Leon 2.0 TFSI/136 kW - Nejsportovnější verze své řady
08. 11. 2005
Sdílet článek
Modelová řada León automobilky SEAT dostává nového vládce – vyjíždí verze poháněná novým přeplňovaným zážehovým motorem s přímým vstřikováním benzinu do válců 2.0 TFSI o výkonu 136 kW/185 k!
Cena „nejostřejší“ verze řady SEAT León začíná na 613 900 Kč a to ve vrcholné výbavě Sport-up. Nový motor 2.0 TFSI o výkonu 136 kW/185 k je nejsilnější pohonnou jednotkou celé modelové řady León. Tento agregát, který je propojený se šestistupňovou manuální převodovkou, nabízí točivý moment až 270 Nm v širokém rozmezí otáček 1800 až 5000 min-1.
Vysoký výkon umožňuje novému modelu dosažení rychlosti až 221 km/h, mohutný točivý moment, resp. jeho výborný průběh zase umocňují dynamiku vozu: Z 0 na 100 km/h León 2.0 TFSI zrychlí během pouhých 7,8 s a při zařazeném pátém rychlostním stupni se rozjede z 80 km/h na 120 km/h za 7,5 s (na šestku mu to trvá jen 9,6 s). Přes vysoké výkony je motor 2.0 TFSI příjemně hospodárný – jeho kombinovaná spotřeba činí jen 8,1 l/100 km. Nový čtyřválcový motor o objemu 2,0 l je vybavený přímým vstřikováním benzinu do válců FSI a tuto technologii kombinuje se systémem přeplňování turbodmychadlem – to je konstruováno jako komplexní celek do jedné skříně spolu s výfukovým potrubím. Motor 2.0 TFSI je rovněž vybavený systémem recirkulace výfukových plynů a také díky tomu plní limity emisní normy Euro IV. J
ako ostatní modely řady León, také nastupující novinka má sportovně stylizovanou karoserii v mnoha momentech připomínající vozy kupé, která ale nepostrádá funkčnost a praktičnost pětidveřových hatchbacků.
Ze všech nově uvedených modelů značky SEAT je to právě nový León, který nejlépe interpretuje vzrušující a inovativní designerský jazyk španělské automobilky, jež díky tomu posiluje svoji identitu v rámci celé skupiny Audi koncernu Volkswagen. Pro design karoserie nového Leónu je příznačná elegance a sportovní šarm. Expresivní styling světlometů a svůdné linie kapoty motoru navazující plynule na velkou masku chladiče se doplňují s výrazně vyklenutými podběhy kol. Dynamický image modelů León umocňuje i zřetelně klínovitá silueta, která avizuje výbornou aerodynamiku tohoto atraktivního vozu. Vyklenutá a dozadu klesající linie střechy připomíná vozy kupé a tento pocit umocňují i „neviditelné“ kliky zadních dveří, které jsou integrovány přímo do dveřních sloupků. Sportovní vzhled modelu León dotvářejí i vnější zpětná zrcátka uchycená přímo do panelu obou předních dveří.
Nový León 2.0 TFSI se bude nabízet výhradně ve stupni výbavy Sport-up, který standardně obsahuje mj. sedmnáctipalcová litá kola 7J x 17 s pneumatikami rozměru 225/45, sportovní sedadla, exkluzivní interiérový styling a sportovně naladěný podvozek.
Ve výbavě nechybí např. elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, mlhovky, výškově nastavitelné sportovní sedadlo řidiče s nastavitelnou bederní opěrkou, elektrické ovládání všech oken, dálkově ovládané centrální zamykání, autorádio s CD přehrávačem, tempomat, klimatizace Climatic nebo palubní počítač. Na bezpečnost León 2.0 TFSI myslí mj. standardně montovanými šesti airbagy či protiblokovacím systémem brzd ABS s elektronickým děličem brzdných sil a protiprokluzovým zařízením TCS. Na přání se dodává stabilizační systém ESP, který v novém Leónu přebírá řadu dalších funkcí, jako je např. elektronická závěra diferenciálu EDL nebo brzdový asistent EBA. Jednou z nových funkcí systému je i zvýšení tlaku v brzdové soustavě zaručující maximálně efektivního brzdění i když jsou brzdové kotouče hodně zahřáté. Dalším užitečným prvkem je zařízení, které pravidelně čistí, resp. vysouší brzdové kotouče při jízdách za deště. Bezpečnost jízdy zvyšuje také zařízení, které v kritických situacích dává řidiči impulzy do volantu a pomáhá mu tak udržet vůz pod kontrolou. Vzhledem k vysokým výkonům dostal nový León TFSI větší brzdy než jeho sourozenci – vpředu jsou ventilované disky 312 x 25 mm, vzadu potom plné disky 286 x 12 mm.
Nový León je historicky prvním modelem své značky, který může být vybaven až osmi airbagy. Vedle čelních, bočních a průběžných hlavových airbagů mohou být boční airbagy také u zadních sedadel. Všech pět sedadel je standardně vybaveno tříbodovými bezpečnostními pásy, pásy předních sedadel mají předpínače a omezovače napětí. Omezovače napětí v pásech mají i bezpečnostní pásy zadních krajních sedadel, u kterých jsou zároveň připraveny kotevní body systému Isofix pro spolehlivé uchycení dětských sedaček.
Vysoký výkon umožňuje novému modelu dosažení rychlosti až 221 km/h, mohutný točivý moment, resp. jeho výborný průběh zase umocňují dynamiku vozu: Z 0 na 100 km/h León 2.0 TFSI zrychlí během pouhých 7,8 s a při zařazeném pátém rychlostním stupni se rozjede z 80 km/h na 120 km/h za 7,5 s (na šestku mu to trvá jen 9,6 s). Přes vysoké výkony je motor 2.0 TFSI příjemně hospodárný – jeho kombinovaná spotřeba činí jen 8,1 l/100 km. Nový čtyřválcový motor o objemu 2,0 l je vybavený přímým vstřikováním benzinu do válců FSI a tuto technologii kombinuje se systémem přeplňování turbodmychadlem – to je konstruováno jako komplexní celek do jedné skříně spolu s výfukovým potrubím. Motor 2.0 TFSI je rovněž vybavený systémem recirkulace výfukových plynů a také díky tomu plní limity emisní normy Euro IV. J
ako ostatní modely řady León, také nastupující novinka má sportovně stylizovanou karoserii v mnoha momentech připomínající vozy kupé, která ale nepostrádá funkčnost a praktičnost pětidveřových hatchbacků.
Ze všech nově uvedených modelů značky SEAT je to právě nový León, který nejlépe interpretuje vzrušující a inovativní designerský jazyk španělské automobilky, jež díky tomu posiluje svoji identitu v rámci celé skupiny Audi koncernu Volkswagen. Pro design karoserie nového Leónu je příznačná elegance a sportovní šarm. Expresivní styling světlometů a svůdné linie kapoty motoru navazující plynule na velkou masku chladiče se doplňují s výrazně vyklenutými podběhy kol. Dynamický image modelů León umocňuje i zřetelně klínovitá silueta, která avizuje výbornou aerodynamiku tohoto atraktivního vozu. Vyklenutá a dozadu klesající linie střechy připomíná vozy kupé a tento pocit umocňují i „neviditelné“ kliky zadních dveří, které jsou integrovány přímo do dveřních sloupků. Sportovní vzhled modelu León dotvářejí i vnější zpětná zrcátka uchycená přímo do panelu obou předních dveří.
Nový León 2.0 TFSI se bude nabízet výhradně ve stupni výbavy Sport-up, který standardně obsahuje mj. sedmnáctipalcová litá kola 7J x 17 s pneumatikami rozměru 225/45, sportovní sedadla, exkluzivní interiérový styling a sportovně naladěný podvozek.
Ve výbavě nechybí např. elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, mlhovky, výškově nastavitelné sportovní sedadlo řidiče s nastavitelnou bederní opěrkou, elektrické ovládání všech oken, dálkově ovládané centrální zamykání, autorádio s CD přehrávačem, tempomat, klimatizace Climatic nebo palubní počítač. Na bezpečnost León 2.0 TFSI myslí mj. standardně montovanými šesti airbagy či protiblokovacím systémem brzd ABS s elektronickým děličem brzdných sil a protiprokluzovým zařízením TCS. Na přání se dodává stabilizační systém ESP, který v novém Leónu přebírá řadu dalších funkcí, jako je např. elektronická závěra diferenciálu EDL nebo brzdový asistent EBA. Jednou z nových funkcí systému je i zvýšení tlaku v brzdové soustavě zaručující maximálně efektivního brzdění i když jsou brzdové kotouče hodně zahřáté. Dalším užitečným prvkem je zařízení, které pravidelně čistí, resp. vysouší brzdové kotouče při jízdách za deště. Bezpečnost jízdy zvyšuje také zařízení, které v kritických situacích dává řidiči impulzy do volantu a pomáhá mu tak udržet vůz pod kontrolou. Vzhledem k vysokým výkonům dostal nový León TFSI větší brzdy než jeho sourozenci – vpředu jsou ventilované disky 312 x 25 mm, vzadu potom plné disky 286 x 12 mm.
Nový León je historicky prvním modelem své značky, který může být vybaven až osmi airbagy. Vedle čelních, bočních a průběžných hlavových airbagů mohou být boční airbagy také u zadních sedadel. Všech pět sedadel je standardně vybaveno tříbodovými bezpečnostními pásy, pásy předních sedadel mají předpínače a omezovače napětí. Omezovače napětí v pásech mají i bezpečnostní pásy zadních krajních sedadel, u kterých jsou zároveň připraveny kotevní body systému Isofix pro spolehlivé uchycení dětských sedaček.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelSeat Altea 1,4 TSI XL serviska, 2.majitel
Rok výroby
2010
89 900 Kč
Seat Alhambra 1.4TSi-110KW-7.MÍST-NAVI-XENON
Rok výroby
2018
449 900 Kč
Seat Leon 2.0TSi 300PS CUPRA !REZERVACE!
Rok výroby
2017
489 000 Kč
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější články
Nový Citroën C3 láka na projev létajícího koberce a hodně příjemnou cenu
Francouzská novinku můžete mít s benzínovým motorem už za 370.000 Kč, v čistě elektrické verzi za 589.000 Kč ...
Test: Suzuki Swift 4x4 - nejlepší malé auto do sněhu
Lednová sněhová nadílka nejlépe prověřila Swift s pohonem všech kol, bezpečně zdolalo horské silnice i závěje ...
Citroën C4 prošel modernizací a koupíte ho levněji než konkurenty
Modely C4, C4 X a ë-C4 a ë-C4 X mají po modernizaci a francouzská automobilka u nich odstranila zbytečnosti, nasadila ak ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Audi A6
Rok výroby 2017
439 999 Kč
Volkswagen Golf Sportsvan
Rok výroby 2015
255 500 Kč
BMW X5
Rok výroby 2018
1 249 900 Kč
Hyundai Tucson
Rok výroby 2019
432 000 Kč