Test: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI - Má nám chybět Čtyřočko?
Nová Škoda Octavia se ani zdaleka nepodobá tomu, na co jsme byli zvyklí. Její design charakterizuje český krystal a maximální důraz na efektivitu provozu. Jak moc je ale jiná oproti předchozí generaci?
V průběhu testovacího týdne jsem se mnohokrát setkal s názorem, že ta přední část se vážně nepovedla. Z principu nerad hodnotím design vozů, protože i za Multiplu před časem někdo zaplatil své těžce vydělané peníze a zjevně ne proto, že by se mu nelíbila. Zkrátka 100 lidí, 100 chutí. Nutno však jedním dechem dodat, že jestli se něco na nové Octavii povedlo, pak je to právě zadeček.
Ostře řezané hrany s dynamicky tvarovanými prolisy, které tu navíc nejsou na okrasu. Vždyť kombi i liftback mají nejlepší koeficienty odporu vzduchu v historii značky. Octavia tak umí jezdit nejen citelně úsporněji, ale je také velmi tichá při vysokých rychlostech a s pouze průměrným výkonem 150 dieselových koní rozhodně nebudete brzdou provozu ani na německé dálnici.
Našel jsem samozřejmě pár věcí, které člověku radost neudělají. Za všechny? Dříve triviální ovládání klimatizace dnes člověka dokáže slušně potrápit. Tím však nekončím. Co mi na nové Octavii vadilo, jak jezdí a co bylo naopak super? Dejte si kávu, opřete se a vychutnejte si dnešní test!