Dovoz auta z Německa
Proč koupit ojeté auto v Německu? Existuje několik důvodů, proč tak učinit. Možná tím nejdůležitějším důvodem je skutečný stav tachometru. V ČR je v současnosti nejvíce řešeným problémem právě stáčení kilometrů. Podle některých průzkumů má u nás pozměněný tachometr téměř 40% automobilů. Důvodů, proč dovézt auto z Německa je samozřejmě více.
O stáčení tachometrů
Stáčení tachometru je v Německu trestný čin. Ovšem i tam jsou podvodníci a je možné se s tímto nešvarem setkat. Většina vozidel má však skutečný stav kilometrů a podle toho se také stanovuje cena vozidel. Ceny automobilů jsou stejné nebo o něco vyšší než v ČR.
Pravidelný servis - kvalitní vozy
Vozidla jsou pravidelně servisována v autorizovaných servisech s pravidelnými prohlídkami. Opravy se provádějí s použitím originálních náhradních dílů. Vozidla mají většinou servisní knížku a oba dva klíče. Je tam vyšší životní úroveň, a také proto je pravidelný servis samozřejmostí.
Žádné opravené totální havárie
Servis je velmi drahý, proto se vyplatí auto raději prodat a koupit nové, než opravovat havarované. V Německu se téměř nesetkáte s opraveným těžce havarovaným vozidlem.
Kvalitní silnice - menší opotřebení
V Německu jsou mnohem kvalitnější silnice, vozidla jsou méně opotřebovávána. Stav vozů, které mají po německých dálnicích najeto 200 tisíc km, odpovídá stavu vozu s polovičním nájezdem v ČR.
Široká nabídka vozidel
V neposlední řadě hovoří pro dovoz auta z Německa také široká nabídka modelů, které v ČR v některých případech ani neseženete. Také úroveň výbavy odpovídá vyšší životní úrovni.
Pozor na překupníky
I v Německu jsou různí překupníci, kteří se Vám budou snažit prodat cokoliv. Proto všechny výše uvedené výhody nemusí vždy platit. Je nanejvýš vhodné nakupovat u autorizovaných prodejců a vyhnout se tak případným problémům, které se mohou projevit později při užívání vozidla.
Pro auto jedině s odborníkem
Pro dovoz auta z Německa je vhodné využít služeb odborníka, který je schopen prověřit Vámi vybraného prodejce nebo zkontrolovat technický stav vozidla.
Dovoz auta z Německa
Při dovozu auta z Německa můžete využít služeb dovozce nebo si auto dovézt sám. V podstatě není dovoz auta nic složitého. Měl by to zvládnout každý, kdo je vybaven částečnou znalostí němčiny nebo angličtiny a má všechny potřebné informace. Musíte však vědět, co potřebujete při pořízení vozidla, jak vozidlo odhlásit, kde vyřídit převozní značky a na co si dát pozor. Na co si dát pozor a čeho se vyvarovat při vyhledání vozu a jeho následné koupi?
Již při výběru vozidla můžete zjistit, zda nejde o klamavý inzerát nebo o podvodného prodejce. Inzerát s podezřele nízkou cenou a bez kontaktního telefonního čísla nebude věrohodný. Všichni prodejci v Německu mají zájem prodat a hlavní kontaktní formou je telefon. Němci nereagují na e-maily. Někdy může být telefon uveden, ale nebude skutečný. Stačí prozvonit, zda je číslo funkční. Pokud narazíte na některý z uvedených problémů, raději inzerát vyřaďte.
Nedoporučujeme také kontaktovat soukromého prodejce. Telefon Vám zvedne a domluví se s Vámi. Když dorazíte do Německa, najednou přestane komunikovat. Nemusí se to stát vždy, ale stává se to. Prodejce si to přes noc rozmyslí nebo má strach z návštěvy z východu. Proto je spolehlivější vybrat si vozidlo v autobazaru nebo ještě lépe u autorizovaného prodejce.
U autorizovaného prodejce jsou ceny většinou vyšší. V Německu mají vozy svou cenu, která je závislá na počtu najetých km. Čím méně najeto, tím vyšší cena. I proto se v Německu stáčí tachometry i když je to trestné. Můžete se s tím občas setkat při prodeji na import. To jsou vozy, které prodejce prodá jen zákazníkovi z východu. Navíc tyto vozy by zřejmě neprošly v Německu technickou kontrolou a proto jsou také určeny pro vývoz. Je možné narazit také na falešné nebo dopsané servisní knížky. Všechny tyto nesrovnalosti můžete odhalit již před cestou do Německa.
Vybrané vozidlo je třeba před cestou důkladně prověřit. Pokud Vám prodejce nepošle VIN kód nebo kopii servisní knížky, raději se mu vyhněte. Nevíte, co Vás může čekat na místě. Většina Němců Vám do telefonu řekne pravdu o stavu vozu, ale najdou se i takoví, kteří si navymýšlejí a skutečnost je pak jiná. Jsou to hlavně prodejci mluvící východními jazyky. Buďte obezřetní a ptejte se na všechno. V případě, že již v telefonu zjistíte, že něco není v pořádku, raději takový inzerát vyřaďte a obzvlášť v případě nízké ceny vozu.
Jak dovézt auto z Německa
Dovézt automobil z Německa není nic složitého. Měl by to zvládnout každý, kdo je vybaven částečnou znalostí němčiny nebo angličtiny a má všechny potřebné informace.
Nejdříve byste si měli vybrat vhodný vůz. Můžete k tomu použít největší německé portály, například mobile.de nebo autoscout24.cz, které jsou i v českém jazyce.
Pokud máte vybráno vhodné vozidlo, kontaktujte prodejce a zjistěte, zda je vozidlo stále k mání. Zeptejte se na technický stav vozidla a domluvte se, kdy přijedete. Dovézt do ČR můžete jakékoliv auto. Stáří vozidla není omezeno, pokud má vůz homologaci typu ES. V opačném případě můžete dovézt vozidlo maximálně staré 8 let. Podmínkou dovozu auta po vlastní ose je platná technická kontrola (TÜV), což může být i záruka, že vozidlo je pojízdné a v dobrém technickém stavu.
Po kontrole technického stavu, základních identifikátorů vozidla a nutné projížďce můžete na příslušný evidenční úřad v Německu. Zulassungstelle najdete v každém větším městě. Vyřídíte zde mezinárodní pojistku (cca 100 nebo 150 EUR na 5 nebo 365 dnů). Poté s pojistkou a doklady od vozu vyřídíte mezinárodní registrační značky (cca 60 EUR). Po upevnění značek na vůz a kontrole úředníkem, získáte exportní technický průkaz a samolepku na registrační značky. Pozor! Po uplynutí sjednaného pojištění nesmíte s autem na silnici.
V ČR je nutné zajet na kontrolu emisí (900 - 1200 Kč, ceny se liší podle města přihlášení) a na STK k dovozové kontrole (1200 - 1800 Kč). Poté si sjednáte v pojišťovně povinné ručení, bez kterého nemůžete jezdit, ani vozidlo přihlásit.
Se všemi doklady se vydáte na příslušný magistrát, odbor dopravy a zde podáte žádost o přihlášení vozidla do provozu (1500 Kč). Doložíte tyto dokumenty: technický průkaz vozidla, protokol o technické kontrole, souhlas vlastníka k zaregistrování vozidla na jiného provozovatele, doklad o povinném ručení.
Na odboru dopravy příslušného magistrátu si domluvíte termín vyzvednutí českých registračních značek (800 Kč) a poté si je vyzvednete (max. však do 30 dnů).
Nakonec navštívíte pojišťovnu k doplnění čísla registračních značek do smlouvy.
Dovoz auta s pomocí asistenta
Chcete auto z Německa, ale netroufáte si ho dovézt sami? Neumíte německy a z angličtiny znáte jen pár frází? Nevíte, jak na to? Potřebujete odborného asistenta, který Vám pomůže s výběrem vozidla, zkontaktuje prodejce v Německu, vyřídí formality a auto s Vámi nebo bez Vás zakoupí a dopraví do ČR.
Asistovaný dovoz je způsob, jak si dovézt auto z Německa. Asistent - dovozce Vám poskytne potřebné poradenství a zajistí nákup auta a jeho převoz do ČR. Vše máte pod kontrolou.
Odborník na nákup ojetých vozidel Vám může nabídnout:
- poradenství při výběru vozidla a jeho vyhledání v Německu
- ověření prodejce a vozidla; rezervaci vozu
- vyzvednutí v místě bydliště a dopravu k prodejci
- komunikaci s prodejcem, prohlídku vozidla, zakoupení vozidla
- vyřízení potřebných formalit na německém úřadě, zajištění převozních značek
- asistenci při jízdě zpět do ČR
- zajištění dovozové technické kontroly a poradenství k přihlášení vozidla
Ceny za asistovaný dovoz se pohybují kolem 20 tis. Kč. Celkově Vás dovoz i s poplatky vyjde na cca 30 tis. Kč. Pokud dovezete kvalitní auto s pravidelným servisem, tak se Vám to určitě vyplatí.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelSeat Leon ST 1,6TDi,85kw,DSG,16ALU
Peugeot 308 GT S&S EAT8 1,2 PureTech
Volkswagen Touareg 3.0 TDI Matrix,virtual,webasto
Mohlo by vás zajímat
Škoda Enyaq RS iV míří do prodeje na českém trhu
Škoda Enyaq RS iV disponuje výkonem 220 kW a maximálním točivým momentem 460 Nm. Díky druhému elektromotoru, který je um ...
Pneumatiky bez vzduchu? Michelin už je testuje v ostrém provozu!
Když se poprvé objevila myšlenka pneumatiky bez vzduchu, zdálo se to jako revoluce v oblasti pneumatik. Nicméně stále zů ...
Na Cupru Formentor si připravte minimálně 1,3 milionu korun
S dvoulitrovým TSI, sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Drive přijde Formentor minimálně n ...
Nejnovější články
Test: Suzuki Swift 1.2 Hybrid - japonské auto roku je prcek s historickým ovladačem
Swift přijel do naší redakční garáže v barvě Cool Yellow Metallic a při reálném setkání působil ještě lépe než na fotogr ...
Na Citroën C3 Aircross stačí bohatě půl milionu korun. Zajímavou cenu má elektrická verze
Novinku od Citroënu můžete mít aktuálně už za 430.000 Kč, musíte ale splnit jednu podmínku. ...
Hyundai Ioniq 9 oficiálně. Dostal obrovskou baterii, otočná sedadla a kufr 2x větší než Superb
Značka Hyundai představila zcela nový model IONIQ 9, elektrické SUV se třemi řadami sedadel ve velkorysém vnitřním prost ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Ford Kuga
Rok výroby 2014
Renault Kangoo
Rok výroby 2019
Honda Civic
Rok výroby 2024
Volkswagen Arteon
Rok výroby 2019