Škoda Kodiaq plně odhalena - fotografie a kompletní informace
A je to tady. Téměř roční čekání je u konce. Automobilka Škoda představila v plné kráse své nové SUV Kodiaq a pustila ven téměř veškeré informace. Zda se Vám velké SUV mladoboleslavské automobilky líbi či nikoli, necháme jen na Vás. My přinášíme veškeré dostupné informace o novém SUV. A že jich není málo.
S délkou 4,70 m, až sedmi místy k sezení a největším zavazadlovým prostorem ve své třídě, je ŠKODA KODIAQ prvním velkým SUV české automobilky. Nejnovější model značky ŠKODA vstoupí na trh začátkem roku 2017 s tím nejlepším, co značka ŠKODA nabízí: charakteristickým designem, mimořádnou nabídkou prostoru, praktickými řešeními a inovativními technologiemi, které jsou známé spíše z vyšších automobilových tříd. ŠKODA KODIAQ je prvním zástupcem rozsáhlé ofenzívy modelů SUV značky ŠKODA.
„S vozem ŠKODA KODIAQ se vydáváme objevovat nové světy,“ vysvětluje předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier. „S naším prvním velkým SUV dobýváme pro značku nový segment a s ním i nové trhy a skupiny zákazníků. Novinka rozšiřuje modelovou paletu značky ŠKODA o skutečně silný model, díky jehož konceptu, výraznému designu a možnosti být kdykoliv online, bude značka ještě atraktivnější, poskytne ještě více komfortu, jistoty a informací v reálném čase. A to je jen začátek: ŠKODA KODIAQ zahájí širokou ofenzívu nových modelů SUV značky ŠKODA.“
Člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast technického vývoje Christian Strube k tomu dodává: „ŠKODA KODIAQ nabízí všechny tradiční přednosti vozů naší značky: vysokou funkčnost, prostornost, a to při vynikajícím poměru ceny a užitné hodnoty. Již jen díky volitelné třetí řadě sedadel a největšímu zavazadlovému prostoru ve své třídě bude naše nové SUV ideálním pomocníkem pro každodenní provoz. A pokud jde o asistenční systémy, infotainment a konektivitu, i tam prokazuje ŠKODA KODIAQ inovační sílu značky: nabízí techniku známou spíše z vyšších automobilových tříd a dostává se tak na špičku svého segmentu.“
Design exteriéru
ŠKODA KODIAQ je univerzální vůz: nové SUV se hodí jak pro práci, tak i rodinu a volný čas, bez problémů pokračuje v jízdě i tam, kde končí zpevněné silnice. Design, s nímž značka přenáší svůj nový designový jazyk do segmentu SUV, odráží všestranný charakter: ŠKODA KODIAQ se vyznačuje výraznou souhrou elegantních linií, dynamických křivek a robustního vzhledu, díky čemuž je model jasně rozpoznatelný.
Všechny linie modelu ŠKODA KODIAQ jsou čisté, precizní a ostře vykreslené – to platí zejména pro výraznou linii boků. Dvojitá horizontální linie přídě symbolizuje bezpečí a sílu. Široká, trojrozměrně tvarovaná maska chladiče je velmi expresivní a vyzařuje robustní charakter. Ploché, klínovité světlomety, které plynule přechází do masky chladiče, dodávají vozu ŠKODA KODIAQ nezaměnitelný vzhled. Druhý pár níže umístěných světlometů dotváří nezaměnitelnou čtyřokou tvář. Světlomety se vyznačují krystalickou strukturou, kterou najdeme i na dalších detailech, jako jsou například zadní skupinové svítilny. Šéfdesignér značky ŠKODA, Jozef Kabaň, a jeho tým se přitom inspirovali tradičním uměním českých sklářů, což se projevilo na efektní souhře světa a stínu na silně konturovaných plochách tohoto SUV.
Při pohledu z boku odkazují krátké převisy a dlouhý rozvor na prostorný interiér. Lemy blatníků jsou částečně hranaté – jde o jeden z nosných prvků designového jazyka SUV značky ŠKODA. Zadní skupinové svítilny jsou sériově osazené LED diodami a koncové světlo je tvarováno do tvaru písmene C, který je pro značku ŠKODA typický. Zákazník může vybírat z celkem 14 odstínů vnějšího laku – čtyř nemetalických a deseti metalických odstínů. Vzhled doplňků se liší dle tří jednotlivých výbavových linií: Active, Ambition a Style, které lze pro model ŠKODA KODIAQ vybrat.
Karoserie
Svými rozměry se ŠKODA KODIAQ pohybuje na horní hranici segmentu kompaktních vozů SUV. Celková délka činí 4 697 mm, šířka 1 882 mm, výška (včetně střešního nosiče) 1 676 mm a rozvor 2 791 mm. Vůz je postaven na modulární platformě koncernu Volkswagen, kde hraje velkou roli odlehčená konstrukce. Maximální tuhost karoserie zajišťuje rozsáhlé využití vysokopevnostních ocelí. Se základním motorem TSI a pohonem předních kol činí pohotovostní hmotnost velkého SUV (bez řidiče) pouhých 1 452 kg, u motoru 1,4 TSI s pohonem 4×4 pak 1 540 kg.
Suverénní je rovněž torzní tuhost, přesnost výroby, komfort a stabilita kabiny při nárazu. Díky preciznímu designu dosahuje nové SUV KODIAQ hodnoty součinitele aerodynamického odporu (cx) pouze 0,33.
Interiér
Pro vozy značky ŠKODA je typická velkorysá prostornost: ŠKODA KODIAQ je jen o čtyři centimetry delší než ŠKODA OCTAVIA, v rámci segmentu SUV však nabízí nadprůměrně velký interiér. Převedení těchto vnějších rozměrů do mimořádně prostorného interiéru je další ukázkou schopností konstruktérů značky. Délka interiéru velkého SUV činí 1 793 mm, šířka ve výšce loktů vpředu činí 1 527 mm a vzadu 1 510 mm. Prostor nad sedadlem má vpředu 1 020 mm a vzadu 1 014 mm. Prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech činí až 104 mm.
Interiér velkého SUV působí bezpečným a robustním dojmem. Výrazný design exteriéru prostupuje také do interiéru: dvojité linie se nachází i na přístrojové desce, která je tvarována trojrozměrně. Interiér se vyznačuje výraznými vertikálními prvky, jako jsou například čtyři velké otvory pro přívod vzduchu. Velký displej rozděluje palubní desku na dvě rovnocenné zóny, určené pro řidiče a spolujezdce.
Pro vozy značky ŠKODA je typická vysoká kvalita zpracování a snadná, intuitivní obsluha. Velké kruhové přístroje jsou precizně navržené a snadno čitelné. Volant je k dispozici v několika různých provedeních a na přání je k dispozici s vyhřívaným věncem. Volitelná třízónová klimatizace Climatronic s vlastním ovládacím panelem i pro cestující na zadních sedadlech je dalším prvkem, který je běžný spíše ve vyšších automobilových třídách. Elektronická parkovací brzda se aktivuje jednoduše tlačítkem.
Pro přední sedadla je k dispozici celá řada komfortních prvků. Volitelně mohou být vyhřívaná, s ventilací nebo elektricky nastavitelná, včetně paměti. Také zadní sedadla modelu ŠKODA KODIAQ jsou velmi variabilní: lze je sklápět v poměru 60:40, standardně jsou posuvná v podélném směru až o 18 cm a sklon opěradla je individuálně nastavitelný. Na přání může mít vůz další dvě sedadla ve třetí řadě – ŠKODA KODIAQ je prvním sedmimístným modelem v novodobé historii značky ŠKODA.
Alternativou k sériově dodávaným textilním potahům jsou provedení v kombinaci textil-kůže nebo kůže-Alcantara. Dekorační lišty jsou k dispozici v pěti provedeních. Ambientní osvětlení s nastavitelným odstínem vytváří v interiéru za tmy jedinečnou atmosféru. Toto osvětlení je integrováno v dekoračních lištách ve výplních dveří a nabízí deset různých barev.
Zavazadlový prostor
S objemem 720 až 2 065 l (při sklopení zadních sedadel) nabízí ŠKODA KODIAQ největší zavazadlový prostor ve své třídě. Je-li vůz vybaven volitelným sedadlem spolujezdce se sklopným opěradlem, vejdou se do SUV předměty o délce až 2,80 m. Součástí volitelné výbavy jsou elektricky ovládané páté dveře, které lze (také v rámci volitelné výbavy) otevírat a zavírat pohybem nohy pod nárazníkem nebo tlačítkem v interiéru. ŠKODA KODIAQ může v konfiguraci TDI/DSG/4×4 táhnout přívěs o celkové hmotnosti až 2,5 t. Pro tento účel je možno objednat elektricky ovládané tažné zařízení.
Výbava
Vozy ŠKODA nabízejí vždy kus auta navíc a dokazují to i Simply Clever prvky modelu ŠKODA KODIAQ – praktická a komfortní řešení pro všední den, která jsou pro značku typická. Mezi ně patří například výsuvná plastová ochrana hran dveří: ta se díky předepjatým pružinám při otevření dveří sama vysune a zabrání tomu, aby se kovová hrana dveří dostala do kontaktu se stěnou garáže nebo vedlejším automobilem. Při zavírání se lišta opět samočinně zasune. Toto Simply Clever řešení zabraňuje poškrábání a deformacím na vlastním i okolních vozech. Na přání může být KODIAQ – rovněž jako první vůz značky ŠKODA – vybaven také elektrickou dětskou bezpečnostní pojistkou pro zadní dveře, palubní komunikací ICC nebo paketem spánek se speciálními hlavovými opěrkami. Celkem nabízí ŠKODA KODIAQ více než 30 Simply Clever detailů, včetně sedmi zcela nových.
Asistenční systémy
ŠKODA své velké SUV vysílá na silnice s bohatou paletou asistenčních systémů – řada z nich je známá spíše z vyšších automobilových tříd. Některé systémy jsou dodávány sériově, jiné lze na přání objednat jednotlivě, nebo v rámci paketů.
Novinkou v portfoliu je asistent pro couvání s přívěsem Tow Assist: pokud má ŠKODA KODIAQ připojen přívěs, při pomalém couvání převezme systém řízení vozu. Při couvání bez přívěsu nový asistent Manoeuvre Assist brzdí, jakmile za vozem rozezná překážku. Umožňuje to vylepšená funkce zadních parkovacích senzorů.
Novinkou je pro značku systém Area View: díky širokoúhlým objektivům kamer umístěným na přídi, zádi vozu a v plastových ochranných prvcích vnějších zpětných zrcátek se na palubním monitoru zobrazuje několik různých pohledů na okolí vozu. Mezi nimi je i virtuální pohled z ptačí perspektivy a 180° záběry z okolí přídě a zádě vozu, což ulehčuje řízení v nepřehledných situacích nebo terénu.
Sériově dodávaný systém Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City, rozpozná pomocí radaru nebezpečné situace způsobené jinými vozidly nebo objekty před automobilem. Je-li to nutné, systém řidiče varuje a v případě potřeby vůz částečně, nebo zcela zabrzdí. Funkce nouzové brzdy City je aktivní do rychlosti 34 km/h. Volitelně dodávaná Prediktivní ochrana chodců doplňuje funkci Front Assist o zmírnění následků nebo zamezení střetu s chodci.
Také adaptivní tempomat Adaptive Cruise Control (ACC) funguje pomocí radaru a pomáhá řidiči udržovat zvolenou rychlost a odstup vozu ŠKODA KODIAQ od následovaného vozidla. Systémy Lane Assist, Blind Spot Detect a Rear Traffic Alert pomáhají řidiči při udržování směru v jízdním pruhu. Pomocí radaru na zádi vůz hlídá mrtvé úhly v okolí vozu a pomáhá pří couvání z parkoviště. Je-li vůz současně vybaven systémy Lane Assist a ACC spolu s převodovkou DSG, získává navíc i funkci Traffic Jam Assist. Tento asistent dokáže v hustém provozu s vozem sám popojíždět, brzdit a udržovat jízdu v pruhu, a to do rychlosti 65 km/h.
Systém Driver Alert dokáže u řidiče rozpoznat příznaky únavy a v takovém případě jej požádá, aby udělal přestávku. Emergency Assist, rovněž v kombinaci s převodovkou DSG, je dalším příkladem spojení ACC a asistenta pro jízdu v pruzích Lane Assist. Při hrozící neschopnosti řidiče ovládat vozidlo může systém zbrzdit velké SUV až do úplného zastavení. Crew Protect Assist, který je k dispozici ve dvou variantách, se stará o přípravu cestujících na hrozící nehodu: zavře boční i střešní okna a automaticky přitáhne bezpečnostní pásy. Pokud dojde ke srážce, zabrání sériově dodávaná multikolizní brzda tomu, aby se vůz ŠKODA KODIAQ nekontrolovaně pohyboval dál. Systém Travel Assist pracuje na bázi kamery, která dokáže rozpoznat dopravní značky a zobrazit je v grafické podobě na displeji palubního počítače nebo navigace.
ŠKODA Connect
Se svým řešením infotainmentu a konektivity ukazuje velké SUV značky ŠKODA, co znamená být neustále online. Díky novým inovativním mobilním online službám představuje ŠKODA novou dimenzi navigace, údržby a informací o voze. Současně umožňuje ŠKODA Connect využívání asistenčních služeb a vzdálený přístup k vozu.
ŠKODA Connect se dělí do dvou kategorií. Služba Infotainment Online zajišťuje navigaci a informace v reálném čase. Care Connect slouží k vzdálenému přístupu k vozu a asistenčním službám.
Infotainment Online zahrnuje službu Online Traffic Information, zobrazující v reálném čase hustotu provozu na zvolené trase. Služba Google Earth (k dispozici pro systém Columbus) přenese průběh trasy do topografických náhledů map Google. Google Street View (k dispozici pro systém Columbus) umožňuje zobrazit cílovou destinaci předem. Služba zahrnuje také aktualizace map, informace o cenách pohonných hmot a vytížení parkovišť, online zpravodajství, informace o počasí a oblíbená místa (My Points of Interest). Služby Infotainment Online jsou po dobu jednoho roku od zakoupení nového vozu zdarma, poté jsou k dispozici za příplatek.
Nouzové volání (Emergency Call, eCall) je nejdůležitější funkcí služeb Care Connect: pokud jsou aktivovány zádržné systémy vozidla, je nouzové volání eCall odesláno přímo do servisního centra. Nouzové volání je součástí standardní výbavy a je integrováno přímo do služeb Care Connect. Jeho součástí je také funkce upozornění na nehody a stejně tak i volání v případě poruchy. Do Care Connect je zahrnuta i proaktivní servisní služba. Pokud je tato služba aktivována, jsou všechna potřebná data vozidla odeslána do servisu před jeho návštěvou. Třetí službou Care Connect je vzdálený přístup.
Značka ŠKODA nyní nabízí také aplikaci ŠKODA Connect App, která může být použita pro přístup a kontrolu doplňkových služeb. Například: chytrý telefon upozorní majitele, jestliže je jeho vozidlo používáno neadekvátním způsobem – překračuje rychlost nebo se pohybuje mimo vymezenou oblast. Tato aplikace také umožňuje přenesení doma naplánovaných tras do navigačního systému vozidla.
Nová varianta SmartLink (all-in-one) v modelu ŠKODA KODIAQ nesdružuje pouze standardy Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLinkTM, ale také funkci SmartGate. Znamená to, že jedna funkce slouží k navigaci, přehrávání hudby, čtení zpráv i zobrazení dat vozu přes displej infotainmentu – a to v případě každého výbavového stupně.
Infotainment systémy
Hudební a infotainment systémy modelu ŠKODA KODIAQ nabízejí nejnovější technologie. Vyznačují se rychlou odezvou, vysoce moderními funkcemi i rozhraním a disponují kapacitními dotykovými displeji ve skleněném designu, které nově reagují na dotyk prstu, nikoli na tlak. Základní funkce se pohodlně ovládají pomocí tlačítek a otočných spínačů.
Infotainment Swing se 6,5" displejem je součástí sériové výbavy. Lze jej doplnit o Bluetooth připojení pro smartphone a ŠKODA SmartLink. SmartLink přináší na palubu vozu standardy Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLinkTM. Pokud zákazník připojí svůj telefon k USB portu, otevře se odpovídající rozhraní na displeji infotainmentu.
Volitelně dodávaný infotainment Bolero má 8" dotykový displej s vysokým rozlišením, včetně funkce palubní komunikace ICC (In-Car-Communication). Mikrofon handsfree sady zaznamenává hovor řidiče a pomocí reproduktorů jej přenáší do zadní části vozu.
Navigační infotainment Amundsen rozšiřuje služby systému Bolero o funkci navigace a o speciální zobrazovací režim pro jízdu v terénu a v úzkých podzemních garážích. Nejvyšší varianta infotainmentu, navigační systém Columbus, je navíc vybaven pamětí o kapacitě 64GB a DVD mechanikou. Díky volitelně dodávanému modulu LTE může mít ŠKODA KODIAQ vysokorychlostní internetové připojení. Prostřednictvím hotspotu Wi-Fi mohou pasažéři na svých mobilních přístrojích libovolně surfovat, přehrávat videa a odesílat e-maily (rovněž součástí volitelné výbavy).
Nabídku modelu ŠKODA KODIAQ doplňují i atraktivní prvky doplňkové výbavy:
Phonebox umožňuje indukční nabíjení telefonu dle standardu Qi a připojení k anténě vozu – obojí bezdrátově. Canton Sound System má deset reproduktorů včetně subwooferu a nabízí výkon 575 W. Volitelně může být vůz ŠKODA KODIAQ vybaven držáky tabletů, které je možno zavěsit za přední hlavové opěrky. Přístroje lze dobíjet pomocí volitelných 230V zásuvek nebo USB konektorů.
Motory
Paletu motorů pro uvedení modelu ŠKODA KODIAQ na trh tvoří pět agregátů, dva motory TDI a tři TSI. Jejich zdvihový objem se pohybuje od 1,4 do 2,0 l, výkon od 92 kW (125 k) do 140 kW (190 k). Benzinové i naftové agregáty mají turbodmychadlo, přímé vstřikování paliva a splňují požadavky emisní normy EU 6. Všechny motory jsou vybaveny systémem Start-Stop, rekuperací brzdné energie a výkonným tepelným managementem, spotřeba tak zůstává i přes vysoký výkon nízká.
Motor 2,0 TDI je k dispozici ve dvou výkonových verzích. První z nich má výkon 110 kW (150 k) a točivý moment 340 Nm. Vrcholné provedení disponuje 140 kW (190 k) a točivým momentem 400 Nm. Vstupní motorizace TDI spotřebuje na 100 km 5 l nafty (131 g CO2/km). S nejsilnějším naftovým motorem zrychluje velké SUV z 0 na 100 km/h za 8,6 s a akceleruje dále až na maximální rychlost 210 km/h.
Paleta benzinových motorů se skládá ze dvou agregátů 1,4 TSI a jednoho 2,0 TSI. Kompaktní čtyřválec má v základní verzi výkon 92 kW (125 k) a točivý moment 200 Nm. Spotřeba dle NEFZ činí 6,0 l na 100 km, což odpovídá emisím 140 g CO2/km. V silnější verzi dodává motor o objemu 1,4 l výkon 110 kW (150 k) a točivý moment 250 Nm; systém ACT (Active Cylinder Technology) při nízkém zatížení a otáčkách odpojí druhý a třetí válec. U špičkové benzinové motorizace, agregátu 2,0 TSI, zajistí maximální efektivitu vylepšený režim spalování. Výkon motoru činí 132 kW (180 k), točivý moment 320 Nm.
Převodovky
ŠKODA KODIAQ přichází s výběrem několika technologií převodových ústrojí. V závislosti na konkrétní motorizaci může být vůz vybaven buď šestistupňovou manuální převodovkou nebo převodovkou DSG se šesti nebo sedmi stupni.
Nová sedmistupňová dvouspojková převodovka má ve voze značky ŠKODA premiéru. Jedná se o variantu konstruovanou pro silné motorizace s točivým momentem do 600 Nm. Převodovka DSG je kompaktní a umožňuje bleskurychlé a komfortní řazení.
Řidič může sedmistupňovou převodovku DSG využívat buď v automatických režimech D a S, řadit ručně pákou voliče, nebo tzv. pádly pod volantem. Pokud je ve volitelné výbavě Driving Mode Select – tedy volba jízdního profilu – navolen režim Eco, aktivuje se funkce volnoběhu: jakmile řidič při rychlostech nad 20 km/h uvolní pedál plynu, odpojí se motor od zbytku pohonné soustavy a ŠKODA KODIAQ tzv. plachtí.
Obě vrcholné motorizace – TDI o výkonu 140 kW (190 k) a TSI o výkonu 132 kW (180 k) – jsou kombinovány s novou sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Tato kombinace je ve voze značky ŠKODA novinkou. Pro motor 1,4 TSI 110 kW (150 k) a pohon všech kol je k dispozici manuální šestistupňová převodovka nebo šestistupňová převodovka DSG, pohon předních kol lze zvolit s šestistupňovou převodovkou DSG. Základní naftová motorizace s pohonem 4×4 je nabízena s manuální šestistupňovou převodovkou nebo sedmistupňovou převodovkou DSG, verze s pohonem předních kol pak výlučně se sedmistupňovou převodovkou DSG. Vstupní motorizace TSI se dodává se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol.
Pro většinu motorizací je k dispozici pohon 4×4 s elektronickým řízením. Ten přináší velké výhody v oblasti trakce, stability a bezpečnosti jízdy – i mimo silnice.
Srdcem pohonu 4×4 je elektronicky řízená lamelová spojka. Systém pohonu všech kol je výkonný a rychlý. Jeho řídicí jednotka permanentně propočítává ideální hnací moment pro zadní nápravu. Díky prediktivnímu řízení, v závislosti na aktuální situaci, je tak ztráta trakce téměř vyloučena. Při brzdění motorem nebo při nízkém zatížení, je z důvodu hospodárnosti poháněna pouze přední náprava.
Podvozek
I podvozek modelu ŠKODA KODIAQ vznikl díky rozsáhlému know-how značky. Některé díly přední nápravy typu MacPherson jsou z hliníku, ocelová víceprvková zadní náprava zachycuje separátně podélné i příčné síly. Posilovač řízení, využívající efektivní elektromechanický pohon, umožňuje přesný kontakt s vozovkou a úzce spolupracuje s některými asistenčními systémy modelu ŠKODA KODIAQ.
Velké SUV značky ŠKODA je ve výbavových stupních Active a Ambition osazeno sedmnáctipalcovými koly, standardem varianty Style jsou osmnáctipalcová kola. Program volitelné výbavy nabízí leštěná devatenáctipalcová kola. Brzdy s velkými kotouči s vnitřním chlazením vpředu jsou silné a odolné. Při svižném průjezdu zatáčkou, jak u vozů s pohonem přední nápravy, tak s pohonem všech kol, je ovládání plynulejší a bezpečnější díky elektronické uzávěrce diferenciálu XDS+, která je funkcí kontroly stability ESC.
Na přání ŠKODA vybaví své velké SUV i volbou jízdního profilu Driving Mode Select. Ta řidiči umožňuje zvolit, zda bude motor, převodovka DSG, posilovač řízení, klimatizace a další systémy pracovat v režimu Normal, Eco, Sport nebo Individual. Verze s pohonem 4×4 nabízí navíc i režim Snow, který je určen pro jízdu po silnici a nemá žádné rychlostní omezení. Režim Snow upraví fungování systémů ABS, ASR, ACC (je-li jimi vůz vybaven), řídicí jednotky motoru a elektronické řízení lamelové spojky pro pohon všech kol na zasněžené vozovce.
Dalším prvkem volitelné výbavy je adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control) spojený s volbou jízdního profilu Driving Mode Select. Zde elektrické ventily přizpůsobují práci tlumičů konkrétní situaci. Ve spojení s Driving Mode Select se systém přizpůsobí řidičově stylu jízdy a zajistí bezpečnou jízdu na silnici. DCC umožňuje nastavení režimů Comfort, Normal nebo Sport.
ŠKODA KODIAQ pokračuje v jízdě i tam, kde zpevněná silnice končí. Prostým stisknutím tlačítka se řidič dostane do režimu Offroad (pro verze 4×4 volitelně v kombinaci s volbou jízdního profilu Driving Mode Select). Zde se funkce podvozku, řídicí jednotky motoru a brzd přizpůsobí drsnému terénu. Jedná se přitom zejména o rozjezdy, udržování trakce a brzdění. V režimu Offroad pomůže asistent pro sjíždění svahů bezpečně zdolat terénní nerovnosti úpravou funkce brzd.