Značka Citroën plní EURO 4 bez výhrad! | Autanet.cz

Značka Citroën plní EURO 4 bez výhrad!

02. 12. 2005
Sdílet článek

Od počátku roku 2006 vstoupí v platnost evropská směrnice o limitech emisí známá pod označením Euro 4. Citroën pro mnohé ze svých motorů již tuto normu plnil i v minulosti a dnes v předstihu uvedl do souladu s touto normou své poslední motory, které jsou zároveň modernější a výkonově posílené.


Tím opět značka potvrdila svou výrazně pro-ekologickou orientaci, která je mimo jiné podpořena využíváním vysoce pokrokových technologií zaměřených na životní prostředí jako je: filtr pevných částic (FAP), systém Stop and Start či zavedení alternativních paliv jako je LPG či zemní plyn…. A k jakým změnám v modelové řadě Citroën z hlediska motorů a emisní normy Euro 4 vlastně došlo? „Ekologickou modernizací“ tak prošel nyní dieselový motor 1.6 HDi 16V s výkonem 110k využívaný v modelu C4. Jeho nástupcem bude stejný motor s doladěnými emisními limity, který se v nabídce objeví na začátku roku 2006. Všechny ostatní motory dodávané do modelu C4 již danou emisní normu splňují. K výrazným změnám, jež naplnily očekávání klientů, došlo u modelu Xsara Picasso. Nástupcem původních benzínových motorů 1.6i (95k) a 1.8i 16V (117k) se stal jediný zážehový motor 1.6i 16V o výkonu 110k. Agregát 2,0i BVA žádné větší úpravy nepotřeboval, a proto došlo jen k drobným technickým úpravám tak, aby splňoval zmíněnou emisní normu. Vznětová jednotka 1.6 HDi o výkonu 90k nahradila starší 2.0 HDi (90k) jako u modelu Berlingo. Silnější obdoba motoru 1.6 HDi (110k) je v současné době nabízena oproti minulému období s filtrem pevným částic, který tak posiluje ekologický provoz vozu. Model Berlingo se může pyšnit novými dieselovými jednotkami 1.6 HDi (75k a 90k), které nahrazuji původní 1.9 D (70k) a 2.0 HDi (90k), jejichž výroba bude na sklonku roku ukončena. Ostatní benzínové motory 1.4i (75k) a 1.6i 16V (110k) již také splňují emisní normu Euro 4. Všechny motory pohánějící model C5 a C5 Break plní v současné době emisní normu Euro 4. Přechod na přísnější normu se však dotkl benzínového motoru 1.8i 16V (117k), jenž předcházel dnes dodávanému motoru 1.8i 16V s výkonem zvýšeným na 125k, a dieselového motoru 2.0 HDi o výkonu 138k, který je v současné době standardně dodáván s FAPem.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Mercedes-Benz Třídy E

Rok výroby 2017

720 000 Kč

Škoda Superb

Rok výroby 2020

589 000 Kč

Ford Ranger

Rok výroby 2013

349 900 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2019

369 000 Kč