Prodeje Škoda Auto loni vzrostly, nejvíce modely Octavia a Octavia Tour
Celková čísla prodejů společnosti Škoda Auto proti roku 2007 vzrostla o 7,1 % na 674.530 vozů – to je nový rekord v historii největší české automobilky. Na pozadí finanční krize v druhé polovině roku to je výborný výsledek. Prodejní čísla společnosti rostla především díky trhům Číny a východní Evropy.
Ani západní trhy nejsou pro značku Škoda neúspěšné. Podíl značky zde vzrostl na 2,3 %, ačkoli celkový trh s osobními automobily klesl o 8,4 %.
Prodeje společnosti Škoda Auto vzrostly ve východní Evropě o 30,1 % na 123.630 dodaných vozů. Nejsilněji přitom rostly v Rusku, kde bylo v roce 2008 prodáno 50.733 vozů, tj. 84,2% meziroční nárůst.
Do Číny dodala největší česká automobilka za rok 2008 celkem 59.284 vozů, tj. o 117 % více, než v roce 2007. Dalších 16.051 vozů bylo dodáno zákazníkům v Indii. Proti předchozímu období je to na tomto trhu o 31,9 % více.
Nejsilnějším trhem západní Evropy zůstává pro značku Škoda Německo. Automobilka zde dokázala zvýšit svůj tržní podíl za rok 2008 na 3,9 % a to i přes pokles celkového trhu osobními automobily o 1,8 %. Němečtí zákazníci během roku 2008 registrovali o 2 % více vozů Škoda, než v roce 2007, přesně 121.277 vozů.
Nejoblíbenějším vozem značky Škoda byla i v roce 2008 Octavia. Celkem se modelu Octavia (Octavia a Octavia Tour) prodalo 344.857, tedy o 11,3 % více, než za rok 2007. Druhým nejúspěšnějším, co se celkového počtu dodaných vozů týká, je model Škoda Fabia. Automobilka jich dodala zákazníkům po celém světě 246.561 (tj. +5,9 %). Nejvyšší procentuální nárůst pak zaznamenala u nejnovějšího modelu Škoda Superb. Toho bylo v roce 2008 prodáno o 24,9 % více, než v roce předchozím, celkem 25.645 vozů. Automobilka dále prodala 57.467 vozů modelové řady Roomster.
„I přes současné obtíže se nám daří na některých trzích udržet pozitivní trend prodejů. Budeme nadále sledovat vývoj v Rusku, Číně a Indii. Lze jen těžko odhadnout, jak se budou nadále prodeje naší společnosti vyvíjet, ale předpokládáme celosvětově zvýšený zájem o malé vozy, například Škoda Fabia, které znamenají nejen finanční úsporu, ale také odpovídají trendu zvýšené ochrany životního prostředí. Naděje na pozitivní vývoj vkládáme také do nových modelů, které v roce 2009 představíme,“ uvedl Fred Kappler, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelŠkoda Octavia 2.0 TDi DSG STYLE-NEHAV. ČR!
Škoda Octavia 1,6 TDi 77kW VÝHŘEV AC DPH CZ
Škoda Octavia III 1.6 TDI CR Comfort NAVI
Mohlo by vás zajímat
Škoda Octavia Sportline v prodeji, třičtvrtě milionu nestačí
Octavia se ve 4. generaci poprvé rozrostla o verzi Sportline. Bohatá výbava vychází ze stupně Style a přidává řadu atrak ...
Škoda Octavia rozšiřuje paletu pohonných jednotek, půl milionu ale nestačí ani na nejlevnější nové srdce
Čtrvtá generace Octavie právě dostala nové motorizace - jedná se o mild-hybridní provedení e-TEC, verzi na zemní plyn G- ...
Škoda Octavia G-TEC s motorem 1,5 TSI dojede na plyn až 500 km
Nová Octavia G-TEC nabízí pohon na zemní plyn (CNG), který produkuje o 25 % nižší emise. Dodává se s motorem 1,5 TSI o v ...
Nejnovější články
Čoudí Vaše auto? Od července si dejte pozor na nové lovce kouřivých aut
Flotila 22 jednotek s modrými majáčky i kompletní STK na kolech přestaveny. V akci od července ...
Který elektromobil v reálu nejrychleji dobíjí? Známe vítěze
Odpověď na rychlost dobíjení přinesl žebříček P3 Charging Index, který reálné zkoušce podrobil na 22 elektromobilů ...
Pohon všech kol se vrací do Škody Octavie. Nově v nabídce také akční verze
Modernizovaná Škoda Octavia se začíná prodávat i s pohonem všech kol, exkluzivně s motorem 2,0 TSI/150 kW a sedmistupňov ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Toyota Auris
Rok výroby 2019
Hyundai Tucson
Rok výroby 2019
Audi A6
Rok výroby 2017
Škoda Octavia
Rok výroby 2021