Citroën C5 Aircross dostal novou hybridní motorizaci
Citroën činí další krok k usnadnění přístupu k elektromobilitě a u modelu C5 Aircross představuje novou technologii Hybrid 48V, která kombinuje benzínový tříválec 1.2 PureTech o výkonu 100 kW s novou elektrifikovanou dvouspojkovou převodovku ë-DCS6, jejíž součástí je elektromotor o výkonu 21 kW.
C5 Aircross Hybrid 136 bude možné objednat již brzy a do prodejní sítě dorazí v druhé polovině roku 2023.
Citroën představuje u modelu C5 Aircross zcela nové pohonné ústrojí: Hybrid 136. Vychází z kompaktní a lehké technologie Hybrid 48V a skládá se ze 48V baterie, která se dobíjí během určitých fází jízdy, benzinového motoru PureTech o výkonu 136 k, který byl navržen tak, aby se tomuto novému hybridnímu systému přizpůsobil, a je spojen s novou převodovkou ë-DCS6, jejíž součástí je elektromotor o výkonu 21 kW.
Tato jednoduchá hybridní technologie s plynulým provozem se dokonale hodí k všestrannosti modelu C5 Aircross. Verze C5 Aircross Hybrid 136 s emisemi pouhých 129 g CO2/km podle kombinovaného cyklu WLTP vypouští o 15 % méně CO2 než ekvivalentní neelektrifikovaná benzinová verze. Cenově se blíží naftové verzi s obdobným motorem a vypouští o téměř 12 % méně CO2 než tato verze. K tomu přidává všechny výhody elektrického pohonu, od většího potěšení z jízdy až po možnost pohybu v nízkoemisních zónách. Hybrid 136 je proto mimořádně atraktivní nabídkou pro SUV C5 Aircross, které se na svém trhu prosadilo díky svému jedinečnému designu a celkovému vzhledu a je známé svým komfortem a modularitou na palubě.
Hybrid 136 doplňuje elektrifikovanou řadu C5 Aircross, kterou tvoří plug-in hybrid 180 a plug-in hybrid 225, které již tvoří 40 % prodejů modelu C5 Aircross. Globálněji lze říct, že posiluje a urychluje strategii elektrifikace značky Citroën, která zahrnuje 10 modelů, od hybridu přes plug-in hybrid po 100% elektrickou verzi, od modelu Ami po C5 X, od osobních po lehké užitkové vozy, přičemž cílem každého z nich je nabídnout řešení šité na míru potřebám zákazníků a zároveň jim pomoci udržet rozpočet pod kontrolou.
NOVÁ technologie HYBRID 48V PODROBNĚ
Díky této 48V hybridní technologii je optimalizována doba jízdy v případě využití smíšeného nebo 100% bezemisního elektrického pohonu, což přináší větší jízdní komfort, nižší spotřebu paliva a méně emisí CO2. Tato lehká a kompaktní hybridní technologie využívá:
Benzínový motor 1.2 PureTech nové generace, vyvinutý speciálně pro hybridizaci (40 % dílů je nových), se 3 válci a objemem 1199 cm3, výkonem 136 k (100 kW) při 5500 ot/min a točivým momentem 230 Nm při 1750 ot/min. K jeho výkonu a robustnosti přispívá turbodmychadlo s proměnnou geometrií a rozvodový řetěz. Motor splňující normu Euro 6.4 a pracující v Millerově cyklu má lepší tepelnou účinnost spalování, která snižuje emise CO2.
Synchronní elektromotor s permanentními magnety, který je schopen vyvinout špičkový výkon 21 kW (28 k) a točivý moment 55 Nm. Zajišťuje 100% elektrický pohon modelu C5 Aircross při nízkých požadavcích na točivý moment, při nízkých rychlostech, při manévrování nebo zpomalování a pomáhá spalovacímu motoru při rozjezdu. Při zpomalování funguje také jako generátor, který dobíjí baterii, a zároveň tak snižuje opotřebení brzd.
Řemenový startér, napájený 48 V, pro rychlé a pohotové nastartování spalovacího motoru.
Nová elektrifikovaná převodovka ë-DCS6, šestistupňová dvouspojková převodovka umožňující změnu převodu bez přerušení točivého momentu, která je rovněž navržená speciálně pro hybridní technologii. Řazení je kratší a jízda je pohodlnější. Ve skříni převodovky je umístěn také elektromotor, měnič a řídicí jednotka, což optimalizuje prostor pod kapotou.
48 V lithium-iontová baterie s dostupnou kapacitou 432 Wh je instalována pod levým předním sedadlem, takže nijak neomezuje objem zavazadlového prostoru ani kabiny.
Díky měniči napětí se navíc část elektřiny vyráběné 48V elektromotorem mění na 12 V pro napájení výbavy vozu, takže ve voze existují dvě oddělené elektrické sítě.
C5 Aircross Hybrid 136 Ë-DCS6 : SNADNÝ PŘÍSTUP K ELEKTROMOBILITĚ
S tímto novým hybridním pohonným ústrojím nabízí Citroën novou elektrifikovanou alternativu, která poskytuje komfort čistě elektrické jízdy, úsporu paliva a snížení emisí CO2 při udržení nákladů pod kontrolou.
C5 Aircross Hybrid 136 může jezdit v elektrickém režimu ve městě, mimo město bez výrazného akcelerování nebo při manévrování. Ve městě může tato hybridní verze absolvovat až 50 % jízd ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi a bez vibrací. Díky výhodám čistě elektrického pohonu se zvyšuje pohoda na palubě při každodenních cestách ve městě nebo mimo něj.
Hybridní technologie 48 V optimalizuje výkon a spotřebu paliva modelu C5 Aircross, průměrná úspora paliva činí 1 l/100 km (tj. 15 %) ve srovnání s benzínovým motorem PureTech 130 EAT8. Tento motor je také vysoce účinný při jízdě v městských podmínkách, kdy přináší průměrnou úsporu paliva téměř 30 %.
Má také pozitivní vliv na emise CO2, které dokáže snížit až o 15 % (tj. 20 g) ve srovnání s benzínovým motorem PureTech 130 S&S EAT8. S emisemi 129 g CO2/km (v kombinovaném cyklu WLTP a v závislosti na dané verzi) nabízí C5 Aircross Hybrid 136 ë-DCS6 možnost volně a zajíždět i do mnoha oblastí s dopravními bezemisními omezeními.
Hybridní pohon této nové verze modelu C5 Aircross je mimořádně komfortní, protože jeho dva motory – elektrický a spalovací – pracují společně nebo odděleně, automaticky, plynule a bez zásahu řidiče. Při prudké akceleraci dodává elektromotor dalších 9 kW (přibližně 12 k), což zajišťuje, že díky dynamickému zrychlování je jízda s vozem vždy pohodlná.
Vzhledem k tomu, že se baterie při zpomalování automaticky dobíjí, je každodenní používání tohoto nového pohonného ústrojí pohodlnější a osloví zákazníky, kteří chtějí jezdit na elektřinu, aniž by se museli starat o dobíjení.
Citroën v této verzi C5 Aircross Hybrid nabízí řešení elektromobility, které kombinuje jednoduchost, energetickou účinnost a jedinečný komfort za cenu srovnatelnou s dieselovou verzí, ale s nižšími emisemi CO2.
STÁLE TEN NEJLEPŠÍ KOMFORT NA PALUBĚ
C5 Aircross Hybride 136 ë-DCS6 si zachovává všechny prvky zajišťující komfort na palubě, jež jsou charakteristické pro C5 Aircross (odpružení a sedadla Citroën Advanced Comfort®, prostornost a modularitu), stejné možnosti přizpůsobení a stejné úrovně výbavy (Feel, Feel Pack, Shine a Shine Pack).
Pro snadné používání této hybridní verze byl modernizován digitální přístrojový panel. Řidič má díky němu všechny potřebné informace o hybridní jízdě přímo před očima, aniž by musel odvracet zrak:
- Otáčkoměr v modré barvě, který indikuje 100% elektrickou jízdu,
- Tok energie hybridního motoru,
- Úroveň nabití baterie,
- Jízdní režim prostřednictvím ukazatele výkonu (Charge, Eco, Power),
- Procento vzdálenosti ujeté v elektrickém režimu, v daném okamžiku a v průměru.