Ford Kuga - nejbezpečnější vůz své kategorie
Zcela nový kompaktní crossover Ford Kuga vyšel z aktuálního kola crashtestů Euro NCAP s vynikajícími výsledky, které ho okamžitě postavily do čela jeho kategorie. Kuga obdržela pět hvězdiček za ochranu dospělých, čtyři hvězdičky v testu bezpečnosti dětských pasažérů a tři hvězdičky za ochranu sražených chodců.
„Ford Kuga se tak zařadil po bok dalších našich vozů, které jsou uznávány pro vysokou úroveň bezpečnosti,“ komentoval výsledky zkoušek Joe Bakaj, Vice President, Global Product Programs, Ford Motor Company a Vice President, Product Development, Ford of Europe. „Hodnocení Euro NCAP je dalším potvrzením našich interních testů ze strany uznávané a nestranné organizace.“
Bezpečí ve standardní výbavě
Vysoká úroveň ochrany cestujících byla jednou z priorit vývoje nové Kugy. Základem je systém inteligentní ochrany Ford IPS, který kombinuje tuhý skelet karoserie s nejmodernějšími zádržnými systémy a podpůrnými technologiemi. K vysoké pevnosti karoserie přispívá použití vysokopevnostních ocelí v klíčových místech. Právě za tuhost skeletu si Kuga zasloužila zvláštní pochvalnou zmínku v protokolu z bočního nárazu, který absolvovala se stoprocentním bodovým ziskem.
Jedním z nejobtížnějších úkolů, před jaké byli konstruktéři Fordu Kuga postaveni, bylo vyvinout přední nápravnici, která by se při čelním nárazu kontrolovatelně oddělila od karoserie. Tím, že se nápravnice při určeném zatížení oddělí, dochází k oslabení akcelerace uvnitř prostoru pro cestující - ti potom nejsou vystaveni tak velkým silám.
V rámci systému inteligentní ochrany Ford IPS je nový Ford Kuga vybaven celkem šesti airbagy: kromě dvou čelních jsou zde také boční a okenní bezpečnostní vaky, které chrání cestující na obou řadách sedadel. Standardní výbava navíc obsahuje sedadla s ochranou proti podklouznutí pod bezpečnostním pásem, výškově nastavitelné opěrky hlavy a pyrotechnické předpínače bezpečnostních pásů s omezovači tahu.
Ani výborné hodnocení v testu ochrany chodců nepřišlo jen tak: Riziko poranění zmírňují opatření jako měkký materiál nárazníku, volný prostor mezi nárazníkem a chladičem, přední blatníky vyrobené z recyklovaného plastu, speciální konstrukce světlometů nebo struktura kapoty. Mezi kapotou a jednotlivými celky v motorovém prostoru zůstává několik centimetrů volného místa. Dokonce i čepy stěračů a úchyty kapoty byly navrženy s ohledem na maximální možnou ochranu sražených chodců.
„Testy Euro NCAP se těší značné vážnosti jak u zákazníků, tak u výrobců automobilů. Ford Kuga předvedl konzistentní výkony ve všech třech kategoriích,“ řekl Gisbert Gaeb, Manager of Analytical Attributes, Ford of Europe. „Naše týmy specialistů věnovaly každé z těchto oblastí patřičný čas a úsilí, což se odrazilo ve vynikajícím hodnocení vozu.“
Ford nicméně věří, že lepší než mírnit následky nehod je nehodám předcházet. Všechna dostupná provedení nového Fordu Kuga jsou proto standardně vybavena řadou systémů aktivní bezpečnosti, jež pomáhají řidiči zvládnout potenciálně nebezpečné situace:
- protiblokovací systém (ABS)
- elektronický stabilizační program (ESP)
- elektronický rozdělovač brzdného tlaku (EBD)
- elektronický brzdový asistent (EBA)
- protiprokluzový systém (TCS)
- ochrana proti převrácení (ARM)
- systém stabilizace přívěsu (TSA)
Kuga ukazuje ostatním cestu
Silné stránky nového Fordu Kuga se neomezují pouze na oblast bezpečnosti. Tento vůz se pyšní dramatickým designem a vynikajícími jízdními vlastnostmi. S motorizací Duratorq TDCi 2,0 l produkuje Kuga AWD pouze 169 gramů CO2 na kilometr jízdy, což je nejlepší hodnota mezi všemi vozidly této kategorie s oběma poháněnými nápravami. Vůz přitom dosahuje kombinované spotřeby paliva jen 6,4 l/100 km.
I přes své kompaktní vnější rozměry nabízí Ford Kuga přebytek prostoru a pohodlí až pěti dospělým cestujícím. Tento vzrušující automobil je také již sedmým modelem evropského Fordu, který získal certifikát alergické nezávadnosti interiéru od německé zkušebny TÜV.