Test: Citroën C4 1.2 PureTech - férová nabídka pro pohodáře
Máte na nové auto půl milionu korun a toužíte po originálním vzhledu, moderní bohatě vybavené kabině, pohodlném podvozku a automatické převodovce? Nebo chcete mít pod kapotou diesel ve spojení s šestirychlostním manuálem? Moc možností v této cenové kategorii není.
Jednou z mála šancí na pořízení nového automobilu při této cenovce je Citroën C4, který pořídíte už za 399.900 Kč, za což dostanete benzínový motor 1.2 PureTech o výkonu 100 koní spojený s manuální převodovkou a základní výbavou Live obsahující manuální klimatizaci i denní LED svícení.
Daleko lepší je v našich očích sáhnout po výbavě Feel, která přináší automatickou dvouzónovou klimatizaci, zajímavější přední LED světlomety (svítící ve tvaru V), kožený volant, LED mlhové světlomety s přisvěcováním do zatáček, výškově nastavitelné seadlo spolujezdce s nastavitelnou bederní opěrkou, zadní parkovací asistent, digitální přístrojový štít, elektrickou parkovací brzdu nebo desetipalcový dotykový systém. Za takto vybavený vůz zaplatíte v případě benzínového motoru 449.900 Kč.
Silnější 130 koňové provedení přijde na 474.900 Kč. Pokud chcete automatickou 8° převodovku, musíte připlatit dalších padesát tisíc korun. A to ve srovnání s konkurenty jsme stále hodně nízko. Nebo pokud toužíte po dieselu, stačí Vám 494.900 Kč, tedy v případě manuální převodovky.
My vyzkoušeli výkonnější benzínový motor, tříválcový PureTech 130 spojený s osmistupňovým automatem. Tato kombinace přijde vhod nejen řidičkám toužícím po snadno ovladatelném vozu s automatickou převodovkou. Na své si přijdou i chlapy, pohonná jednotka má dostatek síly, přestože existuje ještě ve třetí - silnější verzi s výkonem 155 koní. Technické údaje prostřední varianty slibují zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy a maximální rychlost je až 210 km/h.
Automat se postará o to, že se můžete plně soustředit na jízdu. Převodovka řadí hladce a její ovládání probíhá prostřednictvím malého joysticku na středovém tunelu. Páčky za volantem pro manuální změnu rychlostních stupňů samozřejmě nechybí. Vzhledem k celkovému naladění auta a sladění motoru s převodovkou je vlastně ani nevyužijete. C4 je naladěna na komfort, nic jiného od ní ani nemůžete očekávat. Odpovídá tomu zpětná vazba od kol i chování v zatáčkách (karoserie se poměrně naklání). C4 se fantasticky hodí na pohodovou běžnou jízdu, o pohodlí se starají tlumiče s hydraulickými dorazy. Oproti hydropneumatickým podvozkům z minulosti se jedná o jednoduché řešení, které se příkladně podepisuje na jízdním komfortu.
Francouzská automobilka udává kombinovanou spotřebu paliva 5,8 l/100 km. My jezdili za 7,3 l/100 km. Pokud se ale jen trochu snažíte, není problém stlačit spotřebu na šest litrů - to jde bez větších potíží. Objem palivové nádrže je na dnešní dobu slušných 50 litrů.
Tento model si s žádným jiným nespletete. Nová C4 je v reálu hezčí než na fotkách a podle nás si po stránce vzhledu nevede vůbec špatně. Pokud patříte ke klidnějším řidičům, budete za jeho volantem maximálně spokojeni. Vše je uzpůsobeno komfortu svezení - od měkkých až po nastavení podvozku. Za dané peníze jen těžko seženete tak moderně vypadající vůz a s tak prostornou kabinou a výbavou. Navíc C4 je v reálu hezčí než na fotkách.
Typ vozu: | C4 1.2 PureTech 130 S&S EAT8 |
---|---|
Motor: | zážehový řadový přeplňovaný tříválec |
Objem válců: | 1 199 ccm |
Pohon: | předních kol |
Výkon: | 96 kW/130 koní při 5 500 ot./min |
Točivý moment: | 230 Nm při 1 750 ot./min |
Zrychlení 0–100 km/h: | 9.4 s |
Maximální rychlost: | 210 km/h |
Převodovka: | osmistupňová automatická |
Spotřeba paliva (l/100 km): | 5.8 |
Objem nádrže: | 50 litrů |
Délka: | 4360 mm |
Šířka: | 1834 mm |
Výška: | 1525 mm |
Rozvor: | 2670 mm |
Provozní hmotnost: | 1353 kg |
Objem zavazadlového prostoru: | 380/ 1250 litrů |