Nový Citroën Jumpy - vůz do všech situací
Citroën zaujímá již mnoho let významné místo na trhu lehkých užitkových vozů (LUV). Díky tomu, že modelová řada Citroënu neustále vývoj tohoto trhu sleduje, dosáhl podíl Citroënu na evropském trhu (26 zemí) v roce 2005 výše 10,2 % a zaujal zde třetí místo.
Důkazem významu lehkých užitkových vozů pro celou značku je to, že 1 vůz Citroën z 5 prodaných ve světě je LUV a 1 LUV z 10 prodaných v Evropě je vůz Citroën.
Nový Citroën Jumpy představuje skutečnou spojnici mezi modelem Berlingo a nejnovějším Jumperem a pro Citroën znamená v této oblasti nový trumf.
Po jedenácti letech obchodního úspěchu předchozích verzí je cílem Citroënu získat s novým modelem Jumpy nové segmenty trhu, zejména za pomoci novinek, které klientelu modelu Jumpy ještě pomohou rozšířit.
Nový Jumpy přináší mnoho technologických novinek a celou škálu prvků výbavy přispívajících k vyššímu komfortu, pohodlnému řízení a bezpečnosti. Jumpy se vyznačuje rovněž významným nárůstem počtu možných kombinací užitečného objemu, zatížení a délky. Díky vysoké úrovni nabídky bude moci nový Jumpy získávat stále náročnější klientelu.
Vlastnosti nového modelu Jumpy:
• vyšší nosnost. Citroën Jumpy má o hodně vyšší nosnost, která dosahuje 1 000 až 1 200 kg, zatímco u předchozí verze byla 815 – 900 kg.
• vyšší užitečný objem. Nový modelJumpy nabízí dvě různé délky na dvou rozvorech a dvě různé výšky. Významným způsobem vzrostl užitečný objem, který nyní dosahuje 5 – 7 m3, zatímco předchozí modelová řada měla užitečný objem mezi 4 a 5 m3.
I užitečná vnitřní délka nového modelu Jumpy zaznamenala značný vývoj, protože vzrostla v závislosti na jednotlivých verzích o 12 až 16 cm a u furgonů s přepážkou může být prodloužena o 65 cm díky speciálně upravenému průchodu pro dlouhý náklad.
• diversifikovaná škála tvarů a úrovně výbavy. Novou verzi modelu Jumpy tvoří dvě hlavní skupiny. V prvé řadě jde o skupinu furgonů, která zahrnuje klasické verze (plechové a prosklené furgony) a dále podvozek s kabinou, určený na karosářské přestavby.
Druhá kategorie se týká vozů kombi, určených na přepravu osob. Ta se na jedné straně obrací na profesionální uživatele, jejichž pracovní činnost vyžaduje přepravu většího počtu osob, na druhé straně na soukromé osoby, které hledají velice prostorný a přitom funkční vůz. Modely kombi jsou k dispozici ve třech úrovních výbavy, a nabízejí 5 až 9 míst. Dvě vyšší úrovně výbavy budou prodávány pod označením Atlante s monogramem na voze, s výjimkou Německa a zemí, kde se jezdí vpravo. Jejich vnitřní prostor je pak obohacen o koberečky a o čalounění dveřních panelů.
• hodnotný a dynamický styl. Zvnějšku dostává moderní a současně robustní čelní strana mohutnou masku a velkoryse dimenzovaný nárazník, jež vůz účinně chrání v případě nárazu. Zadní část modelu Jumpy byla koncipována s cílem usnadnit nakládání. Kabina modelu Jumpy se navíc díky uspořádání místa řidiče, odhlučnění a ergonomii stává místem přizpůsobeným potřebám nejnáročnějších profesionálních i soukromých uživatelů.
• rozmanitá škála motorů. V nabídce jsou tři vznětové motory: 1.6 HDi 90 (66 kW), 2.0 HDi 120 (88 kW) a 2.0 HDi 138 (100 kW) s filtrem pevných částic. Tyto motory jsou spojené s manuálními převodovkami, u motoru 2.0 HDi jde o převodovku šestistupňovou.
Tuto nabídku doplňuje zážehový motor 2.0i 143 k (103 kW) s manuální pětistupňovou převodovkou.
Nový Jumpy může být současně vybaven prvky, které jsou na trhu LUV nabízené jen velmi vzácně jako je zadní pneumatické odpružení, automatické stěrače čelního skla a automatické rozsvěcování světlometů.
Jumpy, který je sériově vybaven ABS a brzdovým asistentem pro kritické situace (AFU), navíc vykazuje vynikající jízdní vlastnosti.