Test: Citroën C5 Aircross Shine Hybrid 225 e-EAT8 - pohodlnější plug-in hybrid nenajdete | Autanet.cz

Test: Citroën C5 Aircross Shine Hybrid 225 e-EAT8 - pohodlnější plug-in hybrid nenajdete

Model C5 Aircross si bere to nejlepší z vozů MPV a SUV přičemž náš testovací kousek přidává hybridní technologii zaručující zdolání prvních padesáti kilometrů bez emisí. Samozřejmě po nabití. A nás zajímalo, jak to celé funguje a zda neutrpěl cestovní komfort, kterým se vyznačují běžné verze.

Výrobce počítal už při návrhu modelu C5 Aircross se zabudováním baterií. Ty našly své místo pod zadními sedadly a nikterak neubírají prostor cestujícím. Trochu uskromnit se musejí akorát zavazadla, když kufr plug-in hybridu nabídne o 120 litrů využitelného objemu méně. Nám 460 litrů bohatě stačilo. O 10 litrů benzínu méně pojme také palivová nádrž.


Francouzský počin nabídne tři samostatná, sklopná a podélně posuvná sedadla s nastavením sklonu opěradla. Sedadla můžete posouvat v rozmezí 150 mm, přičemž sklon opěradel lze nastavit v pěti polohách. V závislosti na pozici sedadel se zavazadlový prostor pohybuje od 460 do 600 litrů v pětimístném uspořádání. Po sklopení opěradel vzniká rovná ložná plocha s využitelným objemem 1 510 litrů. V zavazadlovém prostoru potěší dvojitá podlaha, která poskytuje místo pro dobíjecí kabely.

Hybridní Citroën je už v základní výbavě dobře vybaven. Nechybí například digitální přístrojová kaplička za volantem s displejem o úhlopříčce 12,3 palce, který nabízí několik možností zobrazení a od běžných verzí se odlišuje použitou grafikou. Druhý displej uprostřed palubní desky je vyhrazen multimediálnímu systému, má osm palců a nepatří zrovna k nejrychlejším a nejpřehlednějším. Co potěší běžné motoristy je volant klasického tvaru, který není miniaturní a skvěle se hodí k pohodlnému charakteru vozu. V sedadla za velkým volantem si tak budete připadat jako kormidelník pořádné zaoceánské lodi.

Plug-in přibral na hmotnosti téměř tři metráky, proto nás hodně zajímal jízdní projev. A právě ten se postaral o velké překvapení. Hybrid jezdí velmi zejména komfortně, umí se jemně zhoupnout a nerovnosti tlumí měkce. Celkově tak hybrid jezdí plavně a hlavně plynule. Hybridu vyhovuje poklidné tempo, na nějaké závodění není stavěný. Posádka je tak hýčkána vysokým cestovním komfortem a Citroënu se podařilo zamaskovat vyšší hmotnost. S nastavením vozu si vyhrál a nešetřil. Vpředu nalezneme modifikovaný McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení (narozdíl od většiny konkurentů). Specialitkou jsou pak tlumiče pérování s hydraulickými dorazy (ty si můžeme představit jako zdvojený tlumič). To vše přispívá k pohodové jízdě, kterou ještě více umocňuje tichý pohyb při jízdě na baterie.

O pohon se starají přední kola, které pohání elektromotor nebo v případě potřeby benzínový čtyřválec o výkonu 133 kW (181 koní) s maximálním točivým moment 300 Nm. Hybridní ústrojí umí vyvinout až 165 kW (225 koní), což zaručuje odpovídající dynamiku. Baterie s kapacitou 13,2 kWh (reálně využitelných je 11,8 kWh) má stačit podle automobilky na zdolání 56 kilometrů v čistě elektrickém režimu. Naše praxe byla ovšem o něco horší. V chladných dnech nám uložená kapacita vystačila jen na 42 km. Při delších cestách se spotřeba pohybovala s prázdnými bateriemi na solidních 5,5 litrech, což není ve výsledku vůbec špatné. Dobíjení ze standardní zásuvky trvá 7 až 8 hodin, z výkonnější dobíječky se dobije zhruba za dvě hodiny. K vozu dostanete palubní dobíječku 3,7 kW, za výkonnější (7,4 kWh) se připlácí osm tisíc. Hybridní soustava dobíjí baterie také při brzdění.

Zkoušený vůz nás mile potěšil. Dokázal poskytnout komfortní svezení a oproti čistým elektromobilům nezávislost na elektřině, potažmo dobíjecích stanicích. Nemusíte se s ním bát vyrazit napříč republikou, benzínová nádrž s 43 litry objemu zaručuje solidní rádius bez nutnosti tankovat či dobíjet na každém rohu. A pokud jezdíte každý den do práce zhruba čtyřicet kilometrů, užijete si tiché jízdy a nulových emisí.

Plusy:

  • Originální vzhled
  • Cestovní komfort
  • Dostatek prostoru
  • Samostatná posuvná zadní sedadla
  • Bohatá výbava
  • Úsporný provoz

Mínusy:

  • Vyšší pořizovací cena
  • Menší zavazadelník a palivová nádrž oproti běžným verzím
  • Zdolávání ostrých nerovností
  • Vyšší hmotnost

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Octavia

Rok výroby 2019

349 000 Kč

Cupra Formentor

Rok výroby 2022

1 258 000 Kč

Honda Civic

Rok výroby 2024

777 000 Kč

Renault Kangoo

Rok výroby 2019

219 900 Kč