Ženevský autosalon 2015 - Subaru Levorq a Volvo XC90
Na stánku japonské automobilky Subaru bylo kromě nového Outbacku k vidění v evropské premiéře sportovně střižené kombi Levorq, které poutalo značnou pozornost návštěvníků. Pod kapotou můžete najít přeplňovanou šestnáctistovku o výkonu 170 koní nebo přeplňovaný dvoulitr s výkonem 300 koní. Ze stánku Volva přivážíme fotografie žádané XC90.
Po dvanácti letech se Volvo XC90 dočkalo svého nástupce v podobě druhé generace, která je výkladní skříní moderních technologií a synonymem luxusu. Po postupném odhalování novinky a sadě oficiálních fotografií jsme konečně toto SUV mohli na ženevském autosalonu důkladně prozkoumat. A nutno říci, že nás XC90 překvapila. Na výstavní ploše byly k osahání sice jen vrcholné verze T6, přesto můžeme říci, že se jedná o skvělý počin. Volvo si dalo na čas a vědělo proč. Provedení některých detailů je doslova dech beroucí. Například zpětné vnitřní zrcátko bez plastových hran je něco nevídaného. Jmenovat bychom mohli dobrou desítku drobných detailů, které XC90 dělají vyjímečnou, o čemž svědčí i počet předobjednávek. Toto Volvo jde proště na dračku a samotná automobilka si od něj hodně slibuje.
Nová generace XC90 stojí na modulární podvozkové platformě SPA, kterou bude využívat i celá řada jiných modelů. Pod kapotu se podívají výhradně motory Drive-E, což značí dvoulitrové čtyřválce s různým systémem přeplňování. Základ vytvoří diesel D4, který se již objevil v modernizovaném sedanu S60. Další pohonnou jednotkou bude diesel D5 s výkonem 162 kW. Naftové i benzinové motory mají společný základ. Volvo už dříve oznámilo, že vrcholem se stane hybridní provedení T8, které dostane na zadní nápravu elektromotor. Zájemci o benzinové motory mohou sáhnout po přeplňovaných čtyřválcích T5 aT6. Podle dostupných informací by všechny pohonné jednotky měly být kombinovány s osmistupňovou automatickou převodovkou Aisin, která k motorů Drive-E neodmyslitelně patří.
Nissan Sway předobrazem nové Micry |
Volkswagen Passat Altrack a nový Touran | Ford Focus RS, Focus ST a Ford GT |