Volkswagen Golf R Variant přichází, má 320 koní a jede až 270 km/h | Autanet.cz

Volkswagen Golf R Variant přichází, má 320 koní a jede až 270 km/h

Nový Golf R Variant je nejvýkonnější a nejdynamičtější verzí modelu Golf Variant, kterou Volkswagen dosud uvedl na trh. Golf R Variant o výkonu 235 kW (320 k) tak zůstává věrný tradici, kterou založili jeho předchůdci, jako variabilní všestranný automobil, kterému nechybí pohon všech kol 4MOTION včetně systému R-Performance Torque Vectoring pro variabilní rozdělování točivého momentu mezi kola zadní nápravy.

Nový Golf R Variant nabízí dechberoucí agilitu při zachování veškeré praktičnosti pro každodenní provoz. Sportovní kombi přesvědčí svými sportovními výkony mimo jiné díky pohonu všech kol 4MOTION a systému R-Performance Torque Vectoring. Golf R Variant stanovuje nová měřítka také svým sportovním vnějším a vnitřním designem. Golf R Variant je dokonalou kombinací kompaktního modelu Golf R a prostorné karosářské verze Variant. Sportovnost, výkony a emoce se v novém modelu snoubí s prostorem, variabilitou a nejvyšší kvalitou.


Stejně jako kompaktní Golf R disponuje i Golf R Variant nově vyvinutým pohonem všech kol 4MOTION se systémem R-Performance Torque Vectoring, který zajišťuje variabilní rozdělování točivého momentu mezi kola zadní nápravy. Nová rozvodovka zadní nápravy má kromě toho na starosti také variabilní rozdělování hnací síly mezi přední a zadní nápravu. Inovativní pohon výrazně zvyšuje agilitu nového modelu Golf R Variant především v zatáčkách. Systém současně zajišťuje i vyšší úroveň bezpečnosti, protože v zatáčce přenáší větší hnací sílu na vnější zadní kolo, což vozidlu poskytuje mimořádnou trakci při zachování neutrálních jízdních vlastností.

Systém pohonu všech kol 4MOTION je prostřednictvím manažera jízdní dynamiky síťově propojen s dalšími podvozkovými systémy, mezi něž patří elektronická uzávěrka diferenciálu (XDS) a na přání dodávaná adaptivní regulace podvozku DCC, která nabízí různá nastavení. Výsledkem jsou maximálně precizní a neutrální jízdní vlastnosti, optimální trakce a vynikající agilita. Zkrátka: maximální potěšení z jízdy. Konečné nastavení nového modelu Golf R Variant bylo optimalizováno na Severní smyčce Nürburgringu.

Vysokovýkonné kombi s paketem R-Performance, dodávaným na přání, je vybaveno dvěma dodatečnými jízdními módy. V režimu „Nürburgring“ jsou všechny parametry pohonu přizpůsobeny právě pro jízdu na Severní smyčce a dalších náročných závodních okruzích. Jízdní mód „Drift“ zpřístupňuje mimo veřejné pozemní komunikace novou dimenzi jízdní dynamiky, a výrazně tím zvyšuje potěšení z jízdy a bezpečnost při jízdě řízeným smykem.

Golf R Variant je poháněn přeplňovaným čtyřválcem se zdvihovým objemem 2,0 litru, který vychází z řady motorů EA888 a ve své čtvrté generaci dosahuje nejvyššího výkonu 235 kW (320 k) a maximálního kroutícího momentu 420 Nm. Tato jednotka umožňuje sprint z klidu na 100 km/h za pouhých 4,9 sekundy. Nejvyšší rychlost 250 km/h lze zvýšit na 270 km/h na přání dodávaným paketem R-Performance.

Ani se specifickým sportovním podvozkem R a sportovní charakteristikou nepřichází u modelu Golf R Variant praktičnost pro každodenní provoz zkrátka. Jízdní režim „Comfort“, jeden z celkem čtyř sériově dodávaných jízdních módů, jimiž lze měnit nastavení parametrů motoru, převodovky, tlumičů, řízení a systému R-Performance Torque Vectoring, je koncipován pro co nejvyšší komfort.

Dynamické kombi navíc boduje nabídkou vnitřního prostoru. V porovnání s modelem Golf je o 50 mm delší rozvor náprav modelu Golf R Variant kompletně využit ve prospěch interiéru. Z větších rozměrů profitují především cestující na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor nabízí při využití celé výšky interiéru až po strop a sklopené druhé řadě sedadel maximální objem 1642 litrů. Na přání dodávané tažné zařízení s elektrickým ovládáním završuje charakter modelu Golf R Variant jako vysokovýkonného kombi pro každodenní provoz.

Čeští zákazníci mohou nový Golf R Variant již objednávat. Ceny v ČR začínají od 1 231 900 Kč.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Ford Kuga

Rok výroby 2014

269 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2019

349 000 Kč

Renault Kangoo

Rok výroby 2019

219 900 Kč

Peugeot 208

Rok výroby 2022

340 000 Kč