Škoda Motorsport na Rally Monte Carlo | Autanet.cz

Škoda Motorsport na Rally Monte Carlo

30. 12. 2008
Sdílet článek

Oficiální premiéra závodního speciálu Škoda Fabia Super 2000 na soutěžních tratích se odehraje na lednové Rally Monte Carlo (21.-24. 1. 2009) v rámci šampionátu IRC (Intercontinental Rally Challenge). V barvách továrního týmu Škoda Motorsport se představí česká posádka Jan Kopecký se spolujezdcem Petrem Starým a finský pilot Juho Hänninen s krajanem Mikko Markkulou.

Škoda Auto úspěšně završila proces homologace vozu a od mezinárodní automobilové federace FIA obdržela oficiální homologační potvrzení opravňující start Fabia Super 2000 na soutěžích pořádaných FIA.


Dr. Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto pro technický vývoj, k návratu na soutěžní scénu podotýká: „Jsme opravdu pyšní, že můžeme navázat na více než stoletou tradici motoristického sportu pod značkou okřídleného šípu. Na mezinárodním poli je naší snahou nasazovat vůz na vybraných soutěžích, zejména seriálu IRC. Jsme přesvědčeni, že přicházíme s absolutně konkurenceschopným vozem. Ve spolupráci s našimi importéry budeme hledat možnosti využití závodního speciálu na jednotlivých národních úrovních. Rovněž chceme úspěšně nastartovat prodej závodního vozu zájemcům z řad privátních týmů. Stranou nezůstane ani další vývoj a testování Fabia Super 2000.

Šéf týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek dále vysvětluje rozhodnutí o výběru obou jezdců: “Oba, Jan i Juho, jsou i přes své mládí na velmi dobré jezdecké úrovni a disponují i dostatkem zkušeností. Věříme, že ve spojení s naším vozem i týmem jejich výkonnost i nadále poroste a budeme společně úspěšně reprezentovat značku Škoda v rallyovém sportu."

Základní technické parametry vozu Škoda Fabia Super 2000:
Délka 3992 mm, šířka 1798 mm, rozvor 2486 mm, hmotnost 1200kg
Pohon: 4x4
Motor: zážehový atmosférický čtyřválec, 16 ventilů, zdvihový objem 1998 ccm, hliníkový blok a hlava válců, výkon 265 hp, kroutící moment 245 Nm
Převodovka: X-trac 6-ti stupňová sekvenční s třemi mechanickými diferenciály
Spojka: AP Racing – 184 mm
Elektronika: Magneti Marelli
Zavěšení: McPerson – vpředu i vzadu
Tlumiče: Reiger Racing systém
Brzdy: Brembo, kotouče o průměru 355 mm vpředu a 300 mm vzadu (asfalt), šotolina 300 mm vpředu i vzadu
Kola: disky OZ s pneumatikami BF Goodrich 18´´ (asfalt) a 15´´ (šotolina)

Obrázky: Škoda Fabia Super 2000 factory team car a jezdec Jan Kopecký


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Zdroj: Škoda Auto

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Volvo XC60

Rok výroby 2018

579 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy E

Rok výroby 2017

720 000 Kč

Ford Focus

Rok výroby 2020

309 000 Kč

Audi A6

Rok výroby 2019

799 999 Kč