Test: Honda CR-V e:PHEV – jen těžko najdete pohodlnější plug-in hybrid a vychytanější kabinu | Autanet.cz

Test: Honda CR-V e:PHEV – jen těžko najdete pohodlnější plug-in hybrid a vychytanější kabinu

Šestá generace modelu CR-V vyrostla do délky i do šířky.

Nová generace Hondy CR-V je delší a širší (téměř o 100 mm) a přitom nižší. Díky tomu působí daleko robustnějším dojmem než v minulých generacích. Svůj podíl na robustnosti mají i osmnáctipalcová kola. Konstruktéři natáhli rozvor a zvětšili objem nákladového prostoru. Při pohledu na zadní partie, zejména pak tvarem světel může japonský model připomínat vozy Volvo.


V kabině jsme byli spokojeni. Infotainment s displejem japonská automobilka vyřešila po svém. Kombinuje dotykové ovládání s fyzickými tlačítky umístěnými v levé části, což zvyšuje intuitivní ovládání při jízdě. Grafika a členění obrazovky je jednoduché, o žádný vyložený luxus nejde. Systém je rychlý a dobře odladěn. Nechybí otočné ovladače pro nastavení teploty klimatizace ani měkčené povrchy. 

Ideální pozici za volantem naleznete poměrně rychle. Prostoru má posádka dostatek, sedačky připomínají křesla a ani u zadních sedadel nechybí vyhřívání či ventilace. Zadní lavice je posuvná až o 19 centimetrů a můžete nastavovat sklo opěradel, což oceníte zejména při delších cestách. Kufr pravidelných tvarů pobere pěkných 617 litrů.

Honda CR-V plug-in hybrid

Do testu přijela plug-in hybridní verze Hondy CR-V, která je k dostání pouze s pohonem předních kol (u klasického hybridu e:HEV můžete volit čtyřkolku). To nic nemění na faktu, že ať sáhnete po klasickém hybridu nebo zkoušeném plug-in hybridu, vždy pod kapotou naleznete atmosférický čtyřválec pracující v Atkinsonově cyklu (jedná se o nově vyvinutý motor, který si odbyl premiéru v desáté generaci Civicu).  K tomu Honda disponuje dvojicí elektromotorů – jeden funguje jako generátor, druhý se stará o pohyb vozu.

V podlaze auta je ukryta baterie s kapacitou 17,7 kWh, což má podle automobilky stačit na zdolání 82 kilometrů. My vůz testovali v mrazivých dnech a tak reálný dojezd byl téměř o dvacet kilometrů nižší. Dokud máte energii v baterii, snaží se CR-V jako ostatní hybridy jezdit maximum času na elektřinu. Pokud ovšem kapacitu baterií vyčerpáte, nic se v podstatě nemění – tahle Honda si pod kapotou vozí vlastní elektrárnu a dynamika ani kultivovanost se prakticky nemění. Japonské SUV tak jezdí i bez nabitých baterií stále stejně, jen se občas z pod kapoty ozve zážehový čtyřválec, který vyrábí elektřinu. Oproti konkurentům se tento plug-in hybrid stále chová jako elektromobil. 

Plug-in hybridní verze je od základu vybavená adaptivními tlumiči, jejichž charakteristiku lze měnit v několika režimech, rozdíly jsou zanedbatelné. Osmnáctipalcová kola s balónovými pneumatikami o rozměru 235/60 R18 přispívají k příjemnému filtrování nerovností. Na poddajný podvozek je spoleh. Působí vláčně a zároveň komfortně. Náklony karosérie jsou i při ostřejší jízdě minimální. K požitku z jízdy přispívá ticho v kabině, které je narušeno maximálně zapojením spalovacího motoru do hry při plné akceleraci. 

Plug-in hybrid e:PHEV je vybaven menší palivovou nádrží o objemu 46,5 litru, kdežto nenabíjecí hybrid e:HEV pojme 57 litrů paliva. Kouzlo plug-in hybridu spočítá ve faktu, že pokud ho budete přes noc nabíjet, můžete zdolávat desítky kilometrů s minimální spotřebou benzínu. Vlastně se z vozu stává čistý elektromobil. A z dobíjení pramení výhoda tichého provozu a téměř bezemisní pohyb. Palubní nabíječka disponuje maximálním výkonem 6,8 kW, při němž se akumulátor nabije z 0 na 100 procent přibližně za dvě a půl hodiny.

Honda CR-V je skvělá nejen ve městě, ale své přednosti ukazuje zejména na dlouhých cestách. Kilometry dokáže polykat tiše a řidičova únava je minimální. Přitom spotřeba paliva nám na dálnici nikdy nepřesáhla 6,5 l/100 km, a to jsme vůz prakticky nedobíjeli. Japonská automobilka tak stvořila vůbec nejlepší generaci CR-V. Nejenže je nejkomfortnější, je také nejprostornější a celkově nejvychytanější. Honda si toho vědoma a tomu také odpovídá cenovka. Pokud netoužíte po plug-in hybridu, běžte do mild-hybridu, který nelze nabíjet z externího zdroje. Při pořízení ušetříte.

Plusy:

+ design

+ kabina (ergonomie, použité materiály)

+ odhlučnění

+ spotřeba paliva

+ objem zavazadelníku

+ mobilní aplikace

+bohatá výbava

+ dojezd na elektřinu

 

Mínusy

- vyšší cenovka

- pomalé dobíjení

- nižší světlá výška

- absence čtyřkolky u plug-in hybridu


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Peugeot 208

Rok výroby 2022

340 000 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč

Škoda Karoq

Rok výroby 2020

475 000 Kč

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč