Nová manuálně řízená šestistupňová převodovka ve vozidle HDi 110 FAP | Autanet.cz

Nová manuálně řízená šestistupňová převodovka ve vozidle HDi 110 FAP

19. 06. 2006
Sdílet článek

Od června 2006 bude model C4 v některých zemích nabízen s novou šestistupňovou manuální převodovkou, označovanou BMP6. Tato převodovka je montována s naftovým motorem HDi 110 FAP a poskytuje v této kategorii vozidel výjimečně vysoký jízdní komfort, spojený s nízkou spotřebou paliva.

Spojení této převodovky s vozidlem Citroën C4 posiluje novátorský aspekt verzí hatchback a kupé, které se rychle dokázaly prosadit na trhu ve střední oblasti modelové řady svou nabídkou inovativních prvků bezpečnostní výbavy a výbavy pro praktické použití a pohodlí ve vozidle. Od zahájení prodeje v říjnu 2004 bylo ve světě prodáno více než 350 000 vozidel typu C4.  


Šestistupňová manuální řízená převodovka poskytuje řidiči vozu C4 zcela nové potěšení z jízdy, a to díky různým způsobům řazení převodových stupňů (páčky pod volantem, sekvenční řadicí páka nebo automatizovaný režim) a díky odstranění spojkového pedálu.  

Vyznačuje se principem automatizace řazení převodových stupňů a ovládání spojky a zajišťuje snížení spotřeby paliva přibližně o 3 až 5 procent vzhledem k mechanické převodovce. Přítomnost šestého převodového stupně posiluje její úsporný charakter.

Vůz C4 HDi 110 FAP BMP6, vybavený zvláště ekonomickým motorem, tak vykazuje spotřebu paliva 4,5 l/100 km v kombinovaném cyklu a emise CO2 120 g/ km.  

Šestistupňová manuální řízená převodovka se velmi příjemně ovládá a dokonale vyhovuje požadavkům řidiče. Její elektrohydraulické řízení umožňuje plynulé a pružné řazení převodových stupňů a zároveň zajišťuje velmi rychlé provedení jednotlivých povelů, což optimalizuje jízdní pohodlí.  

Tato nová převodovka se průběžně přizpůsobuje jízdnímu stylu řidiče a posiluje jeho pocity z jízdy v režimu Sport, který dává přednost rychlosti řazení. Rovněž mu poskytuje klid a jízdní pohodlí díky systému pomoci pro rozjezd ve svahu a snadnému ovládání akcelerátoru při manévrování s vozidlem, zejména při couvání.    

Šestistupňová manuální řízená převodovka představuje skutečnou alternativu ke klasickým mechanickým a automatickým převodovkám vzhledem k potěšení z jízdy, které poskytuje, úsporám paliva a atraktivní ceně.  

Tato nová převodovka obohacuje nabídku manuálních řízených převodovek, které již jsou k dispozici v modelové řadě Citroën a jsou nabízeny s benzinovými i naftovými motory u vozidel typů C1, C2, C3 a C3 Pluriel. Již 130 000 těchto kompaktních vozidel s pětistupňovou manuální řízenou převodovkou SensoDrive bylo prodáno od jejího uvedení na trh v roce 2002.



Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Toyota Corolla Sedan Klasik je poslední možností, jak pořídit normální auto za skvělé peníze
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

748 000 Kč

BMW X5

Rok výroby 2018

1 249 900 Kč

Volkswagen Golf Sportsvan

Rok výroby 2015

255 500 Kč

Toyota Auris

Rok výroby 2019

352 000 Kč