Test: Kia EV6 Earth - vesmírná loď okouzlí vzhledem a použitelností | Autanet.cz

Test: Kia EV6 Earth - vesmírná loď okouzlí vzhledem a použitelností

Model EV6 rozpráší všechny předsudky o automobilech a okoření vám život

Pouze první dvě základní provedení modelu EV6 jsou vybaveny akumulátorem 58 kWh, přičemž všechny ostatní verze sázení na baterii s kapacitou 77,4 kWh – korejská automobilka je označuje jako vozy s prodlouženým dojezdem. Entry verze ve výbavě Air a Earth jsou také nejslabší, synchronní AC elektromotor poskytuje "jen" 125 kW (170 koní) a 350 Nm točivého momentu.


Ostatní verze mají 168 kW (229 koní). U všech jmenovaných se o pohon starají zadní kola. Jen verze s pohonem všech kol se pyšní výkonem 239 kW (325 koní) a točivým momentem 605 Nm, která je dostupná pouze v nejvyšší výbavě GT-Line. 

Námi zkoušený vůz má podle výrobce zdolat na jedno nabití 394 km, verze se silnější baterií 528 km a varianta s 4x4 pak 484 km. Testovaný vůz ve výbavě Earth má vše potřebné. Z komfortních věcí je nutné se spokojit akorát s manuálním nastavováním předních sedadel, ručním otevíráním pátých dveří nebo absencí tepelného čerpadla (to lze přiobjednat za 30.000 Kč). Jmenované vychytávky získáte od třetí výbavy Earth PRO plus.

Zkoušený vůz se také spoléhal na LED přední světlomety, od třetí výbavy dostanete adaptivní LED světla s automatickým přepínáním na dálková.  Výbava Earth Vás ale neochudí o V2L (Vehicle-to-Load) adaptér, takže vůz může sloužit jako klasická elektrická 230V zásuvka s výkonem až 3,6 kW.

Kia EV6 aktuálně v základní výbava Air startuje na částce 1 239.980 Kč, námi zkoušená verze Earth na 1 325.980 Kč. Za provedení s prodlouženým dojezdem a silnějším elektromotorem se zajímavou výbavou Earth PRO Plus zaplatíte 1 420.980 Kč. A to je verze, kterou bychom volili.

KIA EV6

Už zkoušená základní verze umí zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy a letí maximálně 185 km/h, což je na elektromobil velmi slušná hodnota. Silnější verze umí stovku za 7,3 sekundy, verze 4x4 pak za 5,2 s.

Testovaná Kia EV6 má jezdit v kombinovaném provozu za 16,6 kWh/100 km, a tak jsme se po výborných zkušenostech s Nirem EV těšili, že budeme jezdit ještě levněji. Bohužel tomu tak nebylo a my jezdili o něco dráže, než udává sama automobilka – přesně za 18,8 kWh/100 km. Pokud se ale budete snažit, lze spotřebu mimo město a ve městě srazit klidně na nějakých 12-13 kWh/100 km. Vjedete-li ale na dálnici, je pravděpodobnější podobná spotřeba té naší. Pokud s EV6 budete jezdit stejně jako s benzínovým autem a nijak se zásadně neomezovat, nejčastěji si bude žádat mezi 18-20 kWh/100 km. 

Baterie se mají dobít z 10 % na 100 % za 18 minut (při využití rychlonabíječky 350 kW) nebo za 63 minut u 50 kW nabíječky. Tu jsme využívali my a nabíjení vždy trvalo o pár minut déle. S vozem můžete pořídit kartu KIA EV Power Card, díky které můžete vůz napájet z většiny veřejných dobíjecích stanic na území celé ČR (ČEZ, E.ON, PRE aj.). Zákazník může po registraci této karty získat bonus až 12.000 Kč pro služby veřejného dobíjení. Kromě toho automobilka na celý vůz poskytuje záruku po dobu 7 let nebo 150.000 km, první 3 roky bez omezení kilometrů.

Model EV6 je velmi zajímavým automobilem, který sází na originální vzhled a je praktický uvnitř vozu. Všude v kabině totiž kolem sebe máte spoustu místa. Sklopením zadních sedadel (dělených v poměru 60:40) lze prostor pro zavazadla zvětšit přibližně na 1.352 litrů. Kromě toho další úložiště v případě zadokolky naleznete pod přední kapotou, kde je k dispozici schránka o objemu 52 litrů. Elektromobil zároveň lze dovybavit tažným zařízením s kapacitou až 1.600 kg, takže ani chalupáři si nebudou stěžovat.

Kia EV6 jezdí tiše a komfortně. Je to taková kosmická loď, která při potřebě akcelerovat ochotně a plynule vystřelí z místa a pohodlně vás přepraví napříč republikou. Díky reálním dojezdu kolem 400 km a rychlému nabíjení padají klasická omezení elektromobilů.

Řízení je navíc maximálně snadné a po chuti nám přišel i ovladač řazení umístění na palubní desce. To považujeme za praktické. K naprosté spokojenosti bychom v redakci potřebovali loketní opěrku posunutou kapánek dopředu. To však nic nemění na věci, že model EV6 je velmi zajímavým vozem, který nás utvrdil v tom, že jej lze každodenně používat a neztratí se ani při dlouhých cestách.

Plusy:

+ cestovní komfort a minimální hlučnost

+ zajímavá a prakticky řešená kabina

+ odkládací prostory (schránka pod přední kapotou)

+ systém Systém Vehicle-to-load (230 V zásuvka) 

+ plynové vzpěry kapoty

 

Mínusy:

- reálná spotřeba je vyšší než udávaná

- vyšší cena


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Honda Civic

Rok výroby 2024

777 000 Kč

Peugeot 208

Rok výroby 2022

340 000 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč

Ford Kuga

Rok výroby 2014

269 000 Kč