Test: Kia Ceed SW 1.6 CRDi - úspornější a lepší | Autanet.cz

Test: Kia Ceed SW 1.6 CRDi - úspornější a lepší

Třetí generace Ceedu je na trhu již pátým rokem, což je na poměry korejských modelů poměrně dlouho. K testu přijel faceliftový Ceed v provedení kombi s dieselovým motorem s mild-hybridním systémem, automatickou převodovkou a bohatou výbavou. Dlouhý Ceed tak má všechny předpoklady uspokojit rodinné potřeby. Poslední dobou vznětové motory z těchto aut mizí, a tak tohle kombi začíná být ohroženým druhem. Má cenu do něj investovat, když není nejlevnější?

Kombíky Kia označuje přídomkem Sportswagon – zkráceně SW. Zkoušený vůz jsme dostali ve výbavě Top, která je dva stupínky pod vrcholem nabídky.


Již ve standardu ale nechybí Full LED hlavní světlomety, tónovaná skla nebo 17palcová litá kola obutá do pneumatik s rozměrem 225/45. Za zelenou barvu Experience Green, která vozu překvapivě sluší, se připlácelo 15.000 Kč. Standardně má mít vůz ve výbavě TOP jednoduché analogové budíky, díky příplatkovému paketu Premium za 55.000 Kč jsme se těšili z 12,3“ digitálního přístrojového štítu, který vyniká příjemnou grafikou a slušnou přehledností. Příplatkový paket přinesl i elektrické tlačítko parkovací brzdy, bezklíčové nastupování a startování, čalounění v kombinaci látky a kůže, lesklý dekor palubní desky, hliníkové pedály, elektricky nastavitelné sedadlo spolujezdce, zadní opěradla dělená v poměru 40:20:40 nebo elektricky otvíratelné víko zavazadlového prostoru. Na delších cestách se pak někomu může hodit příplatkový paket Tech za 45.000 Kč. Ten nabízí celou řadu technologických asistentů, včetně asistenta pro jízdu po dálnici HDA. My bychom za něj nepřipláceli, jelikož právě asistenta jízdy v pruzích jsme opakovaně vypínali. Paket Winter zahrnující vyhřívaná přední sedadla a vyhřívaný volant je ve výbavě TOP standardem a dokonce je standardem i pro výbavu Spin.

Palubní desce dominuje  od modernizace větší displej multimédií, který má lepší rozlišení a rychleji reaguje na povely. Po stránce ergonomie je na palubní desce vše v pořádku, korejská automobilka stále sází u důležitých ovladačů na tlačítka. Jejich rozmístění je logické a intuitivní. Jen škoda ovladačů klimatizace, respektive displejů zobrazující nastavenou teplotu. V případě čtyřčlenné posádky rozhodně nebude uvnitř vozu strádat. Ideální pozici za volantem nalezne většina motoristů rychle, ve výhledu nic nepřekáží. Pokud budeme za každou cenu hledat nějakou pihu na tváři, označit musíme o něco kratší sedáky.

Udávaný využitelný objem zavazadelníku dlouhého Ceedu činí 625 litrů. U zkoušeného vozu jsme se díky přítomnosti baterií mild-hybridního 48V systému museli spokojit s podprůměrnými 512 litry objemu. Zavazadelník je sice široký a dlouhý, ale na výšku. Po sklopení opěradel, dělených díky paketu Premium v poměru 40:20:40 (jinak pouze 60:40), vykouzlíte objem až 1.581 litrů.

Diesel pocitově silnější

Pod kapotou zkoušeného Ceedu pracoval vznětový čtyřválec CRDi o zdvihovém objemu 1.598 ccm vybavený mild-hybridní asistencí. Výkon 100 kW a maximum točivého momentu 320 Nm dostupné v rozmezí 2.000 až 2.250 ot./min stačí i na plně obsazené kombi. Výkon je přenášen na přední kola přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Mild-hybrid přispívá k rychlé funkci systému stop-start, který jsme snad poprvé něměli snahu vypínat. Opětovné zapojení motoru do hry je přitom vždy otázkou chvilky. Ceed umí plachtit a šetřit palivo. Samotný automat řadí hladce, o změnách rychlostí prakticky nevíte. V případě potřeby umí automat podřadit. Spotřeba 5,8 l/100 km svítící na displeji po čtyřech tisíc kilometrech je plně odpovídající, pokud vezmeme v potaz fakt, že tento počet nakroutili novináři před námi. A většina z nich tuhle Kiu rozhodně nešetří.

Ceed SW spoléhá vpředu na McPherson a víceprvkové zavěšení vzadu. Upozorňujeme, že nejslabší motor má vzadu vlečná ramena spojená torzní příčkou. V zatáčkách působí korejské kombi jistě a podvozek funguje velmi dobře, stejně dobře jako třeba u Golfu. O běžných nerovnostech posádka neví, nekonají se žádné hlučné rány, nic podobného. Vliv na vytříbenější chování zřejmě mělo přepracování geometrie přední nápravy nebo nová pouzdra zadních ramen. Brzdy jsou dost citlivé už při lehkém stlačení plynového pedálu. V kabině slyšíte odvalující se pneumatiky, aerodynamický hluk se podařilo potlačit velmi solidně. Jízdní projev na vlhkém či mokrém asfaltu kazily obuté pneumatiky značky Kumho.

Cena dieselu k zamyšlení

Kia Ceed ve své třetí generaci zdokonaluje již dobré a je něco jako německý sok z Volfsburgu. Zásadní chyby budete hledat jen těžko, všechno umí totiž dobře. V konečném součtu neurazí ani nijak zásadně nenadchne. Ceed vyhoví nejen rodinám, ale i fleetovým zákazníkům. Testovaný vůz přišel na 839.980 Kč, přičemž pořizovací náklady vyšroubovala příplatková výbava, bez které se lze v pohodě obejít (ušetřit můžete 40.000 Kč za paket Tech a 55.000 Kč za paket Premium, popř. 15.000 Kč za metalický zelený lak). Pokud oželíte tyto tři položky, cena rázem spadne na mnohem zajímavějších 729.980 Kč. Vzhledem k tomu, že aktuálně automobilka Kia nenabízí možnost zadání vznětového vozu do výroby, nabízí se tedy otázka, zda nesáhnout po benzínové přeplňované patnáctistovce T-GDI s automatem DCT. Ta díky třicetitisícové slevě přijde ve výbavě TOP na skvělých 624.980 Kč. Nejenže touto volbou získáte více výkonu, ušetříte také nemalých 105.000 Kč. A pokud oželíte i nějakou tu výbavu, můžete mít Ceeda v zajímavé výbavě Spin s 1,5 T-GDI za 559.980 Kč. Ještě dodejme, že nejlevnější Ceed SW 1,0 T-GDI Comfort s manuálem přijde na 439.980 Kč.

Plusy:

(+) silný motor
(+) převodovka
(+) dobře fungující mild-hybridní systém
(+) jízdní vlastnosti
(+) bohatá výbava
(+) spotřeba

Mínusy:

(-) horší odhlučnění
(-) menší kufr mild-hybridu
(-) aktuální nedostupnost dieselu


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Volkswagen Arteon

Rok výroby 2019

649 900 Kč

Cupra Formentor

Rok výroby 2022

1 258 000 Kč

Peugeot 208

Rok výroby 2022

340 000 Kč

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč