvary a komfortem odpružení.
Model 407 představila automobilka Peugeot v roce 2004 v provedení sedan a kombi pod označením SW. Na trh vůz vstoupil s trojicí zážehových čtyřválců, jedním šestiválcem a jedním turbodieselem 2.0 HDI.
Následující rok dostal i přeplňovaný vznětový agregát 1.6 HDI na jehož vývoji spolupracoval koncern PSA Peugeot Citroën s automobilkou Ford. Současně se však objevila také větší „há-dé-íčka“ o objemech 2,2 a 2,7 litru (šestiválec).
Rok 2006 přinesl odvozené kupé, pod jehož kapotu se dostaly dva zážehové a jeden vznětový motor. Obliby jako předchůdce - 406 Coupé ale tento model nedosáhl.
Faceliftem prošel vůz v roce 2008. Následující rok se už začalo hovořit o jeho nástupci.
Bariérovým testem Euro NCAP prošel Peugeot 407 v roce 2004. Zkoušku absolvovala verze sedan a byla úspěšná. Za bezpečnost posádky při nárazu si totiž automobil odnesl pět hvězdiček z pěti možných. Ochrana dětí cestujících v autosedačce byla ohodnocena čtveřicí hvězd z maximálních pěti a za ohleduplnost při střetu s chodcem dostala „čtyřistasedmička“ dvě hvězdičky ze čtyř možných.
Za volantem
Nejen karoserie je po stránce designu povedená, tvarově se vydařila i palubní deska. Odolnost vůči opotřebení ale není nejlepší. Často se už u vozů majících okolo 100 000 ujetých kilometrů objevují různé vůle – například na páčkách pod volantem.
Prostor pro posádku můžeme označit jen za dostatečný. Rozhodně najdete štědřejší vozy. Zavazadelník sedanu nabídne objem pouhých 410 litrů. Kombi disponuje 448 litry. U kombi lze otevřít celé páté dveře, nebo pouze zadní sklo.
Podvozek potěší komfortním naladěním. Držení jízdní stopy v zatáčkách a při vyhýbacím manévru je ale při nejlepším jen průměrné.
Zážehové motory platí za spolehlivější než diesely, někdy se však potýkají s vadnou řídicí elektronikou. Na trhu ojetin převažuje zájem o osmnáctistovku, tu ale mnohdy trápí zvýšená spotřeba oleje. Lepší volbu tedy představuje dvoulitr. Největší pozornosti se však těší turbodiesely HDI.
Doporučit můžeme dvoulitrová „há-dé-íčka“, která jsou ze vznětových pohonných jednotek nejspolehlivější. Silnější 2.2 HDI a 2.7 HDI nejsou tak často k vidění, občas je trápí turbo a nedosáhnou tak dobré spotřeby jako dvoulitry.
Ještě levněji umějí jezdit šestnáctistovky. Jde ale o hodně problematické agregáty. Nezřídka se potýkají s únikem oleje, trápí je vstřikovače a někdy i turbo. Všechny motory HDI pak zlobí podtlakový okruh.
Pohonné jednotky vybavené filtrem pevných částic FAP mohou mít potíže i s tímto zařízením. Repasovaný filtr lze sehnat za 10 000 Kč, je však třeba připočítat i aditivum, které FAP filtry používají pro zvýšení teploty při spalování zachycených sazí. Přijde asi na 4500 Kč a vystačí zhruba na 80 000 kilometrů jízdy. Pak se musí v autoservisu doplnit.
Časté závady
Podle statistik TÜV patří Peugeot 407 po stránce spolehlivosti k podprůměrným vozům. Mezi nejmladšími ve stáří 2 až 3 roky dokonce k nejhorším vůbec (123. místo ze 125 hodnocených).
Nejčastěji se mu vytýkají poruchy elektroinstalace (el. ovládání oken, centrálního zamykání atd.), vůle na přední nápravě či problémy s FAP filtry. Výjimku ale nepředstavuje ani únik převodového oleje nebo poruchy páček pod volantem. Nezřídka se objevují předčasně opotřebené dvouhmotové setrvačníky.
Motorizace
Zážehové motory: 1.8 16V/85 a 92 kW, 2.0 16V/100 a 103 kW, 2.2 16V/116 a 120 kW, 2.9 V6/155 kW.
Vznětové motory: 1.6 HDI/80 kW, 2.0 HDI/100 a 103 kW, 2.2 HDI/125 kW, 2.7 V6 HDI/150 kW.
Zobrazit celý článek