SEAT vykázal zisk poprvé od roku 2008 | Autanet.cz

SEAT vykázal zisk poprvé od roku 2008

18. 03. 2016
Sdílet článek

Španělská automobilka uzavřela rok 2015 s hospodářským výsledkem po zdanění ve výši 6 milionů EUR v porovnání se ztrátou 66 milionů EUR v roce 2014. Mezi dva hlavní faktory, které přispěly k této změně, patří nárůst prodeje a produktový mix s vyšší ziskovou marží. Seat dosáhl příjmů z prodeje 8,3 miliardy EUR, což je o 11 % více než v předchozím roce. Je to historicky nejlepší výsledek společnosti a dvojnásobek příjmů z prodeje, dosažených v roce 2009. Průměrný zisk na vozidlo vzrostl o 3,5 %.

„SEAT dosáhl v roce 2015 pokroku hned ve dvou ohledech. Nejenže jsme dosáhli kladného hospodářského výsledku poprvé od roku 2008, ale podařilo se nám to v roce, který přinesl řadu velkých výzev. Uskutečňujeme správnou strategii, která nám umožňuje optimisticky čelit výzvě trvale udržitelné dlouhodobé ziskovosti. Máme před sebou skvělou budoucnost díky představení nových produktů a integraci nových technologií v oblastech mobility a konektivity,“ zdůraznil Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT, během prezentace výsledků za rok 2015.


Nárůst prodeje třetím rokem v řadě přinesl překonání hranice 400 000 prodaných vozů za rok a byl výsledkem oživení trhů v jižní Evropě, jako je Španělsko a Itálie, pátého roku růstu v řadě v Německu, na největším trhu značky SEAT, a úspěchu značky v Mexiku.

K nárůstu objemu prodeje i příjmů z prodeje značky SEAT, které vzrostly šestým rokem v řadě, přispěla trvale vysoká úroveň prodeje modelů Leon a Ibiza, jichž bylo v roce 2015 dodáno celkem 160 900 vozů (+4,4 %), resp. 153 600 vozů (+2,4 %), společně s výrazným nárůstem prodeje modelu Alhambra (+17,2 %) a úspěchem modelu Audi Q3.

Výborné obchodní výsledky umožnily značce SEAT zvýšit výdaje na reklamu a marketing s cílem šířit povědomí o značce, zvýšit personální výdaje v souvislosti se zvýšením mezd a výrazně zvýšit investice a výdaje na vývoj a výzkum ve spojení s uváděním nových modelů, například investice při realizaci úprav montážní linky 1 v závodě Martorell pro novou platformu MQB A0. V roce 2015 vydal SEAT na investice, vývoj a výzkum 586 milionů EUR, což je o 28 % více než v předchozím roce. Celkové investice značky SEAT v této oblasti během uplynulých pěti let dosáhly částky přibližně 2,7 miliardy EUR.

Provozní zisk se zvýšil o 96 % a činil -7 milionů EUR v porovnání s -167 miliony EUR v předchozím roce.

SEAT zvýšil svou schopnost vytvářet zisk v rámci svých hlavních aktivit. Společnost zvýšila svůj zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizace (EBITDA) o 30 % na 391 milionů EUR a zvýšila provozní cash flow o téměř 50 % na 781 milionů EUR. Holger Kintscher, člen představenstva, zodpovědný za finance, IT a organizaci, zdůraznil, že „SEAT pokračuje ve zlepšování schopnosti vytvářet vlastní prostředky pro financování investic a finanční konsolidaci společnosti. Uplynulý rok byl po několikaletém zlepšování skutečným milníkem na cestě k trvale udržitelné ziskovosti“.

Zaměstnanci

Nárůst prodeje a výroby umožnil společnosti SEAT loni přijmout v rámci celé skupiny 350 nových zaměstnanců, včetně 100 inženýrů v Technickém centru, které loni oslavilo 40. výročí, a 48 mladých absolventů učňovského vzdělávacího programu společnosti SEAT. Celkem vynaložil SEAT v loňském roce 14 milionů EUR na vzdělávání svých zaměstnanců.

Budoucnost

SEAT očekává, že jeho růst bude pokračovat i v roce 2016. Hlavní novinkou letošního roku je model Ateca, první SUV značky, které bylo nedávno představeno na Ženevském autosalonu. Nový model vznikl kompletně v Technickém centru SEAT a jeho prodej bude zahájen v létě.

Ateca je jen začátkem nejambicióznější produktové ofenzivy v historii značky SEAT. Společnost se intenzivně zaměří na segment SUV a v roce 2017 rozšíří nabídku o nový model uvedením menšího crossoveru pro jakékoli cesty, který je vyvíjen a bude vyráběn v Martorellu. „Je to vynikající zpráva jak pro značku, tak pro náš hlavní výrobní závod, protože to je nejrychleji rostoucí segment. Nový model bude velkým krokem vpřed ve snaze o vybudování třetího pilíře naší společnosti, který doplní modelové řady Ibiza a Leon,“ zdůraznil Luca de Meo.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Porsche Česká republika s.r.o.

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Ford Focus

Rok výroby 2020

309 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy E

Rok výroby 2017

720 000 Kč

Audi S3

Rok výroby 2015

479 900 Kč

Audi A4

Rok výroby 2016

508 200 Kč