Test: Volkswagen Caddy 2.0 TDI je od podlahy až po střechu jiný | Autanet.cz

Test: Volkswagen Caddy 2.0 TDI je od podlahy až po střechu jiný

Všechno jinak. Tak bychom mohli charakterizovat pátou generaci modelu Caddy. Volkswagen léta piloval ergonomii svých modelů a nyní dokonalé ovládání shodil ze stolu a vydal se jiným směrem. Jak se žije s pátou generací Volkswagenu Caddy a jak jezdí?

Do testu jsme dostali civilní verzi přezdívanou ve VW interně "fešák". Jednalo se o vůz s krátkým rozvorem a sedmi sedadly, což je přesně alternativa k vymírajícím vozům kategorie MPV. O pohon se pak staral dvoulitrový diesel s výkonem 102 koní spojený s šestirychlostní manuální převodovkou.


Zájem o kdysi populární kategorii MPV upadá. A to daleko rychleji, než jsme čekali. Z kdysi početné skupiny aut se aktuálně prodává jen poslední pár modelů. Pokud si z odrbané nabídky nevyberete, můžete do svého hledáčku zařadit právě model Caddy, který díky svým vlastnostem uspokojí zájemce o SUV.

Nový Caddy Life měří ve zkoušeném krátkém provedení 4,5 metru, což je skoro o deset centimetrů více než má Berlingo od Citroënu. Z boku působí Caddy přes zachování klasické siluety šmrncovně (sedmnáctky v kombinaci s výrazným červeným lakem vypadají skvěle). Nejvýraznější změny se odehrály na předních a zadních partiích. Maska chladiče připomíná nový Golf, výhrady máme k rozpačitě působícímu barevnému provedení žebrování (mřížka nárazníku lakovaná do barvy karoserie vytváří dojem, že se jedná o elektromobil). Zadní partie jsou vcelku originální a sázejí na úzká sloupcová světla zajišťující co nejširší nákladový prostor.

Vpředu se nesedí tak vysoko jako v dodávce, přesto je z vozu excelentní výhled, především tedy šikmo vpřed, což je problém u většiny současných modelů. Do druhé řady sedadel se nastupuje pohodlně díky posuvným dveřím umístěných z obou stran. Namísto klasické lavice se Caddy spoléhá na tři samostatná sedadla, která jsou pohodlná a bez problémů pojmou dospělého člověka nebo dětskou autosedačku. Dvojice sedadel v třetí řadě tvoří samostatná plně vyjímatelná sedadla. Pokud dvojici sedadel vyjmete a necháte je doma, získáte zavazadelník s objemem 760 litrů (to je 160 litrů více než u Berlinga).

Místa je v kabině dostatek, díky velkému prosklení máte super výhled, jen se musíte smířit s tím, že zadní okna nelze otevřít. Potěší všudypřítomné USB porty a výklopné stolečky. Palubní deska je z velké části převzatá z aktuálního golfu a s tím souvisí naše největší výtka. Volkswagen roky piloval architekturu svých interiérů a když jí dotáhl k dokonalosti, vše hodil do koše a přišel s novým moderně působícím konceptem. Ovládání vozu se tak už nespoléhá na vychytané fyzické ovladače, které nachmatáte poslepu, ale zejména na dotyky. A to je problém. U klasického osobáku v podobě Golfu se s tím nějak naučíte žít, ale u užitkově pojatého vozu čekáte fyzické ovladače. Místo toho nastavujete téměř vše dotykově. Od teploty klimatizace, přes pouštění světel až po výhřev oken. U levnějšího zkoušeného provedení navíc chybí dotykový žlábek pod displejem, místo něho tu je nevzhledná plastová záslepka.

Caddy přijíždí na modulární platformě MQB, kterou sdílí s novým Golfem nebo Octavií. Proto mají všechny varianty vzadu tuhou nápravu s podélnými rameny a Panhardovou tyčí. Zkoušený vůz měl i stále rozumně velká kola. Sedmnáctky se staraly o slušný komfort, za větší bychom rozhodně nepřiplácely. Podvozek nabídne hlavně komfortní a minimum hluku od motoru i podvozku.

Pod kapotou hrají prim diesely, mít můžete klasický dvoulitr TDI dostupný hned ve třech verzích. Nejslabší základ produkuje 75 koní, zlatý zkoušený střed 102 a nejvýkonnější provedení pak 122 koní. Pokud chcete benzín, musíte sáhnout po patnáctistovce TSI o výkonu 114 koní. Mít můžete šestirychlostní manuální převodovku nebo sedmistupňové DSG. V nabídce je také provedení s pohonem všech kol 4Motion. Diesel z řady EA 288 Evo modelu Caddy postačí, v některých otáčkách produkuje nepříliš příjemný zvuk. Dvoulitr s výkonem 102 koní není žádný extra silák, v nižších rychlostech ovšem překvapuje pružností. Limitující výkon je znát hlavně v dálničních stoupání, kde je potřeba pro udržení rychlosti podřadit na pětku. Jet stotřicet není problém, ale udržovat takových 150 km/h na německé dálnici není už pohodlné. Spotřeba nafty je skvělá, s krabicí můžete jezdit klidně pod pět litrů na sto km. Dlouhodobě je možné se s lehkou nohou pohybovat za 5,5 l/100 km.

Volkswagen Caddy páté generace je naprosto univerzální auto, které se vzdálilo užitkovým vozům a je spíše takovým MPV. Navíc poskytuje široké možnosti konfigurace  - na výběr jsou dvě délky karoserie, pohon předních nebo všech kol a volit můžete pětimístné nebo sedmimístné provedení. Nový Caddy je modernější, má šmrncovnější kabát, lépe jezdí a poskytuje nevídanou variabilitu. Bohužel dotykové ovládání téměř všeho nám moc nesedlo.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

539 000 Kč

Peugeot 208

Rok výroby 2022

340 000 Kč

Renault Kangoo

Rok výroby 2019

219 900 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč