Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor | Autanet.cz

Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor

Ve srovnání s minulou generací je nový Swift Sport o 80 kg lehčí (pohotovostní hmotnost jen 970 kg) a sází na silnější přeplňovaný motor. Čtyřválec 1.4 BoosterJet poskytuje točivý moment 230 N.m, což je o 70 N.m více, než nabízela atmosférická šestnáctistovka v minulé generaci. Právě poměr hmotnosti a točivého momentu 4,2 kg/N.m dělá z nového "žluťáska" hodně rychlý a zábavný vůz.

Záplava SUV a různých elektrických modelů převálcovala novinku od Suzuki, která může být pro řadu zapálených řidičů velmi zajímavou volbou.


Novinka se oproti předchůdci kompletně změnila. „Víme, že naši zákazníci si nadevše cení dynamických jízdních zážitků, proto jsme postavili nový Swift Sport lehčí, rychlejší a povzbuzující v každém směru,“ říká šéfinženýr Swiftu Sport Masao Kobori.

Protože je Swift Sport vozem pro pravé řidičské nadšence, je vybaven manuální šestistupňovou převodovkou a precizně vyladěným podvozkem. Rozvor náprav se mezigeneračně zvětšil o 20 mm a rozchod předních i zadních kol narostl o 40 mm. Delší a širší podvozek zlepšil stabilitu vozu, ovladatelnosti prospělo snížení o 15 mm. Tyto úpravy rovněž propůjčují Swiftu Sport dravější postoj, což jej činí ještě atraktivnějším na pohled.

Atletický design byl přizpůsoben sportovnímu charakteru. Od běžných provedení Swiftu se verze Sport odlišuje agresivnějším stylingem přední partie, spoilery, speciálním designem sedmnáctipalcových kol a zezadu pak hlavně dvojitou koncovkou výfuku. Mezi sedmi nabízenými odstíny karoserie září žlutá Champion Yellow, používaná na rallyovém speciálu Suzuki Works, který se účastnil Junior World Rally Championship.

Interiér se sportovním nádechem stimuluje veškeré řidičovy smysly. Dynamický charakter Swiftu Sport umocňují červené dekorační prvky na čalounění, obložení dveří i samotné přístrojové desce, které vévodí sportovní zploštělý volant.

Swift Sport ovšem vedle dynamických zážitků nabízí také spoustu luxusní výbavy zvyšující komfort i bezpečí posádky. V interiéru například nechybí multimediální systém s dotykovou obrazovkou a sedmipalcovým displejem. Mezi pokročilé jízdní asistenty patří adaptivní tempomat, sledování jízdního pruhu nebo protikolizní systém s detekcí chodců. Kombinace kamery a laserového snímače zajišťuje maximální funkčnost systému v nejrůznějších podmínkách.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl, Suzuki

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

BMW Řada 2

Rok výroby 2020

498 000 Kč

Audi Q8

Rok výroby 2021

1 298 000 Kč

Škoda Superb

Rok výroby 2016

369 900 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2019

433 000 Kč