Ženevský autosalon 2015 - první fotografie světových premiér
Brány již 85. ženevského autosalonu jsou otevřené a my doslova lítáme po rozlehlé hale a pořizujeme fotografie jedné horké novinky za druhou. Na výstavišti Palexpo je letos k vidění na devět stovek vystavených vozidel, přičemž ve stotřiceti případech se jedná o zcela nové automobily či koncepty.
V první fotografii můžete vidět druhou generaci ingolstadtského supersportu Audi R8, kterou pohání ve vrcholné verzi atmosférický desetiválec 5.2 FSI o výkonu 610 koní. Díky desetiválci R8 umí stovku za 3,2 sekundy, resp. dvoustovku za 9,9 s. Nejvyšší rychlost činí 330 km/h.Tento v dnešní době unikátní motor je k dispozici ve dvou výkonových verzích a také ve variantě s elektromotorem (R8 e-tron). Výkon je poháněn na všechny kola a základ vozu je shodný s modelem Lamborghini Huracán.
Na stánku Audi ještě chvilku zůstaneme, protože německá automobilka přivezla kromě nové R8 také ostrý model Audi RS3 Sportback. Ostré polokombi pohání 2,5litrový pětiválec o výkonu 367 koní. Veškerý výkon je přenášen na všechny čtyři kola pomocí sedmistupňového dvouspojkového automatu S tronic. Polokombík z Ingolstadtu totiž nedostane ani pět set, ani čtyři sta koní. Výkon přepracovaného 2,5litrového pětiválce sice od minula narostl, ovšem „pouze“ na 367 koní a 465 Nm točivého momentu, který je dostupný v pásmu 1 625 a 5 550 otáček. Na deklasování Mercedesu A 45 AMG to ovšem bohatě stačí. Hmotnost vozu poklesla podle lidí z Audi o 55 kilogramů, přičemž za základ pousloužila podvozková platforma MQB. Oproti běžnému modelu Audi A3 poklesl podvozek RS3 o 25 milimetrů a standardem jsou dodávané 19palcové pětipaprskové ráfky obuté do pneumatik o rozměru 235/35.Horkou novinkou je také ostrý Ford Focus RS poháněný přeplňovaným čtyřválec o objemu 2,3 litru známým z aktuálního provedení Mustangu. Velkým překvapením se stalo použití pohonu všech kol, což nebylo u předchůdců vůbec možné.
TIP: Základní informace o ženevské autosalonu 2015 >>
Nová generace populárního SUV Hyundai ix 35 změnila své jméno a nově se bude opět jmenovat Hyundai Tucson. Novinka vyráběná v Nošovicích získala výraznou šestiúhelníkovou masku chladiče odkazující na větší model Santa Fe. Nabídka benzinových motorů začíná u benzínové 1.6 GDI/99 kW. K dispozici bude i přeplňovaná varianta 1.6 T-GDI/129 kW. Zájemcům o diesel jsou určeny čtyřválce 1.7 CRDi/85 kW a dvě variantu motoru 2.0 CRDi (100 kW nebo 135 kW).
Mazda CX-3 je nejnovějším přírustkem japonské automobilky v nabídce. Tento model se odhalil již na autosalon v Los Angeles, ale v Evropě zažívá svou premiéru. Malé SUV nese design KODO a je vybaven stejně jako ostatní nové modely hirošimské automobilky technikou Skyacitv. Pod kapotou bude k dispozici benzinový čtyřválec 2.0 Skyactiv-G ve dvou výkonových specifikacích a nový turbodiesel 1.5 Skyactiv-D.
Opel přivezl do Ženevy nejen ostrou Corsu OPC, ale také lidový cenově dostupný Opel Karl, který má být náhradou za již neprodávaný Chevrolet Spak a dosluhující Opel Agila. Minivůz dostal jméno po jednom ze synů Adama Opela, zakladatele této značky. Pětidveřový model Karl se bude prodávat s litrovým zážehovým tříválcem o výkonu 55 kW.
Úspěch Nissanu Qashqai se snaží napodobit sesterský Renault, který do Ženevy přivezl vlastní verzi tohoto crossoveru s jménem Renault Kadjar. Svým designem tento model navazuje na menší Captur, přičemž stojí na alianční platformě CMF (Common Module Family). Renault Kadjar se začne na českém trhu prodávat podle všeho již v červnu.