Test: Kia Sportage 1.6 CRDi MHEV 7DCT Black Edition - poslední šance ušetřit | Autanet.cz

Test: Kia Sportage 1.6 CRDi MHEV 7DCT Black Edition - poslední šance ušetřit

Kiu Sportage čeká brzy střídání generací a nás zajímalo, co dokáže nabídnout současná generace v provedení Black Edition, které lze aktuálně pořídit se slevou až 160.000 Kč.

K testu jsme zvolili mildhybridní provedení se vznětovou šestnáctistovkou pod kapotou, které pomáhá startér-generátor s výkonem 12 kW.


Dosluhující generace při příchodu na trh na nás působila nejen na nás zvláštním dojmem. Rozhodně to nebyla láska na první pohled. Až čas ale ukázal, jako hodně nadčasová Sportage byla. V červené barvě s černými doplňky totiž po letech na trhu vypadá stále skvěle. Nově je akorát nápis Sportage uprostřed zadních dveřích. Kola sice trochu zapadají, ale to nevadí.

Uvnitř potěší přítomnost tlačítek. V době dotykové je tato skutečnost pro některé řidiče vysvobozením. Skvělé je tlačítko s hvězdičkou - pod to si můžete nastavit nějakou funkci, třeba Android Auto. Jediné co nám trochu vadilo, je absence displeje klimatizace. Při ři změně teploty se nastavená teplota zobrazí vždy jen na chvilku na hlavním displeji.

Materiály jsou kvalitní a dobře zpracované, nikde nic nedrnčí. Loketní opěrky jsou příjemné. Volant se dobře drží a je normálně kulatý, člověk sedí v pohodlných sedačkách a má dostatek prostoru. Zadní sedačky jsou trochu tvrdší, mají ovšem dostatečně dlouhý sedák, takže ani delší trasy nebudou představovat problém.

Velikost zavazadlového prostoru záleží na pohonné jednotce. Mild-hybridní provedení přináší několik drobných omezení. Například do kufru naložíte o 41 litrů méně zavazadel (celkově 439 litrů). Podobné je to i objemem palivové nádrže, když místo standardních 62 litrů pojme jen 55 litrů. Páté dveře otevřete jen s klíčky v ruce, opěradla zadních sedadel nesklopíte ze zavazadlového prostoru a loketní opěrku mezi předními sedadly umístěnou příliš vzadu nelze posouvat.

Základní motorizací pro Kiu Sportage je benzínová 1.6 GDi s výkonem 97 kW. Výkonnější 1.6 T-GDi poskytne 130 kW a je dostupná s pohonem všech kol. Diesely v nabídce zastupuje jednašestka CRDi o výkonu 100 kW. Ta může být i mild-hybridní MHEV jako v našem případě. Výkon je sice stejný, ale spotřeba nižší, kdežto cena vždy o 20 tisíc vyšší. 

Testovaný vůz nesl dlouhé označení 1.6 CRDi SCR MHEV 4×4 7DCT, které znamená mild-hybridní naftovou jednašestka spojenou s automatem DCT a pohonem všech kol. Čtyřválec zvládne zrychlení z nuly na sto za 12 sekund. Realita je ovšem lepší a korejské SUV působí mnohem živěji - může za to pomoc elektromotoru.

Jak charakter motoru, tak podvozku naladěn spíše komfortně. Ač vypadá sportovně, Kie vyhovuje hlavně pohodová jízda, při které se diesel pod kapotou odvděčí nízkou spotřebou paliva. Problém není jezdit dlouhodobě za necelých šest litrů na sto km. Podvozek příjemně vede stopu a ani při svižnější tempu netrpí karoserie přílišnými náklony. Do kabiny nepronikají nepříjemné zvuky od motoru ani podvozku. Sedmistupňový automat řadí hladce a neškube, ale o přeřazení víte.

Sportage přijde minimálně na 519.980 Kč, za což dostane základní benzínový čtyřválec bez turba. Testované provedení stojí ve výbavě Black Edition aktuálně 744.980 Kč, přičemž zkoušený vůz nesl cenovku 817 980 Kč (45 tisíc činil příplatek za Paket Tech, 16 tisíc za metalický lak a na 12 tisíc přišel bezklíčkový vstup Smart Key).

Kia Sportage je příjemné SUV. Tedy za předpokladu, že nechcete řezat zatáčky a lítat po dálnicích. Oproti dříve testovanému dvoulitru s MHEV je šestnáctistovka pomalejší, ale daleko úspornější. S dvoulitrem totiž nešlo jezdit za výrobcem udávané hodnoty, u šestnáctistovky to nebyl problém. My jezdili dokonce o litr levněji.

Plusy:

  • design
  • podvozek
  • prostornost
  • reálná spotřeba nižší než udávaná
  • dobře hrající audiosoustava JBL
  • sedmiletá záruka

Mínusy:

  • menší zavazadelník
  • omezená nabídka motorů

Kia Sportage 1.6 CRDi SCR MHEV 4x4 7DCT Black Edition

  • Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
  • Převodovka: sedmistupňová dvouspojková převodovka
  • Pohon: všech kol
  • Výkon: 100 kW / 4000 ot./ min.
  • Točivý moment: 320 Nm / 2000 - 2250 ot./ min.
  • Zrychlení 0-100 km/h: 12,0 s
  • Max rychlost: 180 km/h
  • Kombinovaná spotřeba: 6,6 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 5,6 l/100 km
  • Pořizovací cena: 744 980 Kč

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2018

549 900 Kč

Peugeot 208

Rok výroby 2022

340 000 Kč

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč