Prodeje Škoda Auto loni vzrostly, nejvíce modely Octavia a Octavia Tour
Celková čísla prodejů společnosti Škoda Auto proti roku 2007 vzrostla o 7,1 % na 674.530 vozů – to je nový rekord v historii největší české automobilky. Na pozadí finanční krize v druhé polovině roku to je výborný výsledek. Prodejní čísla společnosti rostla především díky trhům Číny a východní Evropy.
Ani západní trhy nejsou pro značku Škoda neúspěšné. Podíl značky zde vzrostl na 2,3 %, ačkoli celkový trh s osobními automobily klesl o 8,4 %.
Prodeje společnosti Škoda Auto vzrostly ve východní Evropě o 30,1 % na 123.630 dodaných vozů. Nejsilněji přitom rostly v Rusku, kde bylo v roce 2008 prodáno 50.733 vozů, tj. 84,2% meziroční nárůst.
Do Číny dodala největší česká automobilka za rok 2008 celkem 59.284 vozů, tj. o 117 % více, než v roce 2007. Dalších 16.051 vozů bylo dodáno zákazníkům v Indii. Proti předchozímu období je to na tomto trhu o 31,9 % více.
Nejsilnějším trhem západní Evropy zůstává pro značku Škoda Německo. Automobilka zde dokázala zvýšit svůj tržní podíl za rok 2008 na 3,9 % a to i přes pokles celkového trhu osobními automobily o 1,8 %. Němečtí zákazníci během roku 2008 registrovali o 2 % více vozů Škoda, než v roce 2007, přesně 121.277 vozů.
Nejoblíbenějším vozem značky Škoda byla i v roce 2008 Octavia. Celkem se modelu Octavia (Octavia a Octavia Tour) prodalo 344.857, tedy o 11,3 % více, než za rok 2007. Druhým nejúspěšnějším, co se celkového počtu dodaných vozů týká, je model Škoda Fabia. Automobilka jich dodala zákazníkům po celém světě 246.561 (tj. +5,9 %). Nejvyšší procentuální nárůst pak zaznamenala u nejnovějšího modelu Škoda Superb. Toho bylo v roce 2008 prodáno o 24,9 % více, než v roce předchozím, celkem 25.645 vozů. Automobilka dále prodala 57.467 vozů modelové řady Roomster.
„I přes současné obtíže se nám daří na některých trzích udržet pozitivní trend prodejů. Budeme nadále sledovat vývoj v Rusku, Číně a Indii. Lze jen těžko odhadnout, jak se budou nadále prodeje naší společnosti vyvíjet, ale předpokládáme celosvětově zvýšený zájem o malé vozy, například Škoda Fabia, které znamenají nejen finanční úsporu, ale také odpovídají trendu zvýšené ochrany životního prostředí. Naděje na pozitivní vývoj vkládáme také do nových modelů, které v roce 2009 představíme,“ uvedl Fred Kappler, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelŠkoda Octavia III. 1.6 TDi DSG, STYLE PLUS
Škoda Octavia 2.0 TDi Ambition LED DSG ACC
Škoda Octavia RS 2.0TDi DSG Navi Xenony
Mohlo by vás zajímat
Škoda Octavia Scout je tady a hned s novým dieselem TDI ECO o výkonu 200 koní
Čtvrtá generace Octavie se počátkem července ukáže světu v provedení Scout. Scout jako první Octavie dostane nový vzněto ...
Škoda vyslyšela přání zákazníků a na trh uvádí Octavii Fresh
Ceny dobře vybavené Octavie Fresh startují na částce 649.900 Kč. ...
Škoda Octavia slaví čtvrt století na trhu
Před 25 lety, 3. září 1996, vstoupila mladoboleslavská automobilka do nové éry. V Mladé Boleslavi byla slavnostně otevře ...
Nejnovější články
Sportovní Škoda Kodiaq RS je tady. Benzínový dvoulitr, výkon 265 koní a pohon všech kol
Čtyřválec 2,0 TSI v novém modelu Kodiaq RS dostal o 20 koní více než u předchůdce. Maximální točivý moment činí 400 Nm. ...
Spojením sil vzniklo módní dílo Fiat 500e Giorgio Armani Collector’s Edition
Když chcete šikovný malý elektromobil do města a nechcete slevit z vyjímečného stylu ...
Na český trh vstupují další čínské automobilky. Jejich modely zaznamenaly úspěch v Polsku
Omoda bude prodávat model Omoda 5 s motorem 1.6 Turbo nebo čistě elektrickou verzi. Model Jaecco 7 bude 4,5 metru dlouhé ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Mercedes-Benz Třídy E
Rok výroby 2017
Škoda Superb
Rok výroby 2020
Škoda Superb
Rok výroby 2016
Ford Focus
Rok výroby 2020