Výroba plug-in hybridní Mazdy MX-30 s rotačním motorem zahájena
V Hirošimě byla zahájena výroba plug-in hybridního elektromobilu s rotačním pohonem pro evropský trh. Dojezd na baterie činí 85 km, hybridní pohon pak zaručí zdolání delších vzdálenosti.
Japonská Mazda dnes ve svém závodě Ujina Plant No. 1 v Hirošimě zahájila sériovou výrobu modelu Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV pro evropský trh. MX-30 e-Skyactiv R-EV je po 11 letech od ukončení výroby modelu Mazda RX-8 v červnu 2012 prvním sériově vyráběným vozem Mazda s rotačním motorem. Mazda vyrobila celkem více než 1,99 milionu vozů s rotačním motorem.
MX-30 e-Skyactiv R-EV je unikátní plug-in hybridní elektromobil (PHEV), který dává nový smysl jedinečnému rotačnímu motoru Mazda. Tento kompaktní a lehký spalovací motor pohání generátor, který buď dobíjí baterii, nebo v případě potřeby dodává další energii. Vozidlo je vždy poháněno elektromotorem.
Zatímco dojezd 85 km na elektrický pohon modelu MX-30 e-Skyactiv R-EV dostačuje pro většinu běžných jízd, rotační motor v případě potřeby dojezd prodlouží. MX-30 e-Skyactiv R-EV je ideálním vozem pro zákazníky, kteří chtějí většinu času jezdit na elektřinu a příležitostně překonávat delší vzdálenosti bez obav z dojezdu.
Původní model MX-30 e-Skyactiv EV byl představen v roce 2020 jako první sériově vyráběný bateriový elektromobil značky Mazda. Model MX-30 e-Skyactiv R-EV nyní rozšiřuje nabídku o jedinečnou plug-in hybridní variantu.
Model MX-30 je ztělesněním přístupu Mazdy k uhlíkové neutralitě, který je založen na více řešeních. Při navrhování byly použity přírodní materiály, jako je korek a tkaniny z recyklovaného materiálu.
Barva s více odstíny se na MX-30 nanáší pomocí vysoce přesné stříkací pistole, která jednotlivé barvy přesně roztírá na potřebný povrch a výrazně snižuje ztráty barvy. Nově vyvinuté barvy navíc tvrdnou při neobvykle nízké teplotě přibližně 80 °C. Tyto kroky společně snižují emise CO2 při lakování s více odstíny přibližně o 34–37 %.
Elektřinu pro nabíjení nově vyrobených vozidel MX-30 e-Skyactiv R-EV před jejich expedicí dodává solární systém o výkonu 1,1 MW, který byl v závodě Mazdy v Hirošimě uveden do provozu v červenci 2021.