Škoda Enyaq RS iV je tady. Maximálka 180 km/h a dojezd 500 km | Autanet.cz

Škoda Enyaq RS iV je tady. Maximálka 180 km/h a dojezd 500 km

Enyaq RS iV disponuje stejně jako Enyaq Coupé RS iV dvěma elektromotory s celkovým systémovým výkonem 220 kW a pohonem všech kol. Dojezd činí více než 500 km v režimu WLTP. Maximální nabíjecí výkon 135 kW umožňuje ještě rychlejší nabíjení na odpovídajících nabíjecích stanicích. Zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,5 s. Jeho maximální rychlost 180 km/h je, stejně jako u vozu Enyaq Coupé RS iV, o 20 km/h vyšší než u ostatních výkonových verzí modelu Enyaq iV.

Do roku 2026 budou následovat tři zcela nové elektrické vozy. Cílem je nabídnout celou škálu elektrických modelů od malých až po sedmimístné a do roku 2030 zvýšit podíl elektromobilů na celkovém prodeji v Evropě na 70 %. 


Kromě dvou designů interiéru RS Lounge a RS Suite a bohaté standardní a bezpečnostní výbavy nabízí Škoda Enyaq RS iV nové pakety na přání Advanced a Maxx, které ještě více zpřehledňují strukturu nabídky. I u modelu ENYAQ RS iV jsou použity ve velké míře materiály, které jsou recyklované a recyklovatelné, a jsou dodávány zákazníkům s neutrální bilancí emisí CO2.

skoda enyaq RS

Nový Enyaq RS iV je druhým čistě elektrickým modelem sportovní řady RS. Stejně jako Enyaq Coupé RS iV má i Enyaq RS iV sportovní emocionální vzhled a je vybaven nejvýkonnějším pohonem v aktuální nabídce značky Škoda. Dva elektromotory, jeden na přední a druhý na zadní nápravě, dosahují systémového výkonu 220 kW. Maximální točivý moment 460 Nm se přenáší na všechna čtyři kola. Maximální rychlost 180 km/h je o 20 km/h vyšší než u ostatních výkonových verzí modelu Enyaq iV.

Baterie o kapacitě 82 kWh, nízká spotřeba elektrické energie a vynikající hodnota součinitele odporu vzduchu cx 0,265 zajišťují dojezd více než 500 km v režimu WLTP. Vysoká jízdní dynamika a velkorysý prostor Díky standardně dodávanému sportovnímu podvozku, progresivnímu řízení a pohonu všech kol se Enyaq RS iV vyznačuje vysokou úrovní jízdní dynamiky.

Velkorysý prostor až pro pět osob, který je pro značku Škoda typický, z něj dělá ideálního společníka pro každý den. Koncepční výhody modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen, jako je absence středového tunelu a dlouhý rozvor 2 772 mm, zajišťují zejména vzadu dostatek místa před koleny. Základní objem zavazadlového prostoru činí 585 l. Po sklopení opěradel zadních sedadel se objem zvětší až na 1 710 l.

Pakety na přání Advanced a Maxx zajišťují ještě přehlednější strukturu nabídky. Uvedením modelu Enyaq RS iV značka Škoda ještě více zpřehlední strukturu své nabídky. Nejprve si zákazník zvolí jeden ze dvou designů interiéru RS Lounge nebo RS Suite, které jsou exkluzivně nabízeny pro tento model. Teprve poté je možné přidat další prvky výbavy, které jsou součástí nových paketů na přání Advanced a Maxx. Některé položky výbavy, jako je tepelné čerpadlo, tažné zařízení nebo panoramatické střešní okno, jsou stále k dispozici samostatně.

Moderní infotainment a rozsáhlá bezpečnostní výbava nabízí stálé připojení k internetu a díky aktualizacím na dálku je software vozu vždy aktuální. Média, jako jsou podcasty a videa, jsou nyní také přístupná na vyžádání, stejně jako další funkce vozidla, například adaptivní tempomat. Mnoho mobilních online služeb Škoda Connect nabízí funkce specifické pro vůz Enyaq iV. Enyaq RS iV disponuje také moderními prvky aktivní a pasivní bezpečnosti. Nabízí také všechny asistenční systémy vozů Škoda a až devět airbagů. Matrix-LED přední světlomety jsou součástí standardní výbavy.

Asistovaná jízda nabízí nové funkce, například Asistenta pro vyhýbání v městském prostředí, který rozpozná třeba zaparkovaná vozidla, práci na silnici, dopravní ostrůvky nebo křižovatky a v případě hrozící kolize pomůže řidiči aktivním zásahem do řízení provést úhybný manévr. Lokálně bezemisní vůz, rozsáhlé využití materiálů šetrných k životnímu prostředí. Čistě elektrický Enyaq RS iV je lokálně bezemisní. Kromě toho automobilka důsledně používá recyklovatelné a znovu použité materiály, jako jsou recyklované plasty nebo použité sklo, a tím snižuje emise CO2 během výrobního procesu. Škoda Auto kompenzuje nevyhnutelné emise certifikovanými uhlíkovými kredity a dodává tak svým zákazníkům všechny modely ENYAQ iV s neutrální bilancí emisí CO2.

Enyaq RS iV má jeden elektromotor umístěn na zadní nápravě a druhý na přední, díky čemuž disponuje pohonem všech kol. Systémový výkon činí 220 kW a maximální točivý moment 460 Nm je k dispozici okamžitě, jak je pro elektromobily charakteristické. Zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,5 s, jeho maximální rychlost 180 km/h je, stejně jako u vozu Enyaq Coupé RS iV, o 20 km/h vyšší než u ostatních výkonových verzí modelu Enyaq iV. Lithium-iontová vysokonapěťová baterie s kapacitou 82 kWh, respektive 77 kWh netto, umožňuje maximální dojezd více než 500 km v režimu WLTP. Nejvyšší hmotnost přípojného vozidla činí u modelu Enyaq RS iV 1 400 kg při 8% stoupání.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč

Škoda Karoq

Rok výroby 2020

475 000 Kč

Peugeot 208

Rok výroby 2022

340 000 Kč

Honda Civic

Rok výroby 2024

777 000 Kč