Test: Kia Ceed 1.0 T-GDi Spin je stále normální auto s citem pro vyváženost | Autanet.cz

Test: Kia Ceed 1.0 T-GDi Spin je stále normální auto s citem pro vyváženost

Najít v dnešní době celkem normální hatchback na běžné ježdění za přijatelné peníze, není zrovna jednoduché. Kia Ceed už také nepatří k nejlevnějším, přesto v ceníku můžeme naleznout zajímavou edici Spin, která kombinuje rozumnou výbavu s dobrou cenou a klasickým motorem.

Zkoušený Ceed v edici Spin nahrazuje dřívější výbavu Fresh a vyhýbá se elektrifikaci a digitalizaci.


Hlavní prioritou testovaného modelu je rozumná výbava za slušnou cenu, což je kombinace, která má šanci uspokojit celé spektrum zákazníků. Základní Ceed startuje aktuálně na částce 404 980 Kč, kdežto zajímavě nakonfigurovanou edici Spin můžete mít už za 429 980 Kč. A to s benzínovým litrovým tříválcem T-GDI o výkonu 74 kW. Zkoušený vůz poháněla silnější 88 kW verze se stále přijatelnou cenovkou 449 980 Kč. Konečný účet zvyšoval příplatkový lak karoserie Splash Lemon (+15 000 Kč). Pohledem do ceníku zjistíte, že v této specifikaci nelze za nic jiného připlácet.

Výbavový stupeň Spin vychází z výbavy Fresh, oproti které přidává navíc 16“ kola z lehké slitiny, rádio s osmipalcovou dotykovou obrazovkou včetně DAB a podpory Apple CarPlay & Android Auto, zadní parkovací kameru a vyhřívání předních sedadel i volantu. Nechybí klimatizace, dojezdové rezervní kolo, tempomat, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka nebo zadní parkovací senzory. Loketní opěrka pro druhou řadu sedadel ve výbavě Spin chybí.

Pohled do kabiny odhalí látkové čalounění. Sedadla jsou hodně měkká a v zatáčkách moc nepodrží, ale cestování je v nich příjemné. Vepředu je ve všech směrech místa dostatek, vzadu už je prostor limitovanější, ale i tak se dokážete přepravit ve čtyřech.  Zavazadlový prostor nabídne průměrných 395 litrů, po sklopení zadních opěradel pak 1 291 litrů. Ty jsou dělena v poměru 60:40 a po sklopení nevzniká rovná ložná plocha, což je škoda. Jen připomínáme, že kombi nabídne v kufr o objemu 625 litrů a Proceed 594 litrů.

Velkou pochvalu má od nás Kia za ergonomii. K obsluze ceedu nepotřebujete manuál. Vše je hezky po ruce a logicky rozmístěné. Manuální klimatizace sází na velká kolečka, která trefíte i poslepu. Stejně snadno se ovládá hlasitost audiosystému, pěkně hezky pomocí otočného kolečka. Lehce vypnete i Stop/start systém - pomocí tlačítka umístěného vedle řadicí páky.

Základ nabídky pohonných jednotek tvoří v úvodu zmíněný přeplňovaný řadový tříválec 1.0 T-GDi o výkonu 74 kW (100 k) spojeným s šestistupňovou manuální převodovkou. Náš Ceed krom 88 kW při 6 000 ot/min produkoval také 172 Nm (stejně jako slabší varianta motoru) v rozmezí od 1 500 do 4 000 ot/min. Do dvou tisíc otáček se mu moc nechce, ale v silnějším středu otáčkoměru už zatahuje o dost znatelněji. Občasnému podřazování na dálnici zejména za plného obsazení se ale nevyhnete. Stejně tak předjíždění je potřeba provádět s rozumem. Pod plynem má jednotka příjemný jadrnější zvuk, uši však netrhá. K Ceedu ve formě hatchbacku se tato verze tříválce skvěle hodí i proto, že slabší provedení se 74 kW má na zadní nápravě vlečená ramena s torzní příčkou – zde je víceprvek, vpředu pak najdeme McPherson.

S šestnáctipalcovými koly o rozměru 205/55 je ceed komfortní a asfaltu se drží překvapivě. Poklidné rozpoložení Ceedu je dáno také podvozkem, který preferuje lehké pohupování před tuhostí. Menší nerovnosti a výmoly zvládne zpracovat, na větších nebo na sérii nerovností už si sem tam bouchne nebo znervózní, ovšem vše je stále v rámci mezí a Ceed zůstává nezáludným autem. Z továrních údajů vyčteme, že testovaný ceed zrychluje z 0 na 100 km/h za 11,2 sekund a jeho maximální rychlost činí 190 km/h. Kombinovanou spotřebu pak automobilka udává v rozmezí od 5,2 do 6,4 litrů. Týdenní testování jsme podle palubního počítače zakončili s průměrnou spotřebou 6,6 l/100 km. S lehkou nohou se dá bez potíží jezdit se spotřebou, jejíž hodnota začíná vždy pětkou.

Zkoušený ceed s motorem 1.0 T-GDI v silnějším provedení není z hlediska pružnosti a dynamiky vhodný pro svižně jezdící řidiče. Vyhovuje mu poklidné tempo, které odměňuje příjemnou spotřebou paliva. K silnější verzi litru navíc získáte lepší zadní zavěšení, které zlepšuje jízdní komfort. Pochvalu zaslouží řešení kabiny, na aktuálně moderní dotykové plošky a nelogické nastavování věcí pomocí obrazovky můžete zapomenout. Vše důležité má vlastní fyzický ovladač. Obsluha vozu je tak přehledná a snadná. A navíc výbava Spin se pyšní dobře poskládanou výbavou za rozumnou cenu. Co víc si přát?


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč

Honda Civic

Rok výroby 2024

777 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2019

349 000 Kč

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2021

699 900 Kč