Test: Kia Picanto - Čeří vodu
V segmentu vozidel, do kterých právě vtrhla Škoda Citigo, začíná být těsno. Výrobci se rychle přizpůsobují rostoucímu zájmu o vozy s cenovkou pod dvě stě tisíc korun. Ten je v souvislosti se vzrůstajícími (zejména vnitřními) rozměry, užitnou hodnotou i kvalitou mini aut více než pochopitelný. Testovali jsme pětidveřový model Picanto korejské automobilky KIA poháněný litrovým benzínovým motorem o výkonu 51 kW.
Není tajemství, že z korejských automobilek dostávají strach i tradiční evropští výrobci. Není to tak dávno, co mnohým z nich při vyslovení názvů značek, jako je například KIA či Hyundai, vytanul na tváři pohrdlivý úsměšek. Ten však definitivně zmizel s modelovým rokem 2011, který můžeme ve vnímání korejských vozů označit jako přelomový. Design „korejců“ se stále více přizpůsobuje evropskému vkusu a motoristům po celém světě nemohla ujít jejich vzrůstající kvalita i dílenské zpracování. Byli jsme zvědaví, nakolik se tento trend týká i modelu Picanto. Vždyť řada automobilek na svých nejmenších typech dost šetří a po pravdě řečeno, předcházející generace Picanta toho byla důkazem. Po ukončení týdenního testu jsem si do poznámek napsal s vykřičníkem: Plasty jsou uvnitř tvrdé, ale nevržou. Interiér je o sto procent příjemnější než u minulé generace! Také prostornější, zejména na předních sedadlech se cítíte téměř stejně komfortně jako ve vozech o třídu výše. Také díky anatomicky příznivě tvarovaným sedadlům, která bych však uvítal o něco tvrdší. Ale v tomto ohledu mezi motoristy nepanují shodné názory. Někdo má rád měkké polstrování, jinému vyhovuje „tvrdá lavice“.
Příjemně nás překvapily jízdní vlastnosti. Na stabilitu podvozku je spolehnutí, v zatáčkách se auto chová předvídatelně a téměř se nenaklání. Mírná přetáčivost nastupuje až při razantnějším způsobu jízdy. Řízení není sice vyloženě přeposilované, ale přesto je vyladěné spíše pro jemné ručky. Příjemně tvarovaný volant s anatomickým vybráním v místě klasického úchopu je však zbytečně velký. Díky tomu je ale skrz něj dobře vidět na trojici moderně ztvárněných budíků. Mezi ukazateli jsme postrádali hodnotu venkovní teploty. Jestliže jsme hned zpočátku pochválili slícování tvrdných plastů a posléze i moderně působící budíky, na místě je i kritičtější poznámka k centrální části přístrojové desky s audiosoustavou a ovladači klimatizace. Působí dost lacině. Naopak řadicí páka padne skvěle do ruky, manuální řazení samotné je však průměrně přesné.
Nejsilnější stránky vozu: Zajímavý design, prostornost na předních sedadlech, solidní zpracování interiéru, jízdní vlastnosti.
Nejslabší stránky vozu: Vyšší spotřeba testované verze (51 kW), menší zavazadelník.
Technické údaje | KIA Picanto |
Motor: | zážehový tříválec |
Objem motoru: | 998 ccm |
Výkon: | 51kW/3750 ot./min. |
Točivý moment max.: | 95Nm/3500ot./min. |
Max. rychlost: | 153 km/h |
Zrychlení 0 – 100 km/h: | 14,4 s |
Spotřeba - kombin.: | 4,2 l/100 km |
Spotřeba v testu: | 6,4 l/100 km |
Objem pal. nádrže: | 35 l |
Provozní/celková hmotnost: | 920-1020/1340 kg |
Délka: | 3595 mm |
Šířka: | 1595 mm |
Výška: | 1480 mm |
Rozvor: | 2385 mm |
Zavazadelník: | 200-870 l |
Základní cena: | 194.980 Kč (1.0 CVVT, 51 kW, Active) |