Test: Toyota Hilux GR Sport je pracantem co má šmrnc a hodně vydrží
Osmá generace kultuvního modelu se vyrábí od roku 2015 a prodělala dvě modernizace. Dokáže stále obstát?
Model Hilux od japonské automobilky je legendou, která svůj věk alespoň zvenčí skvěle maskuje povedeným robustně se tvářícím kabátem. Samozřejmě za stále šmrncovním vzhledem stojí dvě modernizace.
Nejvýznamnější novinkou omlazeného Hiluxu je nový vznětový čtyřválec 2,8 D-4D, který doplnil původní diesel 2,4 D-4D. Agregát disponuje výkonem 150 kW (204 koní) a maximem točivého momentu 500 N.m. Pick-up s hmotností 2,2 tuny akceleruje z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 195 km/h. Hilux je dostupný jak s šestirychlostní manuální převodovkou, tak s šestistupňovým automatem AC60F, který je jedinou volbou pro zkoušenou výbavu GR Sport.
Podvozek tvoří žebřinový podvozkový rám s nezávislým zavěšením kol vpředu a odpružením zadní tuhé nápravy listovými pery. Zatímco předchůdce disponoval naladěním na zatížené auto, při vývoji aktuální generace se technici zaměřili na skutečnost, že pick-upy často jezdí bez těžkého nákladu. S novými tlumiči a jejich přepracovaným uložením se Hilux sice nezbavil charakteristického projevu rámových pick-upů (jemné poskakování a vibrace), ale při běžné jízdě je rozhodně civilizovanější a svým chováním se daleko více blíží jízdnímu projevu osobního automobilu. Nejvíce nás překvapil na dálnici, po které se pohybuje daleko odhodlaněji a bezpečněji, než dříve.
Běžná spotřeba dieselu je kolem 9,5 l/100 km. Po městě jezdíte spíše za jedenáct, ale na okresních silnicích se lze dostat klidně na osmilitrovou spotřebu. Samozřejmě pokud se s Hiluxem vydáte do terénu (je k tomu solidně vybaven), spotřeba ještě rapidně povyskočí. S Hiluxem se nejlépe jezdí na pohodu, čemuž sekunduje ležérní hladce řadící automat. Ten nepatří k nejrychlejším převodovkám na světě, svou práci ale odvádí znamenitě. Nezmatkuje při popojíždění v kolonách ani v terénu.
K nejdůležitějším novinkám modernizovaného Hiluxu patří elektricky rolovaný kryt korby, 12voltová zásuvka a dvě diodové svítilny na vnitřních bocích korby. Praktičnost vozu snižuje těžké víko korby, které je nutné uzamykat klíčkem (centrální zamykání je na něj krátké).
V kabině si vůbec nepřijdete jako v pracovním voze. Samozřejmě z některých částí palubní desky (nejvíce z obrazovky) je znát, že tento model je na trhu nějaký ten pátek. Ničemu to ale vůbec nevadí. Fyzické ovladače ocení všichni a vše je vyladěno do ideální podoby. Zamrzí snad jen výškově stavitelný volant a nemožnost nastavení řidičova sedadla v oblasti beder.
Toyotu Hilux GR Sport doporučíme všem, kteří touží po maximální výbavě, originalitě a zároveň využijí schopnosti vozu postaveném na rámové konstrukci, který se nebojí ani drsnější zacházení. Vždyť korba uveze tunu nákladu a táhnout můžete přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny. Mimo silnici můžete těžit ze světlé výšky 255 mm, nájezdového úhlu vpředu 29, vzadu pak 26 stupňů nebo maximální úhlu stoupání až 42 stupňů. Hilux se neztratí ani ve vodě, když zvládne se brodit vodou o hloubce až 700 mm.
- možnost táhnout 3,5 tuny
- elektrický ovládaná roletka korby
- robustní vzhled
- vyšší cenovka testovaného provedení
Motor: | řadový čtyřválec, uložený vpředu podélně |
Zdvihový objem | 2.755 cm3 |
Výkon | 150 kW (204 k) při 3.000 ot./min. |
Točivý moment | 500 Nm při 1.600–2.800 ot./min. |
Převodovka | automatická, 6 stupňů |
Pohotovostní hmotnost | 2.350 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 10,7 s |
Maximální rychlost | 175 km/h |
Spotřeba (kombi) | 8,8-10,1 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 80 l |
Kola a pneumatiky | 265/60 R18 |
Rozměry (d/š/v) | 5.330/1.855/1.810 mm |
Rozvor | 3.085 mm |
Délka nákladového prostoru | 1.555 mm |
Šířka nákladového prostoru | 1.540 mm |
Výška nákladového prostoru | 480 mm |
Nosnost | 1.000 kg |
Hmotnost taženého přívěsu | 3.500 kg |
Brodivost | 700 mm |
Stoupavost | 42° |