Test ojetiny: Audi A6 - ve hře díky nadčasovým tvarům | Autanet.cz

Test ojetiny: Audi A6 - ve hře díky nadčasovým tvarům

Druhá generace Audi A6 se přestala vyrábět v roce 2005. Na trhu ojetin je však stále ve hře, a to díky líbivému designu karoserie a cenové dostupnosti.

Řidiči toužící po vozidle prémiové značky mohou na trhu s ojetými vozy pořídit i za skutečně příznivé ceny. Typickým příkladem takového automobilu je třeba Audi A6 druhé generace vysokým cestovním komfortem i bohatou výbavou. Výběr ojetiny, vyráběné v letech 1997 až 2005, má však svá úskalí. Velice důležitá je hlavně volba pohonné jednotky, protože některé agregáty v „á-šestce“ platí za problémové.


Výhodou je, že automobil vyjel jak v provedení sedan, tak ve verzi kombi. Na své si tak přijdou jak řidiči preferující praktičnost kombíku, tak ti, co se nechají okouzlit designem zádě sedanu s koncovými světly, zasahujícími vysoko až k horní hraně víka zavazadelníku. Zkrátka nepřijdou ani sportovněji založení jedinci – tedy pokud budou mít pořádnou kliku a narazí na sportovně laděné provedení S6, poháněné osmiválcem 4.2 V8 o výkonu 250 kW. Tento vůz je ale už v hledáčku sběratelů, což jeho cenu zvyšuje. To platí dvojnásob pro provedení RS6, poháněné shodným motorem, avšak v provedení biturbo, kdy dává výkon 331 kW.

Nejžádanější jsou ale vozidla s turbodieselem pod kapotou, vyhlášená velice úsporným provozem. Zejména pokud mají pod kapotou jednotku 1.9 TDI. Na trhu ale potkáte také automobily s benzinovými motory v přestavbě na LPG, což je z hlediska provozních nákladů velice lákavé. Pozor však na životnost nádrže na LPG (mění se každých 10 let). Důležité je také, aby k vozu byla příslušná příloha k technickému průkazu prokazující legálnost zástavby systému na LPG, který musí být i zapsaný v TP.

Ke kladům vozu jednoznačně patří skvělá prostornost a komfort sedadel. S tím plně ladí odpružení vozu. Palubní desku tvoří dobře působící plast solidní kvality, taktéž další části vykazují dobrou kvalitu a povrchovou úpravu. To ale neplatí o ovladačích a tlačítkách, z nichž se stírá černá povrchová úprava, pod níž je bílý plast. To je typický problém i jiných modelů koncernu Volkswagen a mnohdy výrazně mladších ročníků. Jediným řešeným je výměna příslušných tlačítek.

Ale vraťme se ještě k prostornosti. Nedostatkem nebude trpět nikdo, ať už na předním nebo zadním sedadle. Dostatek místa nabídne také zavazadelník. V případě sedanu poskytne prostor o výborném objemu 550 litrů. V případě verze quattro je však z důvodu zástavby pohonu všech kol jeho objem snížený na 434 litrů. Provedení Avant, tedy kombi, nabídne nákladový prostor o objemu 455 litrů. To je hodnota naměřená po krycí roletku, ale jak známo, výhoda kombíku je v možnosti naložení zavazadelníku až po střechu, což jeho kapacitu výrazně zvětšuje.

Nabídka pohonných jednotek začíná atmosférickým motorem 1.8 20V s výkonem 92 kW, což na velké Audi A6 není zrovna mnoho. Rozhodně je lepší hledat mezi silnějšími agregáty. Už následující přeplňované motory 1.8 T o výkonech 110 a 132 kW jsou výrazně lepší, naproti tomu atmosférický dvoulitr s výkonem 96 kW ještě úplně nepřesvědčí. K dispozici jsou i šestiválce 2.4 30V/162 kW, 2. T/169 kW, 2.8 30V/142 kW a 3.0 30V/162 kW, jejichž objemu odpovídá i vyšší spotřeba, na druhou stranu ale nabízejí výborný výkon i velice kultivovaný běh.

Mezi turbodiesely najdeme často se vyskytující pohonné jednotky 2.5 TDI s výkony 110, 114, 120 a 132 kW. Nejslabší z nich ale trpí citelným turboefektem a u všech hrozí problémy s mazáním (přidírání vačkových křídelí). Z hlediska spolehlivosti jsou mnohem lepší vyhlášené turbodiesely 1.9 TDI o výkonech 81 a 96 kW. Sil nabídnou dostatek a nízkou spotřebou nadchnou. „Občas se u nich můžete setkat s vadnou váhou vzduchu. Jde však o snadno odstranitelnou závadu,“ vysvětluje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO.

Pozor si dejte také na stav turba, a to zejména u jednotek 1.9 TDI a benzinových 1.8 T. Atmosférické i přeplňované benzinové osmnáctistovky někdy potrápí také zapalovací cívky. Známá je též kratší životnost přední hliníkové nápravy nebo přenos vibrací, za nějž mohou nadměrně opotřebené silentbloky motoru. „Občas se objeví závada dobíjení nebo elektrických oken. Pozor také na netěsnosti chladicího systému,“ varuje zástupce AAA AUTO.

Automatické převodovky nejsou zrovna vzorem spolehlivosti, proto je lepší sáhnout po manuálu. „Ne vždy je funkční klimatizace, takže ji při výběru automobilu určitě prověřte,“ radí Jindřich Topol z AAA AUTO. Známé je také vlnění brzdových kotoučů, což je typický následek zanedbané údržby brzd.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Milan Jirouš

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Cupra Formentor

Rok výroby 2022

1 258 000 Kč

Renault Kangoo

Rok výroby 2019

219 900 Kč

Volkswagen Arteon

Rok výroby 2019

649 900 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč