Ženevský autosalon 2015 - Hyundai Tuscon nástupcem ix35
Hlavní lákadlem na stánku automobilky Hyundai je pro českého návštěvníka nástupce populárního modelu ix35. Novinka se po letech vrací zpět ke svému původnímu názvu Tuscon. Představen byl i Tucson Plug-in-Hybrid Concept s emisemi nižšími než 48 g CO2/km a také model Tucson 48V Hybrid Concept .
Zcela nový Tucson bude nabízen s paletou motorů, která bude patřit mezi nejširší ve své třídě. Nabídka bude zahrnovat dva zážehové motory 1.6 GDI/132 k a 1.6 T-GDI/175 k a tři vznětové jednotky 1,7 l /115 k, 2,0 l/136 k a 2,0 l/ 186 k. Nový přeplňovaný motor 1.6 T-GDI s výkonem 175 k poskytuje maximální točivý moment 265 N.m od 1500 do 4500 min-1 a lze jej kombinovat s šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (7DCT), která disponuje režimy plně automatizovaného řazení, nebo manuálního řazení.
Vznětový motor o výkonu 115 k poskytuje maximální točivý moment 280 N.m od 1250 do 2500 min-1 a je nabízen výhradně s šestistupňovou mechanickou převodovkou, pohonem předních kol a hospodárným systémem stop-start. Dvoulitrový turbodiesel přeplňovaný turbodmychadlem s nízkou setrvačností je nabízen ve dvou výkonových verzích. První z nich je vyladěna na nejvyšší výkon 136 k a maximální točivý moment 373 N.m při 1500 až 2500 min-1. Výkonnější verze se 186 k se může pochlubit pozoruhodným maximem točivého momentu 402 N.m od 1750 do 2750 min-1. Obě varianty jsou vybaveny bezúdržbovým zásobníkovým katalyzátorem pro snižování emisí NOx.Zážehový motor 1,6 T-GDI a vznětový motor 2,0 litru může být kombinován se systémem pohonu všech kol, který přenáší při normální jízdě 100 % točivého momentu na přední kola a v závislosti na provozních podmínkách může automaticky přenášet až 40 % hnací síly na zadní kola. Manuálně volitelný režim Lock mění rozdělení točivého momentu na neměnných 50:50 % pro zvýšení stability v nízkých rychlostech. Všechny motory byly vylepšeny z hlediska provozních vlastností a hospodárnosti, jakož i emisí, které jsou v souladu s emisní normou Euro 6. Pro vybrané motory je k dispozici hospodárný systém start-stop.
Nový systém řízení s elektrickým posilovačem MDPS (Motor-Driven Power Steering) je vybaven nově vyvinutým softwarem a elektromotorem na hřebenové tyči. Nová funkce DMS (Drive Mode Select) u samočinné převodovky nabízí zákazníkům dva jízdní režimy – Normal a Sport – s odlišnou charakteristikou pro řízení, škrticí klapku, motor a převodovku.
Hyundai bude vyrábět 100 % zcela nových vozů Tucson, prodávaných na evropských trzích, ve svém výrobním závodě v České republice a v rámci své strategie zaměřené na tento region. Důvěra značky Hyundai v kvalitu výroby ve svých evropských výrobních závodech, je patrná z bezkonkurenční pětileté záruky bez omezení počtu ujetých kilometrů, nabízené standardně pro všechny zcela nové vozy Tucson.
Stánku Škody vládnou Superby | První fotografie světových premiér | Základní informace |